ناشناس

برای درس خواندن به برنامه ریزی نیاز دارم" لطفا راهنماییم کنید.

سلام خسته نباشین. ببخشید من کلاس نهم هستم. تا حالا هر چه قدر تلاش کردم که بتوانم یک برنامه ریزی برای خودم ترسیم کنم. نتوانستم از شما کمک می خواهم که من را راهنمایی کنید. دوم اینکه من وقتی یک امتحان گند میزنم باعت میشه که امتحان های دیگرم خراب کنم و همه ش به این فکر میکنم که دوست های من از من بالاترن و انها من رو جز درس خوان ها حساب نمیکنن و چرا من مثل انها نیستم. لطفا راهنمایی کنید.
جمعه، 20 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

برای درس خواندن به برنامه ریزی نیاز دارم" لطفا راهنماییم کنید.

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 14 ساله )

سلام خسته نباشین. ببخشید من کلاس نهم هستم. تا حالا هر چه قدر تلاش کردم که بتوانم یک برنامه ریزی برای خودم ترسیم کنم. نتوانستم از شما کمک می خواهم که من را راهنمایی کنید. دوم اینکه من وقتی یک امتحان گند میزنم باعت میشه که امتحان های دیگرم خراب کنم و همه ش به این فکر میکنم که دوست های من از من بالاترن و انها من رو جز درس خوان ها حساب نمیکنن و چرا من مثل انها نیستم.
لطفا راهنمایی کنید.


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
دوست نوجوان‌ در مورد دو مبحث از ما مشورت و راهنمایی خواستید.
پاسخ مورد اول: برنامه ریزی زمانی قابل اجرا خواهد بود که شرایط شما به لحاظ توانمندی، امکانات و اهداف و موانع، سنجیده شده و بر اساس ان برنامه‌ کلی و جزیی طراحی شود. این‌ کار هم نه از راه دور و با ارشاد کلی، که با یک‌ مصاحبه دقیق و شناخت کامل از شما امکان پذیر خواهد بود.‌ پیشنهاد میکنم برای یافتن یک‌ برنامه دقیق و کاربردی با یک‌ کارشناس تحصیلی به صورت حضوری مراجعه کرده تا ضمن تشریح شرایط خود، به نتیجه برسید. اما در مورد سوال دوم، پیشنهاد بنده این است که بعد از هر امتحان، دیگر به بازگویی پرسش و پاسخ ها نپردازید و اصلا راجع به انچه نوشته اید، صحبت نکنید. حتی کتاب را هم بررسی نکنید و به طور کل صحبت و پیش بینی و هر آنچه مربوط به درس امتحان داده شده است را کنار بگذارید. به جای ان استراحت کنید و مابقی را به زمان ارائه نتیجه، موکول کنید. به دنبال مقایسه خود با دیگران نباشید. زیرا که افراد به لحاظ استعداد، هوش و شرایط با یکدیگر متفاوت هستند و اصل تفاوت های فردی به ما یاداوری میکند که قرار نیست افراد نتایج مشابه داشته باشند. پس تلاش را ملاک‌ خود قرار دهید و واقعا برای یادگیری درس را بخوانید. عزم خود را برای مطالعه امتحان تان جدی کرده و باور کنید که فرد تلاشگر حتما موفقیت را هم تجربه خواهد کرد. زمانی که تلاش میکنید، دیگر نگران قضاوت افراد نخواهید بود. چرا که ملاک‌ سنجش خودتان خواهید بود. یعنی این خودتان هستید که شاهد فعالیت خودتان هستید و تنها خودتان قابلیت تایید رفتار خود را دارید. اگر هم فکر میکنید تلاش تان‌ کافی نبوده، از هم‌ اکنون شروع کنید. هیچ وقت برای تلاش دیر نیست و شما حتما میتوانید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.