ناشناس

دیپلم انسانی نظام قدیم دارم، میخواهم پرستاری بخوانم

سلام من دیپلم انسانی نظام قدیم دارم . میخواهم دوباره ادامه تحصیل بدم و پرستار شم چه کار هایی باید انجام بدم؟ باید از کجا شروع کنم ؟ چند سال باید بخونم ؟
جمعه، 10 آذر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سادات زاهدی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

دیپلم انسانی نظام قدیم دارم، میخواهم پرستاری بخوانم

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 50 ساله )

سلام من دیپلم انسانی نظام قدیم دارم . میخواهم دوباره ادامه تحصیل بدم و پرستار شم چه کار هایی باید انجام بدم؟
باید از کجا شروع کنم ؟
چند سال باید بخونم ؟


مشاور: فاطمه سادات زاهدی

با سلام و وقت بخیر خدمت شما همراه گرامی راسخون

خوشحالم که در این مسیر کنار شما هستم

شما برای ادامه ی تحصیل در رشته ی پرستاری که از زیر شاخه های رشته ی علوم تجربی است بایستی در کنکور سراسری رشته ی تجربی ثبت نام بفرمایید و هیچ مشکلی برای ثبت نام در کنکور تجربی با دیپلم نظام قدیم انسانی ندارید . اما لازم است دروس اختصاصی و اصلی  این رشته که شامل زیست شناسی ، فیزیک ، شیمی است را برای کنکور آمادگی داشته باشید که بتوانید در کنکور رشته ی پرستاری رتبه ی مورد نظر را کسب نمایید .
 

بدین منظور لازم است باتوجه به اینکه شما در رشته ی انسانی دیپلم گرفته اید  و معمولاً رشته ی انسانی دروس حفظیات بیشتر هستند ، اما در رشته ی علم تجربی این چنین نیست بهتر است شیوه ی مطالعاتی خود را تغییر دهید تا بتوانید این دروس را با درصدهای خوبی در کنکور بزنید .

از روش های مطالعه هر درس اطلاع یابید تا بهتر بتوانید با مباحث ارتباط بگیرید. هر درس روش مطالعه منحصر به فردی دارد مثلا زیست شناسی باید به صورت مفهومی و ترکیبی خوانده‌ شود در حالی که در دروس ریاضی و فیزیک با حل تست و تمرین بسیار زیاد می توانید به تسلط برسید
.

اما قبل از تصمیم گیری برای انتخاب رشته پیشنهاد می شود ابتدا آزمون استعداد و رغبت را انجام دهید که از طریق آن متوجه شوید استعداد ، رغبت و توانمندی شما در کدام رشته است  . برای انجام این تست می توانید به هسته ی مشاوره ی آموزش و پرورش و یا یک روانسنج مراجعه داشته باشید .
 

امیدوارم در مسیر  تحصیل همواره موفق و پیروز باشید .
 

فاطمه سادات زاهدی

کارشناس ارشد مشاوره

درمانگر کودک و نوجوان



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.