رضا

جلوی جمع نمی‌توانم صبحت کنم و خجالتی هستم.

سلام و خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون🌹 من جلوی جمع (بیشتر از ۳ نفر، فامیل، دوست و...)دیگه خودم نیستم و نمی‌تونم مثل قبل صحبت کنم (اینکه حرفی برای گفتن نداشته باشم اینطور نیست) و احساس بدی دارم و مدام عرق میکنم حتی یه حرف جالب رو طوری تعریف میکنم که هیچ جذابیتی نداره و این برمیگرده به دوران کودیکم چون برادر بزرگترم همینجوری بود من هم اخلاقم خیلی شبیه به اون شد. این روش های برو جلوی آینه و شجاع باش و نترس و‌... همه اینا رو هم امتحان کردم و نتیجه نگرفتم، اصلا بنظرم این روش هارو کسی میگه که اصلا خودش این حسو تجربه نکرده. دنبال یه روش متفاوت هستم. بازم ممنون از سایت و مشاوره‌های خوبتون🌹
پنجشنبه، 18 آذر 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب علی پور
موارد بیشتر برای شما

رضا

جلوی جمع نمی‌توانم صبحت کنم و خجالتی هستم.

رضا ( تحصیلات : دبیرستان ، 18 ساله )

سلام و خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون🌹
من جلوی جمع (بیشتر از ۳ نفر، فامیل، دوست و...)دیگه خودم نیستم و نمی‌تونم مثل قبل صحبت کنم (اینکه حرفی برای گفتن نداشته باشم اینطور نیست) و احساس بدی دارم و مدام عرق میکنم حتی یه حرف جالب رو طوری تعریف میکنم که هیچ جذابیتی نداره و این برمیگرده به دوران کودیکم چون برادر بزرگترم همینجوری بود من هم اخلاقم خیلی شبیه به اون شد.
این روش های برو جلوی آینه و شجاع باش و نترس و‌... همه اینا رو هم امتحان کردم و نتیجه نگرفتم، اصلا بنظرم این روش هارو کسی میگه که اصلا خودش این حسو تجربه نکرده.
دنبال یه روش متفاوت هستم.
بازم ممنون از سایت و مشاوره‌های خوبتون🌹


مشاور: زینب علی پور

با سلام به شما کاربر گرامی:

خجالت و کمرویی از جمله مسائلی است که افراد زیادی در جهان از آن رنج می‌برند اما نکته مهم این است که برای حل این موضوع دنبال چاره باشد فردی که بخواهد با کمرویی و خجالت خود مبارزه کند ابتدا باید اراده ای قوی و محکمی داشته باشد، یعنی این که هیچگاه از تصمیم خود توقف نکند، شاید در نگاه اول کار بسیار دشوار و سختی باشد در واقع هر کاریی ابتدایش سخت است اما با تلاش و پشتکار هر سختی آسانی می شود پس باید با اراده به مبارزه با خجالت و کمرویی بپردازید.

برای این کار می‌توانید از فردی که بسیار مورد اعتماد شماست کمک بگیرید این فرد می تواند از اعضای خانواده یا از دوستان شما باشد مهم این است که بتواند شما را به خوبی درک کند.

شاید در ابتدا مورد تمسخر یا تعجب دیگران قرار بگیرید زیرا از نظر آنها شما تا دیروز فردی بودید گوشه گیر و خجالتی اما امروز با صدای بلند  و محکم در حال اظهار نظر هستید.

سعی کنید ریشه کمری خود را پیدا کنید  این کار سبب می شود تا به راحتی  بتوانید با این مشکل خود مبارزه کنید

سعی کنید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید وقتی اعتماد به نفس انسان بالا باشد می‌تواند در بسیاری از مسائل سخن بگوید حتی اگر اشتباه مطلبی را بیان کند، توانایی های خود را نادیده نگیرید و و افکار منفی را از خود دور کنید به خود امید بدهید، دنبال نقاط مثبت خود باشید، توانایی های خود را پیدا کنید و سعی کنید هرچه بیشتر آنها را شکوفا کنید.

هنگام سخن گفتن به خود نیندیشید و سعی کنید به طرف مقابل خود دقت بیشتری داشته باشید تا به خود در این صورت حواس شما از خود پرت شده و آن حس خجالت در شما ایجاد نمی شود.

هنگامی که در حال صحبت هستید به این فکر نکنید که دیگران چه عکس العملی نسبت به سخنان شما دارند یا برداشتی از صحبت های شما دارد مهم این است که شما حرف های تان را کامل و بدون خجالتی بزنید برای این کار بهتر است اطلاعات عمومی خود را بالا ببرید برای این است که وقتی در جمع این سخن می گویید سخنان شما منبع درستی داشته باشد باعث می شودکه با اعتماد به نفس بالاترین سخن بگویید.

ازکلاسهای فن  سخن وری استفاده کنید، آنجا به شما آموزش خواهد داد که چگونه و به راحتی بتوانید سخن بگویید.

سعی کنید تا آرام و شمرده می‌شود تا راحت تر تصمیم بگیرید چه سخنی را می‌خواهید همچنین این کار سبب می‌شود تا صدای خود را بشنوید و این این سبب می‌شود تا اعتماد به نفس شما بالا برود و حتی گاهی اوقات می توانید صدای خود را ضبط کنید و آن را گوش دهید‌.

می توانید از اعضای خانواده خود خواهش کنید تا به صحبت های شما برای این کار می توانید این سخنرانی را آماده کنید و در جمع خانواده آن را بیان کنید این تمرین ها سبب شود تا به راحتی در جمع صحبت کنید.

اگر این راه‌ها اثر نداشت می توانید از یک مشاور خوبی کمک بگیرید شما را در این مورد بیشتر را کمک کند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.