ناشناس

دخترم از تعویض لباس متنفر است. چطور او را به این کار علاقه مند کنم؟

سلام. دخترم دو سال و نیمشه. هر موقع بعد از دستشویی میخوام شلوارش رو بپوشونم گریه میکنه. وقتی میخوایم به مهمونی بریم و ربپوشونم مقاومت میکنه. مخصوصا اگه لباسش نو باشه. لطفا راهنماییم کنید.
دوشنبه، 19 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

دخترم از تعویض لباس متنفر است. چطور او را به این کار علاقه مند کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 31 ساله )

سلام. دخترم دو سال و نیمشه. هر موقع بعد از دستشویی میخوام شلوارش رو بپوشونم گریه میکنه. وقتی میخوایم به مهمونی بریم و ربپوشونم مقاومت میکنه. مخصوصا اگه لباسش نو باشه. لطفا راهنماییم کنید.


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
والد ارجمند، مشکل فرزندتان در پوشیدن لباس و مقاومت به خرج دادن او میتواند دلایل متفاوت داشته باشد. از جمله ناراحت بودن در حین استفاده از آن لباس، حساسیت های بدنی و پوستی، حالت خاص ان لباس، ویژگی های پارچه و الیاف و... مخصوصا که خودتان‌ نیز به این مطلب اشاره داشتید و عنوان کردید اگر لباس نو باشد‌ بیشتر مخالفت نشان میدهد. نکته مذکور، موید این است ‌که مشکل فرزندتان خارجی و مرتبط با ان لباس است. پیشنهاد میکنم لباسهای نو را قبل از استفاده، بشویید تا آهار و حالت نو بودن ان‌ از بین برود و لطافت بیشتر شود. در شستشوی لباس کودکتان، مخصوصا لباس زیر و یا شلوار از صابون و یا حداقل از مایع نرم‌ کننده استفاده کنید. به راحتی لباس و آزاد بودن ان توجه کرده و از خرید لباسهای تنگ‌ و چسبان برای فرزندتان خودداری کنید. کودک تفاوت بین آزادی پا و سنگینی و چسبندگی ان را حس میکند و اکثر کودکان‌ تا زمانی که عادت پوشش در انها ایجاد نشده، در پوشیدن شلوار و یا لباس زیر، لجبازی از خود نشان میدهند. همچنین برای یافتن مشکل فرزندتان، شلوارهای با جنس های مختلف تهیه نمایید و با استفاده انها و ارزیابی مقابله فرزندتان در پوشیدن هر کدام، حساسیت او را نسبت به نوع پارچه در بررسی نمایید. توجه کنید که درزهای شلوار برای او آزار دهنده نباشد. به زبان‌ کودکانه و در حین بازی از او و با مخاطب قرار دادن عروسکها و یا کودکان دیگر، از وی در مورد چرایی مخالفتش سوال کنید. البته در حین همین بازیها میتوانید لزوم حیا و استفاده از شلوار را نیز به او اموزش دهید‌. حدالمقدور با تهیه شورت های بلند و اندکی گشاد، از فرزندتان حساسیت زدایی کنید و به مرور او را به پوشیدن شلوار عادت دهید. خودتان نیز به پوشش شلوار توجه جدی داشته باشید و توجه‌ کنید همسالان و همبازیهای او در حین ارتباط با فرزندتان، از پوشش شلوار استفاده کرده باشند. در گام بعدی، برای ترغیب فرزندتان به پوشیدن شلوار، به جای اجبار، از او بخواهید بین دو شلوار یکی را انتخاب کند و تلاش کنید شلوارهایی که برای او تهیه میکنید طرح های جذاب و یا رنگ‌ توجه برانگیز برای فرزندتان، داشته باشد.‌
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.