ناشناس

خسته شدم از این زندگی، چه کنم؟

سلام ،من از این زندگی بیزارم دوس دارم بمیرم بعد از بارداری کلیه هام نارسایی گرفته مشت مشت دارو های جورووجور میخورم پاهام از ورم داره میترکه دوس دارم کرونا بگیرم،بمیرم برا زندگیم هدف ندارم خسته شدم ،همش ترس از دست دادن عزیزان دارم دوست دارم خودم زودتر بمیرم کرونا و مریضیه من با بچه کوچیک زندگی رو تلخ کرده برام.... حتی از خرید که لذت بخشه برا خانوما، بیزارم،میگم میخواییم بمیریم وسایل نو چه کارمونه.... این فکرا آزارام میده ...چیکار کنم دارم دیوانه میشم...
جمعه، 13 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

خسته شدم از این زندگی، چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

سلام ،من از این زندگی بیزارم
دوس دارم بمیرم
بعد از بارداری کلیه هام نارسایی گرفته
مشت مشت دارو های جورووجور میخورم
پاهام از ورم داره میترکه
دوس دارم کرونا بگیرم،بمیرم
برا زندگیم هدف ندارم
خسته شدم ،همش ترس از دست دادن عزیزان دارم
دوست دارم خودم زودتر بمیرم
کرونا و مریضیه من با بچه کوچیک زندگی رو تلخ کرده برام....
حتی از خرید که لذت بخشه برا خانوما، بیزارم،میگم میخواییم بمیریم وسایل نو چه کارمونه....
این فکرا آزارام میده ...چیکار کنم دارم دیوانه میشم...


مشاور: الهه سادات صالحی

سلام دوست و همراه  عزیز و گرامی
متوجه حال بد شما شدم از این بابت بسیار ناراحت شدم .متوجه شدم شما تحت چه شرایط سختی قرار گرفته اید و این دشواری ها و ناملایمات شما را تا چه حد ازرده و خسته کرده است .

از سمت دیگر دریافتم که اطرافیان  و نزدیکان شما ان طور که باید همدل و همراه شما نبوده اند و ان طور که باید مورد توجه و حمایتشان قرار نگرفته اید و کاملا می توان فهمید این عدم درک  شان تا چه حد شما را غمگین و ناامید کرده است .

دوست عزیزم ، اینکه شما تا چه حد در رنج هستید کاملا روشن است .

دنیا و زندگی عجین با رنج است و هر کدام مان با دردی درگیر هستیم .در تجربه ی ناملایمات ، هیچ انسانی مستثنا نیست و این مسئله یک اشتراک انسانی  بین تمام انسانها می باشد و همگی ما انسانها در طول زندگی با این سختی ها ، دشواری ها ، فقدان ها و... درگیر هستیم و به نوعی دست به گریبان هستیم.

مشکلات چند دسته هستند.گاهی ، حل شدنی اند و گاهی لاینحل ..

مشکلات را بررسی کنید .ببینید کدام یک قابل حل شدن است و کدام یک از اختیار و انتخاب شما خارج است و قابلیت دستکاری و ایجاد تغییر در ان امکان پذیر نمی باشد .

برخی دیگر هم ان مسائلی هستند که  حل شدن یا حل نشدن آنها مجهول و مبهم به نظر می رسد .یعنی بلاتکلیف هستند. ‌پس مسائلی که در زندگی مان با ان ها رو برو هستیم می باید در سه ستون ، حل شدنی ، حا نشدنی ( لاینحل), و مجهول و بلاتکلیف جای گیرند . .پس از ان به بررسی مواردی بپردازید که زیر هر ستون قرار داده اید .

انها که ما اختیاری در تغییر دادن انها نداریم ، بپذیرید .با پذیرش ان مسائل کمی از درد شما کاسته خواهد شد .برخی دیگر هم مسائلی بودند که با اقداماتی می توان انها را حل کرد .و نیاز به مهارت حل مسئله دارند .

می مانند مسائلی که برای ما مجهول هستند و وجود ابهام اینکه ایا حل شدنی اند و یا لاینحل ، ذهن ما را درگیر و سرگردان می نمایید .باید هر چه سریع تر با در نظر گرفتن موقعیت و امکانات تان تکلیف ان موارد را روشن کنید که در کدام ستون جای خواهند گرفت .

این تکنیک به میزان قابل توجهی از میزان استرس ، نگرانی و اضطراب شما می کاهد .

پیشنهاد می شود حتما در اسرع وقت ، با یک روانپزشک ملاقاتی داشته باشید و علائم بالینی شما مورد ارزیابی دقیق تری  قرار گیرند.

در پناه خدای مهربان باشید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.