ناشناس

خانواده شوهرم بسیار زبان باز هستند ولی من مثل انها نیستم" نمی دانم چه برخوردی با انها داشته باشم؟

سلام. خانواده شوهرم بسیار زبان باز هستند ولی من مثل انها نیستم. انها برونگرا و من درونگرا هستم خیلی اذیت می شم. نمی دانم چه برخوردی با انها داشته باشم؟
چهارشنبه، 22 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

خانواده شوهرم بسیار زبان باز هستند ولی من مثل انها نیستم" نمی دانم چه برخوردی با انها داشته باشم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 28 ساله )

سلام. خانواده شوهرم بسیار زبان باز هستند ولی من مثل انها نیستم. انها برونگرا و من درونگرا هستم خیلی اذیت می شم. نمی دانم چه برخوردی با انها داشته باشم؟


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
تفاوت روانشناختی خود با خانواده همسرتان، سبب رنج شما شده، طبیعتا دوست دارید که با برقراری رابطه دوستانه مورد توجه انها باشید و علاوه بر نداشتن حس تنهایی، شما نیز نشاط ایشان را تجربه کند لذا جهت حل این مسئله از ما کمک خواسته اید.
دوست جوان، تفاوت شخصیتی امری نیست که بتوان به راحتی ان را تغییر داد. بالا بردن آگاهی از این مطلب و قبول تفاوت های فردی و راهکارهای سازشی مثبت در این زمینه میتواند برای هر در طرف در برقراری ارتباط رضایت بخش کمک کند. در این زمینه به چند راهکار اشاره میشود امیدوارم که با کاربست ان به نتایج مثبتی دست یابید:
- در نشستی صمیمی نوع شخصیت خود و مختصات ان را برای ایشان بیان کرده و از این تفاوت ها سخن بگویید و حتی اعلام کنید که شما نیز روحیه ایشان را دوست دارید اما چنین ظرفیتی در شما گنجانده نشده است حتی بخاطر اینکه ایشان این تفاوت را پذیرفته و روحیه شما مراعات میکنند، از ایشان تشکر کنید.
- خود را به هیچ وجه با ایشان مقایسه نکنید.
- تا جایی که امکان دارد در جمع آنها شرکت کنید و در غیر این صورت در مهمانی های فردی و با رفت و آمدهایی به صورت تکی، به ایشان نشان دهید که مشکلی با ایشان ندارید و احترام و ارتباط دو طرفه را لازم میدانید و به این امر بهای فراوانی میدهید.
- در زمانی که در جمع ایشان هستید، اگر همانند ایشان، حوصله گفتگو ندارید و یا نمیتوانید هیجان خود را بروز دهید، بازخورد دادن را فراموش نکنید و تلاش نمایید با زبان بدن، حرکات سر و صورت و دست ، همدلی، بیان خالصه ای کوتاه یا نتیجه گیری کلی و کوتاه، به ایشان نشان دهید که صحبت های ایشان برایتان با ارزش و مهم است.
- حتما مهارت ارتباطی را بیاموزید. مهارت ارتباطی به شما یاد میدهد که چگونه گفتگو را با مخاطبان خود ادامه دار کرده و جلب اشتیاق نمایید. اگر در این مهارت موفق باشید، حتی می توانید شروع کننده صحبت باشید و به دلیل قدرت مدیریت ان دیگر از صحبت طرف مقابل خسته نخواهیدشد. تفاوت شخصیتی نیز تاثیری در اموزش این مهارت ندارد.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.