ناشناس

لجبازی

فرزند اول من دو سال و نیمه است حدود یکماه است که فرزند دوم من دنیا امده هر چی رو در دهان میکند و میجود با هر ترفندی هم میخوام ازش بگیرم نمیشه چه کنم؟؟؟ ممنون از حوصله شما در خواندن و پاسخ دادن
پنجشنبه، 13 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب علی پور
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

لجبازی

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 38 ساله )

فرزند اول من دو سال و نیمه است حدود یکماه است که فرزند دوم من دنیا امده هر چی رو در دهان میکند و میجود با هر ترفندی هم میخوام ازش بگیرم نمیشه چه کنم؟؟؟
ممنون از حوصله شما در خواندن و پاسخ دادن


مشاور: زینب علی پور

با سلام به شما دوست گرامی:

معمولا هر اندازه تفاوت سنی کودکان کمتر باشد، کودک اول کمتر اذیت می شود زیرا درک کمتری نسبت به مسائل خواهد داشت، در هر حال وظیفه شما به عنوان مادر بسیار سخت است که بتوانید خوب مادری کنید برای دو فرزند دلبندتان.
 

وقتی کودک جدیدی وارد زندگی می شود، معمولا کودک اول حس حسادت نسبت به او دارد و فکر می کند که مادری که همه توجهش به من بوده، الان باید خواهر یا برادرم را بغل کند، شیر بدهد و.... پس او در ذهن خود فکر می کند که شما نسبت به او کم توجه شده اید.
 

این کار کودک شما که همه چیز را در دهان می کند و می جود، نشانه از این دارد که یا می خواهد نسبت به چیزی اعتراض کند یا قصد جلب توجه شما را دارد، برای جلو گیری از این کار چند راه کار را با هم مرور می کنیم.
 

اول؛ با او صحبت کنید، درست است که سن کمی دارد، به همان اندازه ای که متوجه می شود، به زبان خودش با او صحبت کنید و از او بخواهید حتی مقدار کم احساسات خود را بیان کند.
 

دوم؛ زمانی بیشتری به اختصاص دهید و با او بازی کنید، او را در آغوش بگیرید، برایش کتاب بخوانید،
 

سوم؛ در قالب کتاب های رنگ آمیزی یا نقاشی، آمدن خواهر یا برادر جدید را برایش توضیح دهید.
 

چهارم؛ سعی کنید وسایل خطرناک که ممکن است در دهان بگذارد را از دسترس دور کنید. و وقتی چیز خطرناکی در دسترس نباشد به شما این اجازه داده می شود که نسبت به کار او کمی بی توجهی کنید، این کار به مرور سبب می شود که او دست از کارش بردارد و به مرور فراموش کند.
 

پنجم؛ وقتی مشغول  به کار نوزاد هستید و کودک دلبندتان شما را صدا می زند، به او بگویید دست شما بند است لازم نیست بگوئید دارم کارم داداش یا آبجی را انجام می دهم، حساسیت را از روی نوزاد خود بردارید.
 

ششم؛ در مورد کار های خوبی که انجام می دهد او را تشویق کنید، از روش جایزه دادن استفاده  کنید. جایزه حتما نباید بزرگ باشد یک غذای خوشمزه برای کودکان بهترین جایزه است. البته در دادن جایزه هم افراط نکنید. زیرا کودک شما شرطی می شود.
 

هفتم؛ چگونگی رفتار با نوزاد کوچکتر را به آموزش دهید، سعی شود تا جای امکان  آنها را تنها نگذارید، معمولا کودکان نسبت به خواهر یا برادر تازه به دنیا آمده حالتهایی از خشونت را نشان می دهند و سعی کنید در این رابطه مدیریت درستی داشته باشید.
 

هشتم؛ کتاب های روانشناسی کودکان را مطالعه کنید تا اطلاعات خوبی در این رابطه داشته باشید.
 

نهم؛ در مورد رفتارها و اعمال کودکتان خونسردی و آرامش خود را حفظ کنید تا بتوانید درست تصمیم بگیرید. گذر زمان  و با بزرگتر  شدن آنها مطمئنا از مشکلات شما کاسته خواهد شد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.