ناشناس

دوست دارم تیزهوشان قبول شم ولی برنامه ریزی بلد نیستم

سلام من دوست دارم بزم تیزهوشان ولی برنامه ریزی خوبی ندارم لطفا راهنمایی کنید
چهارشنبه، 19 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه ترکاشوند
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

دوست دارم تیزهوشان قبول شم ولی برنامه ریزی بلد نیستم

ناشناس ( تحصیلات : ابتدایی ، 12 ساله )

سلام من دوست دارم بزم تیزهوشان ولی برنامه ریزی خوبی ندارم لطفا راهنمایی کنید


مشاور: فاطمه ترکاشوند

 سلام دوست هدفمند من :

دوست عزیز دقت کنید که برنامه ریزی برای هر چیزی، باعث میشه که شما وقت کافی داشته باشید و بتوانید آن کار را به نحو احسن انجام بدهید. برنامه ریزی برای آزمون تیزهوشان هم به همین صورت می باشد. داشتن یه برنامه اصولی و انعطاف پذیر خیلی می تواند به شما در این مسیر کمک کند.
 

1-اولین نکته ای که باید برای برنامه ریزی در این آزمون و  موفقیت در آن انجام دهید این است که برنامه ریزی تان انعطاف پذیر باشد. یعنی چگونه؟ یعنی از صبح تا شب به طور مداوم برنامه ریزی برای مطالعه نداشته باشید ، به دو دلیل این برنامه ریزی اشتباه است:1- اگر یک روز به هر دلیلی نتوانید درس بخوانید از برنامه عقب میمانید و کل برنامه ریزیتان بهم می ریزد پس همیشه در برنامه روزانه تان یک زمان هایی را هم به استراحت و تفریح اختصاص دهید در این صورت اگر روزی هم از برنامه تان عقب ماندید می توانید در زمان های خالی که در برنامه گنجانده اید، جبران کنید.2-خستگی ناشی از مطالعه 10 تا 12 ساعت و مداوم باعث می شود که برای روزها و هفته های آتی نتوانید به درستی تمرکز کنید و در نتیجه از کیفیت مطالعه تان کم می شود و به تبع آن نمی توانید نتیجه مورد نظرتان را کسب کنید.
 

2-برنامه ریزی هفتگی: یادتان باشد چه برای آزمون های تیزهوشان و چه برنامه ریزی برای مدرسه هیچوقت برنامه طولانی مدت ننویسید. از نظر ما مشاوران بهترین مدت برای برنامه ریزی، یک هفته است.
 

3-در اجرای برنامه نوشته شده قاطعیت داشته باشید، حتماً کاری را که  شروع کرده اید را تا جایی که تعیین کرده اید به پایان برسانید بعد درس دیگر را شروع کنید و هیچگاه همزمان با هم دو موضوع متفاوت را شروع نکنید و از یک شاخه به شاخه دیگری نپرید که هیچ کدام از موضوعات را خوب نمی فهمید.
 

4- ساعات مطالعه: در برنامه ریزی برای آزمون تیزهوشان ، یک بخشی که خیلی مهم و تاثیر گذار است، ساعت های مطالعاتی هست. یعنی اینکه شما باید بدانید که برای هر درس چقدر وقت بذارید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. این وقت گذاشتن، وابسته به ضریب آن درس در آزمون تیزهوشان می باشد.
 

5-توجه به این نکته داشته باشید که برنامه ریزی روزانه درسی به گونه ای باشد که  علاوه بر قبولی در آزمون، نمرات بسیار خوبی در دروس پایه ششم، کسب نماید. برای مثال اگر در روز دوشنبه برنامه کلاسیتان ریاضی، علوم و اجتماعی است، مطالعه همان دروس در برنامه ریزی برای قبولی در آزمونتان قرار بگیرد به این دلیل که ذهن شما، در آن روز روی آن سه موضوع متمرکز شده و یادگیری بهتر انجام می شود.


نکاتی مهم  برای داشتن برنامه

6-یادداشت برداری : هنگام مطالعه درس ها و کتاب های آموزشی از نکات مهم و کلیدی یادداشت بردارید تا هر چند روز یکبار دوباره آنها را بخوانید تا یادگیری بهتر انجام شود.
 

7-مرور درسها و نکات در برنامه: یک روز را ( مثلا جمعه ها ) را به مرور نکاتی که یادداشت کرده اید، اختصاص دهید
 

8-آزمون های آزمایشی: حتماً هر چند وقت یکبار سوالات تستی کتاب های کمک آموزشی را حل کنید و یا می توانید در آزمون های آزمایشی شرکت کنید. چون احتمالا تا به الان در مدرسه فقط به صورت تشریحی از شما امتحان گرقته شده و باید با نحوه  تست زنی آشنا شوید تا در زمان آزمون دچار مشکل کمبود وقت نشوید.
 

دوست عزیز من، همانطور که میدانید آزمون تیزهوشان تستی می باشد و دارای نمره منفی . تنها چیزی که می تواند امتیاز شما را در این آزمون بالا ببرد فقط و فقط تست زدن و یاد گرفتن مدیریت زمان است. از این دو نکته مهم غافل نشوید. سوالات آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی تیزهوشان به دو صورت می باشد، یگ گروه مربوط به سوالات تستی استعداد تحصیلی می باشد و گروه دیگر مربوط به سوالات تست استعداد تحلیلی است. لازم به ذکر است که بیشتر سوالات، تستی استعداد تحصیلی خواهند بود، بنابراین تمرکز بیشتری بر روی مطالعه این دسته از سوالات نمایید

سوالات تستی استعداد تحلیلی خارج از کتاب درسی است و سوالات تستی تحصیلی، از کتاب درسی مطرح می شود. و شما داوطلب آزمون تیزهوشان هر روز تست زنی استعداد تحصیلی را انجام دهید حداقل روزی 10 تست حل شود. قبل از اینکه دروس مدرسه سنگین تر و بیشتر شود روی تست زنی تمرکز کنید و سرعت خود را در آزمون نهایی تیزهوشان بالا ببرید.این کار دو نتیجه مثبت دارد: 1- اینکه مهارتتان را بالا میبرد و خیلی بهتر می توانید به سوالات جواب بدهید و 2- اینکه سرعت تست زنیتان خیلی بالا میرود و این مسئله برای تست های بخش استعداد تحلیلی خیلی مهم است.
 

در آخر دوست من، آمادگی برای آزمون تیزهوشان مهم است اما این به این معنی نیست که شما استرس داشته باشید و نگران باشید که قبول نشوید. برعکس اگر یک برنامه ریزی دقیق و اصولی داشته باشید ، نه تنها استرسی ندارید  بلکه با موفقیت این آزمون را پشت سر خواهید گذاشت.

 

«به دانش و توانایی هایتان ایمان داشته باشید، موفق می شوید»



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما