ناشناس

آیا همزمان با مصرف قرص مدروکسی پروژسترون میتوان اقدام به بارداری کرد؟

سلام. من چند ماه پریودم عقب افتاد، دکتر بهم آمپول داد و پریود شدم و قرص مدروکسی پروژسترون هم دادند که از روز 15 سیکل، شبی 2تا به مدت 10 شب مصرف کنم. آیا در طول این ماه که باید قرص مصرف کنم؟ میتونم برای بارداری اقدام کنم؟ سابقه سقط و... و حتی عقب افتادن پریود به جز این دوره نداشتم. اصلا تا به حال، اقدام به بارداری نکردم. سونو رحم رفتم که مشکلی نبود. ممنون
چهارشنبه، 2 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

آیا همزمان با مصرف قرص مدروکسی پروژسترون میتوان اقدام به بارداری کرد؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 31 ساله )

سلام. من چند ماه پریودم عقب افتاد، دکتر بهم آمپول داد و پریود شدم و قرص مدروکسی پروژسترون هم دادند که از روز 15 سیکل، شبی 2تا به مدت 10 شب مصرف کنم. آیا در طول این ماه که باید قرص مصرف کنم؟ میتونم برای بارداری اقدام کنم؟
سابقه سقط و... و حتی عقب افتادن پریود به جز این دوره نداشتم. اصلا تا به حال، اقدام به بارداری نکردم. سونو رحم رفتم که مشکلی نبود. ممنون


مشاور: خانم کیخا

با سلام و از حسن انتخابتان سپاسگزارم.

عقب افتادن قاعدگی به عوامل مختلفی مربوط میشود که یک عامل آن مشکلات تخمدانی نظیر کیست میباشد که خوشبختانه فرمودید مشکلی نداشتید. اما عوامل دیگری هم وجود دارد:
*غلظت و سردی خون. وقتی خون غلیظ و سرد شود حرکت خون مختل شده و میتواند باعث فاصله افتادن ایام پریود شود.
*اختلال هورمون. گاهی پرولاکتین افزایش می یابد و گاهی استروژن از حد معمول کمتر میشود و گاهی ممکن است اندازه فولیکولها کم و زیاد شوند. و اگر فرد دچار کم خونی باشد مشکلات رحمی پیش می آید. به شما پیشنهاد میکنم روزی دو مرتبه دمنوش گزنه با نبات میل کنید. گزنه برای کم خونی و مشکلات هورمونی مناسب بوده و سطح پرولاکتین را تنظیم میکند. مصرف عرق رازیانه در وعده صبح و ظهر و عصر برای شما مفید است زیرا دارای استروژن میباشد. صبح ناشتا حتما یک عدد سیب میل کنید و سپس نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه پیاده روی کنید تا جریان خون به درستی انجام شود. از انواع سردی ها پرهیز کنید و سعی کنید روزانه 8 تا 12 لیوان آب میل کنید زیرا آب کمک کننده خوبی در جریان خون است.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.