ناشناس

ایا وصی در مورد مقدار مال از ارثیه موصی با توجه به وصیت متوفی تام الاختیار است؟

با سلام ۱)ایا وصی از نظر قانون پس از فوت موصی در مورد ان یک سوم مالی که قانونا اداره و....میکند. ایا وصی در مورد این مقدار مال از ارثیه موصی با توجه به وصیت متوفی تام الاختیار است؟  ۲)و ایا وصی میتواند با توجه به وصیت موصی هرگونه که صلاح میداند ان یک سوم مال را تقسیم و یا اداره و و یا در کارهای دیگر. بکار بگیرد؟ ۳)در ضمن ایا وصی میتواند از این یک سوم مال موصی که اداره میکند هر چقدر که حق الزحمه و ... خودش بداند به خودش اختصاص بدهد و برداشت کند؟ با تشکر فراوان از حقوقدان زحمتکش سایت راسخون. بسیار سپاسگزار میشوم که به این ۳ سوال پاسخ دهید.
سه‌شنبه، 14 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

ایا وصی در مورد مقدار مال از ارثیه موصی با توجه به وصیت متوفی تام الاختیار است؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 27 ساله )

با سلام
۱)ایا وصی از نظر قانون پس از فوت موصی در مورد ان یک سوم مالی که قانونا اداره و....میکند. ایا وصی در مورد این مقدار مال از ارثیه موصی با توجه به وصیت متوفی تام الاختیار است؟ 
۲)و ایا وصی میتواند با توجه به وصیت موصی هرگونه که صلاح میداند ان یک سوم مال را تقسیم و یا اداره و و یا در کارهای دیگر. بکار بگیرد؟
۳)در ضمن ایا وصی میتواند از این یک سوم مال موصی که اداره میکند هر چقدر که حق الزحمه و ... خودش بداند به خودش اختصاص بدهد و برداشت کند؟ با تشکر فراوان از حقوقدان زحمتکش سایت راسخون. بسیار سپاسگزار میشوم که به این ۳ سوال پاسخ دهید.


مشاور: امیرحسین مرادی

با سلام
در این باره وصی مکلف به اجرای وصیت برابر مفاد آن است و لاغیر و اقدام دیگری نیز نمیتواند کند و در مورد حق الزحمه نیز چون در قانون تصریح شده هیچ عملی بی اجرت نیست. لذا حق مطالبه اجرت را دارد مگر قصد تبرع داشته باشد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.