ناشناس

کودکم از مدفوع کردن توی توالت وحشت داره. چیکارش کنم؟

سلام. پسرم سه ساله و ده ماهشه، از مدفوع کردن توی توالت وحشت داره. باید حتما پوشکش کنم تا اجابت مزاج صورت بگیره، هر کاری میکنم نمیتونه. صندلی توالت گرفتم و...داما بی نتیجه بوده.
چهارشنبه، 30 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

کودکم از مدفوع کردن توی توالت وحشت داره. چیکارش کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 24 ساله )

سلام. پسرم سه ساله و ده ماهشه، از مدفوع کردن توی توالت وحشت داره. باید حتما پوشکش کنم تا اجابت مزاج صورت بگیره، هر کاری میکنم نمیتونه. صندلی توالت گرفتم و...داما بی نتیجه بوده.


مشاور: خانم قربانی

با سلام و‌ احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
زمان از پوشک‌ گرفتن‌ فرزندتان‌ به تاخیر افتاده و‌ وحشت او را از این‌ کار دلیل این تاخیر میدانید.
مادر ارجمند، اگر فرزندتان فقط در مدفوع کردن در توالت،‌ هراس دارد و ادرار کردن برای او سختی ندارد، نشان میدهد که‌ وضعیتی که حین مدفوع ایجاد میشود او را ازار میدهد. مانند فشارآوردن به خود، درد پا در هنگام‌ نشستن بیش از حد و همراه با فشار، دیدن مدفوع و افکاری که برایش ایجاد میشود و... . اما اگر بطور کلی رفتن‌به سرویس برای او سختی دارد، این‌ مورد میتواند ناشی از دیر اموزی و تنبلی فرزندتان‌و مقاومت او در ترک‌عادت باشد زیرا که سن پوشک گرفتن بین دو الی سه سال است. و اگر یک‌ رفتار در زمان مناسب خود آموزش داده نشود، سختی هایی را در آموزش ایجاد میکند. علی ای حال پیشنهاد میشود:
- استفاده‌ از سرویس را مانند یک تفریح معرفی کنید و مثلا بعد از استفاده از سرویس اواز بخوانید.
- مراحل استفاده از سرویس را برای کودکتان شرح دهید در این زمینه حتی از عروسک‌ هایش کمک‌ بگیرید.
- از کودکان همسال او بخواهید که در حضورش به سرویس بروند تا او شاهد فرایند ان باشد. مشاهده همسالان میتواند مقاومت کودک تان را بشکند.
- از عروسک هایی که استفاده از سرویس را آموزش میدهد کمک بگیرید.
- فرآیند استفاده از توالت را با قصه برایش شرح دهید و حتی خود و دوستانش را برای او مثال بزنید.
- برای استفاده از سرویس، او را به تنهایی روی کاسه توالت نکشانید بلکه با در آغوش گرفتن او و به حالت سر پا گرفتن، او را کمک‌ کنید.
- حوصله بسیار به خرج دهید و با تشویق و بازی و همراهی خود او را به سرویس بکشانید و زمانی که از صندلی توالت، لگن‌ استفاده میکند و یا روی کاسه توالت می نشیند، برایش شعر و آواز بخوانید و یا با او آب بازی کنید.
- در صورت همراهی هر چند بسیار کم، او را تشویق کنید.
-در صورت ادامه‌ پیدا کردن این وضعیت، حتما به یک ر‌وانشناس کودک مراجعه کرده و‌ علت مقاومت فرزندتان را از نزدیک بررسی نمایید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.