ناشناس

چگونه عصبانیتم روکنترل کنم.؟

سلام من دوفرزندبااختلاف سنی ۲سال دارم جدیداخیلی زودعصبانی میشم وازکوره درمیشم به طوری که همشباهمسرم بحث میکنم وبچه هامودفوامیکنم وازخانواده شوهرم بدم اومده لطفاراهنمایی کنیدچطوری خشمم روکنترل کنم ممنون
پنجشنبه، 18 آذر 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب علی پور
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چگونه عصبانیتم روکنترل کنم.؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 27 ساله )

سلام من دوفرزندبااختلاف سنی ۲سال دارم جدیداخیلی زودعصبانی میشم وازکوره درمیشم به طوری که همشباهمسرم بحث میکنم وبچه هامودفوامیکنم وازخانواده شوهرم بدم اومده لطفاراهنمایی کنیدچطوری خشمم روکنترل کنم ممنون


مشاور: زینب علی پور

باسلام خدمت شما دوست عزیز:

عصبانیت شما ریشه در بسیاری از عوامل دارد که باید به طور جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد زیرا برای حل بسیاری از موضوعات ریشه یابی و پیدا کردن علت مشکل یعنی نیمی از راه را طی کردن.

اول، ریشه ژنتیکی دارد و کلا فرد در خانواده ای بزرگ شده باشد که همه چیز را با دعوا و بحث حل می کرده اند.

دوم، فرد به تازه گی دچار این مشکل شده و قبلا به این صورت نبوده،

الف) شما در حدود چهارسال دو زایمان داشته‌ اید و به همین خاطر از ویتامین های بدنتان کاسته شده است بهترین راه حل این است که به یک پزشک مراجعه کرده و یک آزمایش کلی بدهید که به طور دقیق مشخص شود که چه ویتامینی در بدن شما کم شده. معمولا کمبود آهن در خانم ها بسیار فراوان است، وکمبود آهن سبب می شود اختلال در اکسیژن رسانی به خون شود و ایجاد می شود تا در مساله کوچک زود عصبانی یا رنجور شوید علاوه بر آهن کمبود ویتامین C وE در بدن سبب مشکلات زیادی می کند که با تغذیه درست و استفاده از غلات و میوه ها و سبزی ها می توانید مواد لازم بدن را تا مین کنید و به سیستم عصبی خود کمک کنید تا به خوبی کار خود را انجام دهد.

ب) وجود مسولیت زیاد و نداشتن برنامه ریزی، شما مادر دو فرزند، همسر، عروس و... بسیاری دیگر از مسولیت ها را بر عهده دارید، در ابتدا باید کاملا آرامش و خونسردی خود را حفط کنید قبل از این که مسولیتی در برابر دیگران داشته باشید مسئول جسم و روح خودتان هستید وقتی مادر خانه حالش خوب باشد حال کل زندگی خوب است پس به خودتان توجه کنید. درست است شما با توجه به داشتن دو کودک زمان کمی دارید اما باز هم می توانید با برنامه ریزی صحیح همه کار را خوب انجام دهید.

به خود توجه کردن یعنی، ببنید چه چیزی را دوست دارید و همان را  انجام دهید، خرید، گردش، مسافرت، مهمانی، آرایش، مطالعه، ورزش، ارتباط جنسی با همسر، همه این ها با برنامه ریزی قابل اجرا هستند و تا آنجائی که امکان دارد حتی اگر کوتاه هم باشد اما انجامشان دهید

ج) با همسرتان گفت و گو کنید از او کمک بخواهید چه در کارهای منزل و چه در کمک کردن در اجرای شدن کار هایی که در بالا توصیه شده مثلا در یک کلاس ورزشی ثبت نام کنید طوری برنامه ریزی کنید که همسرتان در منزل باشد و از کودکان دلبندتان مراقبت کند، در تمام موارد دیگر به همین صورت اگر به همسر خود از نظر عاطفی نزدیک شوید مطمئنا به آرامش دست خواهید یافت.

مسئله دیگر این که آرامش دهنده اصلی همه قلب های ما انسان ها یاد خدا و ذکر خداست، خواندن قرآن، حدیث کسا، رفتن به مسجد و امام زاده ها و حرم ها، حال روحی ما را خوب می کند، انسان با رازو نیاز  با خداوند او را در کنار خود احساس می کند، یاد خدا سبب امید در دل و جان می شود و می تواند وظیفه مادری و همسری را بهتر انجام دهد، مادر بودن مقامی بسیار بالایی است که خداوند در وجود زنان قرار داده پس باید به خود ببالید که مادر هستید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.