ناشناس

چرا در تصیم گیری اینقدر مردد هستم؟

سلام و عرض ادب من شب برای فردا تصمیم میگیرم و قاطعانه مثلا جایی برم یا قرار میگذارم کار مهمی انجام بدم ولی یکی دو ساعت دیگه پشیمون میشم. گاهی اوقات اینقدر توی تصمیمم مصمم هستم که باورم نمیشه چه اتفاقی میفته از تصمیمی که گرفتم صرف نظر میکنم. لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم؟
دوشنبه، 18 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چرا در تصیم گیری اینقدر مردد هستم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 19 ساله )

سلام و عرض ادب
من شب برای فردا تصمیم میگیرم و قاطعانه مثلا جایی برم یا قرار میگذارم کار مهمی انجام بدم ولی یکی دو ساعت دیگه پشیمون میشم. گاهی اوقات اینقدر توی تصمیمم مصمم هستم که باورم نمیشه چه اتفاقی میفته از تصمیمی که گرفتم صرف نظر میکنم. لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم؟


مشاور: مشاور راسخون

سلام همراه گرامی

توضیحات شما را خواندم. باید بررسی کنید دلیل این تعلل در شما چیست؟ نداشتن هدف مشخص ، نداشتن برنامه ریزی ، کمالگرایی ، کمبود عزت نفس ، ترس از عدم موفقیت و ذهن شلوغ را مشخص کنید و ببینید چه چیزهایی باعث بی علاقگی و بی توجهی به اهمیت انجام آن کار و سرسری شمردن امور میشود و اولین قدم این هست که این نکته را بدانید که امروز فقط و فقط همین لحظه را دارید و امروز هست که می توانید کاری را انجام بدهید که فردا نتیجه دلخواه خود را ببینید و یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید که چطوری بتوانید امروز را کنترل کنید و شروع خوبی داشته باشید ، اموری که باعث به هم ریختگی و کاهش انرژی و اضطراب و بی انگیزگی شما میشود را حذف کنید. برای انجام کارها اولویت بندی داشته باشید و به صورت هفتگی کارها را دسته بندی کنید. اول کارهای بسیار مهمی که در طول هفته باید انجام بدهید را مشخص کنید و برایش زمان پایانی را هم مشخص کنید و بعد از مشخص کردن کارهای بسیار مهم به ترتیب سر وقت کارهای مهم، کمی مهم و کمتر مهم بروید و هیچ وقت اجازه ندهید کارها به تعویق بیفتد. همان روز انجام بدهید  و میتوانید از قدرت تجسم استفاده کنید. خود را ببینید که کاری را که قصد انجامش را داشتیید دارید انجام می دهید. خود را در ان مکان ببین و انجام  تصمیم مورد نظر را به شیوه‌ درست تجسم کنید. این کار را بارها و بارها انجام بدهید و به این صورت نظم را به عنوان یک کار روتین روزانه (یا حداقل هفتگی) در بیاورید و اجازه دهید به عادت خوب شما تبدیل شود. در اخر  به شما توصیه میکنم در صورت نیاز از یک  روانشناس کمک بگیرید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.