ناشناس

پسر 7 ساله ام در موبایل فیلم هایی دیده که نباید می دیده!

باسلام من یک مادرم تازگی پسرم 7 ساله به من گفته درموبایل من فیلم زن ومرد رو دیده وچند بار هم از گوشی بابام حالا میگه دارم به تو میگم من میگم چیزی نیست ولی همش توی ذهنم درمورد فیلم فکر میکنم خواب می بینم خوشم میاد چکار کنم کمکم کنیدمیخام زن بگیرم اندام هرکی میبینه خوشم میاد
جمعه، 1 ارديبهشت 1402
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

پسر 7 ساله ام در موبایل فیلم هایی دیده که نباید می دیده!

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 39 ساله )

باسلام من یک مادرم تازگی پسرم 7 ساله به من گفته درموبایل من فیلم زن ومرد رو دیده وچند بار هم از گوشی بابام حالا میگه دارم به تو میگم من میگم چیزی نیست ولی همش توی ذهنم درمورد فیلم فکر میکنم خواب می بینم خوشم میاد چکار کنم کمکم کنیدمیخام زن بگیرم اندام هرکی میبینه خوشم میاد


مشاور: الهه سادات صالحی

دوست و همراه گرامی سلام .
متاسف شدم بابت اتفاقاتی که رخ داده است و ای کاش این چنین نمی شد. در عین حال متوجه هستم که خود شما از واقعه ای که رخ داده است بسیار ناراحت و مستاصل شده اید و نگرانی شدیدی احساس می کنید.

اول اینکه نباید در گوشی همراهتان این گونه فیلم ها و کلیپ ها را نگه داری می کردید، دوم اینکه حالا چنین کلیپ هایی داشتید، نباید گوشی همراه را در اختیار کودک تان قرار می دادید.

اتفاقی که نباید بیفتد متاسفانه افتاده است و با این صحبتها گذشته باز نمی گردد. حالا و اکنون باید ببینید چه باید انجام دهید که آسیب کمتری متوجه کودک تان شود .

برداشت کودکان از این تصاویر به گونه ای است که آن را به صورت خشونت ادراک می کند. به هر صورت  فرزندتان تصاویر آسیب زا را دیده است. این وضعیت مسئولیت شما را به شدت بیشتر می کند. در نظر بگیرید و فرض کنید، کودکتان دچار زخم عمیقی شده است. در این صورت چگونه از او مراقبت می کردید؟ او را لحظه ای  رها نمی کردید که مبادا زخم کودک مورد خطر ویروس و ضربه و عفونت و... قرار بگیرد . پانسمانش را تعویض می کردید و لحظه ای از آن غافل نمی شدید. حالا روح و روان کودکتان آسیب دیده و زخمی ست ؛ پس از آن باید به شدت مراقبت کنید.

نکته ی مهم اینجاست که انقدر وقت و اوقات کودک را با بازی و فعالیت بدنی و پارک و هیجان پر کنید که دیگر مجالی برای فکر کردن به انچه که نباید نداشته باشد .و موضوع شامل گذشت زمان شده و تا انجا که ممکن است گرد و خاک گرفته و از وضوح آن کاسته شود .

نکته ی مهم دیگر اینکه به کودکتان اجازه ندهید که دیگر در این باره صحبت کند .با مهربانی ولی قاطعانه در پاسخ سوالاتش به او بگویید، شما بی اجازه تصاویر و فیلم هایی دیده ای که برای سن شما مناسب نبوده است و به هیچ وجه نباید بی اجازه انها را می دیده ای ،.و به همین دلیل با هم قرار می گذاریم دیگر در این ارتباط صحبتی نکنیم .

هر زمان هم که مجددا با این سوالات او مواجه شدید بحث را تغییر داده گویی نشنیده اید.

از سمت دیگر نباید حتی برای لحظه ای از این کودک جدا شوید. حتی در مکانهای امن و نزد افراد مطمئن هم نباید کودکتان از شما جدا شود که این جدا نشدن تان از کودک به دو دلیل است؛ یکی اینکه کودک از انچه دیده با کسی حرفی در میان نگذارد که منجر به بحث و گفتگو با دیگران یا به خطر افتادن کودک شود و دیگری اینکه این کودک و رفتار هایش قابل پیش بینی نیستند.

باید مراقبت سختی صورت گیرد که دچار سواستفاده ی جنسی قرار نگیرد. این مراقبت ها ی سخت گیرانه و لحظه ای باید تا بعد از بلوغ او اعمال شود. بعد از آن هم نیاز به محافظت ویژه  وجود دارد ، ولیکن نه به شدت قبل از بلوغ و اینکه سن عقلی کودک رشد کرده باشد.

نکته ی دیگر اینکه مواظب باشید در مجاورت و حضور کودکتان صحنه ای از ماهواره یا فیلم های نامناسب از تلویزیون ،ماهواره یا هر رسانه ی دیگری پخش نشود که صحنه هایی که کودکتان دیده است مجددا تداعی شوند.

و نکته ی مهم دیگر اینکه مواظب نوع پوشش خودتان هم باشید، کاملا پوشیده در کنار کودکتان حضور پیدا کنید و زیاد کودک تان را در آغوش نگیرید و این نوع محبتها که با آغوش همراه هستند توسط پدر صورت بگیرد .

خواهرم شرایط سخت و نامطلوبی به وجود آمده است که تاوان سخت و مهلکی می تواند در بر داشته باشد .لذا به هیچ وجه کوتاهی نفرمایید .ضمن اینکه پیشنهاد میشود تحت نظارت یک روانشناس کودک قرار داشته باشید و راهنمایی بگیرید .

امیدوارم این مسئله را به سلامت پشت سر بگذارید و به شخصیت و به  روان کودکتان اسیب جدی وارد نیاید.

در پناه خدای مهربان باشید .



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.