ناشناس

چه مسائلی در غنی سازی روابط زوجین کمک کننده می باشد؟

با سلام. من تازه ازدواج کردم و دوست دارم رابطه م‌ با همسرم همیشه پرشور و حرارت باشه. میشه به صورت کلی نکاتی که‌ مهم هست رو بفرمایید.
جمعه، 1 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چه مسائلی در غنی سازی روابط زوجین کمک کننده می باشد؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 32 ساله )

با سلام. من تازه ازدواج کردم و دوست دارم رابطه م‌ با همسرم همیشه پرشور و حرارت باشه. میشه به صورت کلی نکاتی که‌ مهم هست رو بفرمایید.


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
دوست جوان، در ابتدا ازدواج تان را تبریک‌ میگویم و برایتان ارزوی خوشبختی دارم. بسیار عالی ست که از هم‌ اکنون به فکر رونق رابطه زوجینی تان هستید و امیدوارم این شور و انگیزه همیشگی و مستدام باشد. پس از فاکتور انتخاب متناسب، عاملی که سبب رضایت از زندگی میشود، پایداری ست که محصول اموزش و کاربست مهارت های زندگی و ارتباط مثبت است‌. پیشنهاد میکنم همچون یک‌ امر واجب انها را از طریق شرکت در کارگاههای اموزشی، و مطالعه کتب مرتبط دنبال نمایید. به طور نمونه چند نکته که بیشترین تاکید در آن وجود دارد، در ادامه ذکر میشود‌.
- همیشه و در همه حال همانند روزهای نخستین اشنایی و ازدواج به یکدیگر احترام‌ بگذارید.
- همیشه و در تمامی زمانها و مکانها، همسر خود را اولویت خود قرار دهید.
- به هر بهانه‌ای از همسر خود تعریف کنید و از او قدردانی نمایید.
- به خودتان توجه کنید و برای خود ارزش قائل شوید. ارزشگذاری به خود مقدمه ارزش نهادن به طرف مقابل است.
- شاد بودن را بیاموزید و منتظر نباشید تا دیگری شما را شاد کند.
- انعطاف پذیر، آسان‌گیر و شوخ‌ طبع باشید. اگر برای حل مسایل خود راه‌های منطقی را که بلد بودید به کار بردید ولی باز هم مشکل حل نشد، خیلی سخت نگیرید. مطمئن باشید خوش‌ اخلاقی شما و گذر زمان عواملی هستند که دست به دست هم می‌دهند و هر ناممکنی را ممکن می‌کنند.
- نوبتی عصبانی شوید. تصور کنید همسرتان پس از یک روز کاری سخت به شما می‌رسد و شروع می‌کند به شکایت کردن از در و دیوار و غر زدن و نق زدن. بهتر است اجازه بدهید خودش را خالی کند، البته تا جایی که رفتارش شما را آزار ندهد. بعد از تمام شدن حرف‌های همسرتان، شما هم فرصت دارید مشکلاتی را که در طول روز برایتان پیش آمده برای او تعریف کنید. به این شکل هر دوی شما هم می‌شنوید و هم شنیده می‌شوید. می‌توانید بعد از برگشتن اوضاع به حالت عادی بیشتر و مفصل‌ تر در مورد مسایل با هم بحث کنید.
- اصول گفتگوی مثبت و‌ تفاوت های زن و مرد را خوب بیاموزید و تلاش کنید همیشه فرصت کافی برای گفتگو را داشته باشید. افرادی که گفتگوی سازنده را بلد باشند، بزرگترین اختلافات را نیز میتوانند بدون تعارض و اختلاف و یا تنش حل کنند.
- تا حد ممکن مشکلات زندگی مشترک خود را بیرون از خانه نبرید. سعی کنید همه مسایل را خودتان دو نفری حل کنید. نهایتا اگر به نتیجه نرسیدید، فقط از کارشناسان و مشاوران خانواده کمک بگیرید.
- نقاط‌ قوت و ضعف یکدیگر را بشناسید.‌ شناخت دنیای زن و مرد در کنار شناخت دنیای متفاوت هر زن و مرد از هم جنسان الزامی ست.
- عشق خود را ابراز کنید. زن و شوهر باید بلد باشند تا هر روز عشق را بیافرینند. به بودن در کنار همسرتان افتخار کنید تا او نیز دوستت دارم هایش را نثارتان‌ کند.
- به اوقات اختصاصی مورد نیاز هم‌ بها دهید.
- توجه به خانواده همسر سریع ترین راه جذب همسر است. خانواده او را همانند خانواده خود دوست بدارید.
- خاطرات خوب مشترکتان را هر از گاهی ورق بزنید و مرور کنید تا علاقه تان تجدید یابد.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.