ناشناس

شوهرم رو دوست دارم ولی رفتارهاش رو نه" چه کنم؟

سلام. ۴ سال است‌که ازدواج کرده ام و یه بچه دو ساله دارم. شوهرم اخلاقش تند هست. از دوران عقد خیلی با هم مشکل داشتیم. با هم خیلی دعوا میکردیم سر هر موضوعی بحثمون میشد ولی با وساطت خانواده طرفین حل میشد. تا اینکه عروسی کردیم. از همون ابتدای عروسی هم سر هیچ و پوچ دوباره دعوا شروع زد‌. بحث و فحش و کتک. نمیتونم بگم همیشه اینجوریه. وقتی که با هم خوبیم خیلی خوب برخورد میکنه و اهل مسافرت و تفریحه ولی وقتی حرفی بزنم‌ که مخالفه صداش در میاد و قصه ما شروع میشه. منم دیگه طاقت ندارم جوابش رو میدم و شرایط بدتر میشه. گاهی دلم میخواد جدا بشم ولی بخاطر دخترم صبر کردم. شوهرم رو دوست دارم ولی این اوضاع رو نه. کمکم کنید لطفا.
جمعه، 27 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

شوهرم رو دوست دارم ولی رفتارهاش رو نه" چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 26 ساله )

سلام.
۴ سال است‌که ازدواج کرده ام و یه بچه دو ساله دارم. شوهرم اخلاقش تند هست. از دوران عقد خیلی با هم مشکل داشتیم. با هم خیلی دعوا میکردیم سر هر موضوعی بحثمون میشد ولی با وساطت خانواده طرفین حل میشد. تا اینکه عروسی کردیم.
از همون ابتدای عروسی هم سر هیچ و پوچ دوباره دعوا شروع زد‌. بحث و فحش و کتک. نمیتونم بگم همیشه اینجوریه. وقتی که با هم خوبیم خیلی خوب برخورد میکنه و اهل مسافرت و تفریحه ولی وقتی حرفی بزنم‌ که مخالفه صداش در میاد و قصه ما شروع میشه. منم دیگه طاقت ندارم جوابش رو میدم و شرایط بدتر میشه. گاهی دلم میخواد جدا بشم ولی بخاطر دخترم صبر کردم. شوهرم رو دوست دارم ولی این اوضاع رو نه.
کمکم کنید لطفا.


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
از ابتدای اشنایی با همسرتان، اختلاف و تعارض را تجربه کرده اید. اکنون اختلافتان فراتر رفته و حتی کتک خوردن را نیز تجربه کرده اید‌. او را دوست دارید اما این‌ زد و خوردها اجازه لذت بردن از زندگی و همراهی با او را نمیدهد.
دوست عزیز،‌ زن ظریف است و تشنه محبت و توجه است و طبیعتا نمیتواند خشم و تندی را بپذیرد و خود را مورد ظلم ببیند. اما نکته اینجاست‌ که این اختلاف در یک‌ کوتاهی ریشه دارد. و ان کوتاهی چیزی نیست جز بلد نبودن مهارت های زندگی و اصول زندگی مشترک و ایجاد ارتباط مثبت. اختلاف های دامنه دار شما و رضایتی که از دیگر ابعاد شخصیتی همسرتان داشتید، نشان ندهید که نه شما و نه همسرتان، قبل از ازدواج برای آموزش مهارت های زندگی پیش قدم نشده اید و بدون مهارت این امر مهم (زندگی مشترک ) را آغاز کرده اید. نکات ذیل میتواند در حل اختلافات تان به شما کمک کند:
- با دقت در تمامی مشاجرات خود،‌ زمینه هایی که سبب ساز خشم و تندخویی همسرتان میشود را بیابید و تلاش کنید هیچگاه انها را انجام ندهید.
- حالات چهره و زبان بدن همسرتان‌ که هنگام مشاجره و قبل از ان، دارد را شناسایی کرده و زمانی که همین حالات را در او مشاهده کردید، سریعا از او فاصله بگیرید و فضا را ترک کنید.
- به غرور همسرتان احترام بگذارید و تمامی حساسیت های مردانه اش را رعایت کنید.
- بسیار با احترام‌ با او برخورد کنید.
- در حین مشاجره، اگر موفق به ترک‌ فضا نشدید، حتی اگر حق با شما بود، برای دفاع و یا پاسخ دادن به فحاشی او اقدام نکنید و اجازه دهید در زمان دیگر این دفاع دنبال شود.
- به دنبال محکوم کردن همسرتان نباشید و در گفتگوها و ناراحتی ها فقط از احساس خود بگویید و با خطاب قرار دادن همسرتان با واژه های" تو مقصری، تو... " زبان به‌ گله باز نکنید. بلکه از خود و با واژه "من احساس میکنم..." حرفهای خود را به زبان بیاورید.
- برنامه غذایی خانواده را اصلاح کنید و مزاج خود را تعدیل نمایید.
- مهارت کنترل خشم را بیاموزید و با تحت تاثیر قرار دادن همسرتان، او را نیز به اموزش ان تشویق کنید.
- مهارت های زندگی و اصول ارتباطی و تفاوت های زن و مرد را بیاموزید و برای این کار بهتر است در کلاس های آموزشی شرکت کنید.
- در صورت همراهی همسرتان، حتما به مشاور حضوری مراجعه نمایید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.