ناشناس

آیا برای رفع سردی معده اول بیوست را باید درمان کرد؟

سلام 1.من نفخ و سوزش بعد از غذا و یبوست هم دارم، چند روز خاکشیر رو توی یک لیوان آب جوش ریخته و بعد ازولرم شدن میخوردم. ولی اصلا نتیجه ای برای یبوست نگرفتم/ تئوریم این بود با توجه به ترشی معده یبوستم از سردیه و خاکشیر هم چون هم ملینه و هم طبع گرم دارد پس کارساز خواهد بود. سه روز اول چند ساعت بعد از نهار و شام و بعد، دو روز هم ناشتا ولی بعد از 5روز هیچ نتیجه ای نداشت. 2.راسته که میگن برای رفع سردی معده اول بیوست را باید درمان کرد وگرنه داروها بی فایده است؟
دوشنبه، 30 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

آیا برای رفع سردی معده اول بیوست را باید درمان کرد؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 25 ساله )

سلام
1.من نفخ و سوزش بعد از غذا و یبوست هم دارم، چند روز خاکشیر رو توی یک لیوان آب جوش ریخته و بعد ازولرم شدن میخوردم. ولی اصلا نتیجه ای برای یبوست نگرفتم/ تئوریم این بود با توجه به ترشی معده یبوستم از سردیه و خاکشیر هم چون هم ملینه و هم طبع گرم دارد پس کارساز خواهد بود. سه روز اول چند ساعت بعد از نهار و شام و بعد، دو روز هم ناشتا ولی بعد از 5روز هیچ نتیجه ای نداشت.
2.راسته که میگن برای رفع سردی معده اول بیوست را باید درمان کرد وگرنه داروها بی فایده است؟


مشاور: خانم کیخا

با سلام و از حسن انتخابتان سپاسگزارم.

وقتی معده سرد شود هضم اولیه غذا دچار اشکال میشود و غذا هضم نمیشود و همه اندامها مخصوصا کبد و روده دچار اختلال میشوند که یکی از اختلالها عدم دفع مواد زائد از طریق روده هست. گاهی این مشکل از سردی (بلغم و سودا) و گاهی از خشکی (سودا و صفرا) ایجاد میشود. خاکشیر در عملکرد روده ها موثر است ولی اگر روده به حالت تنبلی در آمده باشد هیچ دارویی نمیتواند به راحتی روده را وادار به فعالیت کند. لذا باید روده را از تنبلی و کسالت در آورد که لازمه این کار در ابتدا گرم کردن معده است. پرهیزات از انواع سردی ها، آب و سردی همراه غذا، ترشی، شوری الزامیست و اگر رعایت نشود هیچ داروی موثری اثر گذار نیست. پیاده روی لازمه فعالیت روده هست لذا حتما صبح ناشتا یک عدد سیب درختی میل کنید و یک ساعت پیاده روی کنید و قبل از صبحانه نیز یک قاشق جوشانده فلوس و خاکشیر را با آب ولرم تا ده روز میل کنید و بعد از ده روز فلوس حذف شود. صبحانه شیر ولرم و عسل میل شود. مطمئن باشید اگر تمام این مراحل را به خوبی و درستی انجام دهید نتیجه خواهید گرفت. لازم به ذکر است که برای رفع مشکلتان انتظار درمان سریع را نداشته باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.