ناشناس

من و همسرم باهم مشکل داریم" چه باید کرد؟

سلام. از وقتی ابزارهای دنیای مجازی کارشون شدت گرفت و یه جورهایی درآمد و کار با این فضا و ارتباطاتمون با این فضا گره خورد زندگی واقعی من و همسرم دچار اختلال شد، ما 9 ساله ازدواج کردیم یه دختر 3 ساله دارم، از زمانی که تصمیم گرفتیم بچه دار بشیم سبک زندگی کاملا پای بند هستم(قبلش یکی دو تا خطا داشتم که از رو نفهمی همه چیز رو برای خانومم اعتراف کردم)،خانومم حالا اشتباهاتی داره و من وقتی ازش سوال میکنم که چرا، جوابش به همون خطاهای من برمیگرده و میگه تو چطور تونستی؟ هر روز بحث داریم. ارتباطاتش خیلی زیاد شده و ازم راضی نیست. بارها و بارها به جدایی فکر کردم ولی دخترم رو خیلی دوست دارم و میترسم از صدمه ای که جدایی ما سرش خواهد آورد، نمی دونم چیکار کنم. کاملا منگم. الانش هم حتی نمیدونم چطور شد اومدم اینجا و دارم اینها رو اینجا مینویسم. مغزم کاملا تعطیله.
دوشنبه، 20 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

من و همسرم باهم مشکل داریم" چه باید کرد؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 36 ساله )

سلام. از وقتی ابزارهای دنیای مجازی کارشون شدت گرفت و یه جورهایی درآمد و کار با این فضا و ارتباطاتمون با این فضا گره خورد زندگی واقعی من و همسرم دچار اختلال شد، ما 9 ساله ازدواج کردیم یه دختر 3 ساله دارم، از زمانی که تصمیم گرفتیم بچه دار بشیم سبک زندگی کاملا پای بند هستم(قبلش یکی دو تا خطا داشتم که از رو نفهمی همه چیز رو برای خانومم اعتراف کردم)،خانومم حالا اشتباهاتی داره و من وقتی ازش سوال میکنم که چرا، جوابش به همون خطاهای من برمیگرده و میگه تو چطور تونستی؟
هر روز بحث داریم. ارتباطاتش خیلی زیاد شده و ازم راضی نیست. بارها و بارها به جدایی فکر کردم ولی دخترم رو خیلی دوست دارم و میترسم از صدمه ای که جدایی ما سرش خواهد آورد، نمی دونم چیکار کنم. کاملا منگم. الانش هم حتی نمیدونم چطور شد اومدم اینجا و دارم اینها رو اینجا مینویسم. مغزم کاملا تعطیله.


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
پیام تان رنج های درونی شما را منعکس کرد. زندگی تان، خانواده، فرزند و حتی همسرتان را بسیار دوست میدارید و دوست دارد تلاشهایی که داشته اید در زندگی تان ثمر دهد. فضای مجازی و توسعه ان در لحظه هایتان را مقصر همه تلخی ها و روابط کمرنگ شده در زندگی می بینید. و اکنون که بین شما و همسرتان فاصله ایجاد شده، تنها دلخوشی و دلیل سازش خود را دخترتان می دانید.
مرد جوان صرف حضور در فضای مجازی، را نمیتوان دلیل فاصله شما و همسرتان دانست. گرچه آسیب های فضای مجازی، بر کسی پوشیده نیست اما باز این شما هستید که خود را بدون مدیریت و برنامه به در اختیار این فضا قرار داده و اولویت روابط و محدوده ها را فراموش کردید. اکنون نیز ابتدا انگشت اشاره اتهام را به سمت خود بیاورید و همانند گذشته به اصلاح خود و مدیریت زندگی بپردازید. مرد ستون خانواده و مدیر اصلی ان است. از این فرصت بهره گرفته و شرایط را تغییر دهید. یعنی ابتدا با نگاهی مهربانانه، به همسرتان بنگرید و از مقصر دیدن او اجتناب نمایید. او را ببخشید تا بتوانید بدون کینه و دلخوری تمام تلاش خود را برای نجات او و زندگی اش که نیمی از ان متعلق به شماست ، بکار بگیرد. با برپایی یک مهمانی یا یک نشست صمیمی و با یاداوری خاطرات خوب گذشته ، از ایشان بخواهید برای ساختن خاطرات شیرین دوباره با شما بیشتر همراه باشد. دوست داشتن و علاقه ای که به او دارید را برایش یاداور شوید. بدون اشاره به اشتباهات همسرتان، از او بخواهید به شما کمک کند تا ریشه مشکلات را ببابید و به صمیمیت گذشته بازگردید. از همسرتان تعریف و تمجید کنید و به خاطر تلاشهایی که برای شما در گذشته واکنون داشته تشکر کنید. او را تنها محبوب قلب خود یاد نموده و باز هم به حاکمیت او در قلب خود اشاره کنید. به او فرصت دهید تا او ناراحتی ها و گله های خود را از شما بیان کند. همه را بشنوید بدون قضاوت و حتی پاسخ. زنها شنیده شدن را دوست دارند و بیشتر اوقات از بیان مشکلات خود، به دنبال راه حل نبوده و فقط به توسعه ارتباط را طلب میکنند. پس نه راه حلی اراده دهید و نه به طور متقابل گله گذاری نمایید. از او بخواهید انتظاراتش را از شما بیان کند البته به صورت جزیی و شفاف. از او فرصت بخواهید تا به انها فکر کرده و جبران نمایید و ازاین طریق خود را به او نزدیک کنید. یافتن دلیل فاصله ها و علت ناراحتی بیشترین چیزی است که به شما کمک خواهد کرد. اگر بتوانید بستر گفتگوی مثبت و بدون تنش را همیشه مهیا سازید، خواهید دید که مشکلات خیلی سریع نمایان شده و حل میشود. البته حل مسئله ها نیز گاهی نیاز به متخصص و کمک حرفه ای دارد که بد نیست پس از این گفتگو به ایشان پیشنهاد مراجعه به مشاور خانواده را نیز بدهید. در کنار اینها بهتر است برای استفاده از فضای مجازی نیز قانون تعیین نمایید و این محدودیت را ابتدا از خود شروع کنید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.