ناشناس

سود شرعی فروش لباس چگونه باید باشد؟

سلام. من مدتی هست که مغازه لباس زنانه باز کردم. سودی که تعیین شده برای فروش لباس بیست درصد هست تا جایی که اطلاع دارم. ولی این سود به هیچ عنوان جوابگوی حتی کرایه مغازه من هم نیست و قیمت اجناس من هم نسبت به عرف بازار پایین تره. میخواستم ببینم اگر بیشتر از بیست درصد سود روی اجناسم بکشم حرامه؟ من کاملا مخالف این قانون سود بیست درصدی هستم چون اصلا منطقی نیست و از طرفی مشتریان من رو برای گرفتن تخفیف در منگنه میذارن.
دوشنبه، 1 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

سود شرعی فروش لباس چگونه باید باشد؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 26 ساله )

سلام. من مدتی هست که مغازه لباس زنانه باز کردم. سودی که تعیین شده برای فروش لباس بیست درصد هست تا جایی که اطلاع دارم. ولی این سود به هیچ عنوان جوابگوی حتی کرایه مغازه من هم نیست و قیمت اجناس من هم نسبت به عرف بازار پایین تره. میخواستم ببینم اگر بیشتر از بیست درصد سود روی اجناسم بکشم حرامه؟
من کاملا مخالف این قانون سود بیست درصدی هستم چون اصلا منطقی نیست و از طرفی مشتریان من رو برای گرفتن تخفیف در منگنه میذارن.


مشاور: خانم نورالدینی

سلام
میزان دریافت سود اندازه ی معیّنى ندارد و بستگى به رضایت طرفین دارد، مگر در کالاهایى که از سوى نظام اسلامى قیمت خاصّى براى آن تعیین شده باشد. ولى رعایت انصاف در هر حال بسیار خوب است. بنابراین دریافت سود تا وقتی که به حدّ اجحاف نرسیده و بر خلاف مقرّرات دولت هم نباشد، اشکال ندارد، ولی افضل بلکه مستحب آن است که فروشنده به آن مقدار سودی که هزینه‏ هایش را تأمین می‏کند، اکتفا نماید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.