ناشناس

برای هضم بهتر و کامل غذا قبل، حین و بعد از غذا چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

سلام. خسته نباشید. برای هضم بهتر و کامل غذا قبل، حین و بعد از غذا چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ تشکر
دوشنبه، 16 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

برای هضم بهتر و کامل غذا قبل، حین و بعد از غذا چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 29 ساله )

سلام. خسته نباشید. برای هضم بهتر و کامل غذا قبل، حین و بعد از غذا چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ تشکر


مشاور: خانم کیخا

با سلام و از حسن انتخابتان سپاسگزارم.

از اینکه به سوالی اشاره کردید که اولین علت همه بیماریهاست و در رفع مشکلات جسمی نیز تاکید بر آن میشود بسیار ممنونم. نکاتی را در مورد هضم صحیح غذا ارائه خواهم داد و امیدوارم مفید واقع گردد.

*در واقع سیستم بدن دارای چهار هضم میباشد که اگر به خوبی صورت گردد، نتیجه آن بدنی سالم میباشد.
1 هضم معدی که اولین هضم غذا و در معده صورت میگردد و اصلی ترین هضم است، معده دارای آنزیمهای گوارشی میباشد. که هر کدام از آنزیمها وظیفه هضم یک نوع غذایی را بر عهده دارند. چنانچه چند نوع غذا از لحاظ حجم و از لحاظ مزاجی همزمان میل شود، اختلال در آنزیم پیش می آید که باعث هضم نادرست غذا میشود و سه نوع هضم دیگر نیز مختل میشود. مصرف آب و خوراکهای سرد همراه غذا، مصرف غذای بیش از حد داغ، تند خوری و چربی خوری، مصرف شیرینی های مصنوعی به صورت مکرر میتواند در هضم نادرست اثر گذار باشد. عدم تحرک مخصوصا در وعده صبح و عصر باعث جذب رطوبت کاذب معده میشود و هضم معدی خوبی ایجاد نمیشود . مصرف آب یخ نیز باعث سردی دیواره معده و مسدود شدن مجاری گوارشی میشود.
2 هضم کبدی دومین هضم بعد از معده میباشد که نیازمند رعایت تمام نکات مورد اهمیت هضم معدی میباشد تا کبد دچار چربی و ضعف نشود و اخلاط خوبی را تولید کند
3 هضم عروقی که مربوط به خون میباشد و به کمک هضم صحیح کبد و معده و تولید اخلاط متعادل ، خون را پاکسازی و به سازی میکند
4 هضم بافتی که بعد از تولید خون سالم باعث تولید بافت و عضله های قوی میشود، نیاز مند همان هضم معدی هست که خود مستلزم تغذیه و تحرک مناسب است. لذا نکات تغذیه ای که در بالا ذکر شد را رعایت کنید و در کنار آن تحرک کافی در وعده صبح داشته باشید و بهتر است قبل از پیاده روی سیب درختی میل کنید و یک ربع قبل از هر وعده غذا به تعداد فرد مویز میل کنید. و نکته دیگری که حائز اهمیت است، خواب مناسب میباشد که در هضم معده بسیار نقش دارد. تنها اندامی که در حالت استراحت و خواب، به حالت سمپاتیک میباشد معده هست. معده در حالت خواب کار هضم را انجام میدهد و اگر خواب و بیداری در وقت مناسب خود صورت گردد، هضم معده نیز درست انجام میشود ولی اگر خواب در ساعات آخری شب باشد و بیداری بعد از بین الطلوعین صورت گردد باعث سردی معده و هضم ناقص معده میشود.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.