ناشناس

دختر سه ساله ام پرخاشگره" چه کنم؟

سلام خانم قربانی. دختر سه ساله ای دارم که خیلی پرخاشگری میکنه. البته خودم هم آدم کم حوصله ای هستم. دوست ندارم دخترم هم مثل خودم باشه. لطفا راهنماییم کنین.
يکشنبه، 12 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

دختر سه ساله ام پرخاشگره" چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 29 ساله )

سلام خانم قربانی. دختر سه ساله ای دارم که خیلی پرخاشگری میکنه. البته خودم هم آدم کم حوصله ای هستم. دوست ندارم دخترم هم مثل خودم باشه. لطفا راهنماییم کنین.


مشاور: خانم قربانی

مادر گرامی، کودکان اینه پدر و مادر هستند و به گونه ای عمل میکنند که والدینش رفتار میکنند. چیزی را می اموزندکه والدین و اطرافیانش به او در رفتار می آموزند. پس اگر میخواهید فرزندتان با نرمخویی و بدون جنجال برخورد کند، حتما باید رفتار خود را تغییر دهید. برای تغییر رفتار ابتدا باید ریشه این کم حوصلگی خود را بیابید و به ارامش خود توجه کنید. بررسی کنید که ایا شروع این بی حوصلگی تان با اتفاق خاصی همراه بوده و یا از ابتدا فردی زودجوش بوده اید؟ اتفاق های مقارن میتواند شامل بیماری ها، مشاجره با همسر و... باشد. در صورت مشخص بودن دلیل مسئله، آن را مرتفع سازید و در کنار ان به نکات ذیل توجه و عمل نمایید.
- با مراجعه به کارشناس طب اسلامی، وضعیت مزاج خود را بررسی نموده و به تعدیل ان اقدام کنید.
- وضعیت کم خونی و فقر آهن را بررسی کنید.
- روابط خود را با همسرتان سامان ببخشید و با دقت میزان صمیمیت و خلاهای موجود را دنبال نمایید. سعی کنید همسرتان و ارام بخشی به خود و او را جز اولویت های زندگی تان قرار دهید.
- روابط جنسی را بسیار جدی بگیرید و حتما برای ان وقت و انرژی ویژه صرف نمایید. سعی کنید بیشترین میزان لذت را در هر رابطه تجربه نمایید. هر از چند گاهی این رابطه را مانند یک جشن و با شکوه برگزار نمایید.
- سعی کنید ارتباط کلامی بیشتری با همسرتان داشته باشید و با او گفتگو کنید.
- با او به پیاده روی و خرید بروید و به بهانه های مختلف همراهی بیشتری را با یکدیگر تجربه نمایید.
- صبور بودن و تاخیر خواسته ها را تمرین کنید. مثلا قبل از هر ابراز واکنشی، 5 ثانیه مکث کرده و یا در زمان عصبانیت حتما ابتدا تغییر وضعیت دهد و از حالت نشسته به حالت ایستاده و یا بالعکس در ایید.
- ورزش کنید و تنش های خود را با تخلیه انرژی، کاهش دهید.
- در زمان افزایش ناگهانی فشار روانی با باز و بسته کردن سریع مشت خود، از میزان فشار خود بکاهید.
- از حمام و دوش اب ولرم مایل به خنکی استفاده کنید.
- در هنگام گرفتاری و مشکلات از بزرگ نمایی و توجه بسیار به ان پرهیز نمایید. بر خدا توکل کرده و مهارت حل مسئله را بیاموزید.
- در گذشته و حسرت و آرزوهای اینده و نداشته های خود، کمتر غرق شوید.
- با کودک خود بازی کنید مخصوصا بازی های فیزیکی مانند دویدن. در زمان بازی و گفتگو با فرزندتان حتما توجه ویژه به او داشته باشید و اجازه استفاده از گوشی موبایل و بازی های رایانه ای را با او ندهید.
- روش های فرزندپروری را بیاموزید.
- در صورت عدم حل مشکل، حتما به مشاور خانواده به صورت حضوری مراجعه فرمایید.
- در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.