ناشناس

چگونه همسرم را تغییر دهم؟

سلام و خسته نباشید. همسر بد دهن، بیرونی و رفیق باز، مسئولیت پذیر نیست و بابت اشتباهش عذر خواهی کند و جور دیگه تکرار کند و طلبکار باشد؛ چه طوری میشه این ادم رو تغییر داد؟
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چگونه همسرم را تغییر دهم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 23 ساله )

سلام و خسته نباشید. همسر بد دهن، بیرونی و رفیق باز، مسئولیت پذیر نیست و بابت اشتباهش عذر خواهی کند و جور دیگه تکرار کند و طلبکار باشد؛ چه طوری میشه این ادم رو تغییر داد؟


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون. من هم خداقوت میگویم.
از رفتارهای همسر خود ناراضی هستید و برای تغییر دادن او از ما کمک‌ میخواهید.
دوست عزیز، امکان تغییر هر چیزی به میزان پیچیدگی اش بستگی دارد. انسان جز پیچیده ترین موجودات جهان خلقت است و لذا تغییر در او بسیار سخت و زمان بر خواهد بود، تا زمانی که خود فرد این تغییر را نخواهد، هیچ اتفاقی صورت نخواهد گرفت. لذا اطرافیان و مخاطبانش فقط میتوانند با رفتارهای هدفمند و صبورانه، در او تاثیر گذاشته و نهایتا تلنگری برای تغییر در او ایجاد کنند.
دوست جوان، درست است که رفتارهای همسرتان مناسب نیست اما توجه کنید که شما او را با همین خصوصیات برای ازدواج و همسری انتخاب کرده اید و این یعنی تایید تمامی رفتارهایش. به هر حال و به هر دلیلی که در انتخاب و توجه به حساسیت هایتان دقت نکرده اید ، اکنون راه چاره تان سازگاری ست. یعنی شرایط و رفتارهای همسرتان را بپذیرید و بدون اینکه هر روز با خود در مورد تغییر ایشان، کلنجار بروید، رفتارهایی را انتخاب کنید که بتوانید در کنار او ارامش داشته باشید. البته این کار چندان اسان نیست و نیاز به زیرکی و دقت و شناخت بالای شما از همسرتان دارد اما غیرممکن نیست. پیشنهادات زیر میتواند در این زمینه به شما کمک‌ کند:
- قلق های همسرتان را بشناسید. هر چیزی او را عصبانی یا تحریک میکند را بیابید و از انجام ان پرهیز نمایید. این کار سبب میشود که میزان بد دهنی و فحاشی های او کمتر شود.
- در هنگام عصبانیت همسرتان، سکوت مطلق داشته باشید و نهایتا ان فضا را ترک‌ کنید.
- از غر زدن و ایراد گیری اجتناب کنید.
- حتی اگر حق با شما بود، فورا در جهت احقاق حقوق خود نشتابید و صبور باشید تا همسرتان حوصله شنوندگی داشته‌باشد و شما نیز طبق اصول گفتگو، اعتراض خود را بیان‌ کنید.
- از واژه های تو برای محاکمه کردن و بیان اعتراض خود استفاده نکنید. بلکه رفتار مورد اعتراص را توصیف کرده و سپس احساس خود را بیان‌ نمایید و با ضمیر من.‌
- لحن گفتگویتان ملایم‌ باشد و دوستانه و‌ مهربانانه.
- خواسته های خود را خلاصه و شفاف و واضح به همسرتان بیان کنید.
- در زمان انتقاد از همسرتان ابتدا از چند ویژگی مثبتش صحبت کنید و سپس یک‌ نکته منفی او را به طور خلاصه و کلی مطرح کنید.
- برای همسرتان دوست باشید و او را توبیخ یا سرزنش نکنید. شنونده حرفهایش باشید و با از صمیم قلب به او محبت کنید .
- به اقتدار، برتری و غرورش احترام‌ قایل باشید و نزد دیگران و البته در حضور همسرتان، از او بسیار تعریف کنید.
- به او بگویید که وجودش برایتان بسیار ارزشمند است و او را برتر از همه و تکیه گاه خود می دانید. میدانم این کار برایتان سخت است اما همین نوع برخورد و بیان که کلام، سبب توجه همسرتان به شما می شود و اثرپذیری بیشتری از شما خواهد داشت.
- اصول ده گانه گفتگو و تفاوت های زن و مرد را نیز مطالعه کنید و درکلاسهای مهارت زندگی شرکت‌ نمایید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.