زهرا توکلی

کنجکاوی جنسی پسرم در فضای مجازی، چه کنم؟

سلام،پسرم ۱۰ ساله است و در اینترنت فیلم مبتذل رو سرچ کرده و دیده حالا من باید چیکار کنم؟؟
سه‌شنبه، 26 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سادات زاهدی
موارد بیشتر برای شما

زهرا توکلی

کنجکاوی جنسی پسرم در فضای مجازی، چه کنم؟

زهرا توکلی ( تحصیلات : سیکل ، 32 ساله )

سلام،پسرم ۱۰ ساله است و در اینترنت فیلم مبتذل رو سرچ کرده و دیده حالا من باید چیکار کنم؟؟


مشاور: فاطمه سادات زاهدی

با سلام و وقت بخیر خدمت شما مادر گرامی

خوشحالم که  در این مسیر کنار  شما هستم

متأسفانه با توجه به شرایط کرونا و آموزش مجازی در این دوران سن استفاده از تلفن همراه و درگیری بچه در  فضای مجازی بسیار پایین آمده است و گاهاً شاهد این هستیم که فرزندان  خیلی زودتر از آنکه به بلوغ برسند با مسائل جنسی و مسائلی که برای سنشان زود است مواجه می شوند و این یکی از چالش های جدی این روزهای والدین و فرزندان است .
 

اولین نکته ای که لازم است مدنظر قرار دهید این است که شما و پدرش به عنوان والدین باید آگاهی بیشتری نسبت به این فضا داشته و بر فعالیت فرزند خود در  این فضا نظارت کامل داشته باشید .
 

طبیعی است وقتی متوجه شدید که فرزندتان فیلم های مستهجن دراینترنت جستجو کرده آرامش خودتان را از دست بدهید و عصبانی یا ناراحت شوید . اما لازم است منطقی عمل کنید ؛ مراقب باشید در او احساس گناه و احساس شرم  ایجاد نکنید . با حفظ آرامش و خودداری از مجازات کودک ، این اطمینان را به او بدهید که با کمک یکدیگر  مسئله را بررسی و حل خواهید کرد .
 

از او بخواهید که برایتان  این اتفاق را کامل توضیح دهد و بپرسید چطور به این محتوا دسترسی پیدا کرده یا تصاویر را برای اولین بار چه کسی به او نشان داده است .
 

 بهتر است به جای تنبیه، از احساس او در زمان تماشای محتوای جنسی سوال کرده و او را درک کنید
.

رفتارهای خشونت آمیز  مانند توقیف تلفن همراه ، ممنوعیت اسنفاده از لب تاپ و رفتارهای این چنینی ممنوع است . چرا که با اینکه در واقع ما ناخواسته کنجکاوی های جنسی کودک را  بیشتر کرده و باعث می شویم کم کم پنهان کاری را  یاد بگیرد .
 

نباید او را قضاوت کنید و واکنش خشونت آمیز نسبت به او داشته باشید چرا که این رفتار باعث لطمه زدن به رابطه ی شما و او می ‌شود .
 

نحوه ی برخورد با او باید به گونه ای باشد که سؤالی در ذهن کودک باقی نماند . بهتر است برای این کار  از مشاوران کودک و نوجوانی که در حوزه ی تربیت جنسی فعالیت دارند کمک بگیرید . چرا که اگر این آموزش توسط شما یا مشاور انجام نشود ، ممکن است فرزندتان سؤالات خود را  از افراد دیگری بپرسد که احتمال آسیب رساندن به او را د اشته باشند .
 

پس این نکته را به خاطر داشته باشید که از تربیت جنسی فرزند در این سن غافل نباشید و مراقبت های لازم را نیز به او آموزش دهید .
 

تا قبل از مراجعه حضوری به  مشاور ه نیز می توانید برای استفاده از تلفن همراه و فضای مجازی برای فرزندتان محدودیت زمانی ایجاد کنید و جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با  محتواهای نامناسب را  در اپلیکیشن های مختلف از جمله اینستاگکرام و گوگل قفل نمایید .
 

امیدوارم در  مسیر والدگری بهترین ها در انتظار شما باشد .



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما