ناشناس

پدرم به مادرم شک داره" چطوری میشه ذهنیتش رو تغییر بدیم؟

سلام. پدر و مادرم الان 27ساله ازدواج کردن. خانواده پدریم کلا نسبت به همسراشون شکاک هستن. الان دو ساله که با بالا رفتن سن، شکاکیت پدرم بیشتر شده و فکر میکنه همه مردهای اطراف به مادرم نظر دارن و مادرم باهاشون در ارتباطه. چه جوری میشه این مشکل رو حل کرد. به حدی که الان کارشون به طلاق کشیده
چهارشنبه، 5 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

پدرم به مادرم شک داره" چطوری میشه ذهنیتش رو تغییر بدیم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 24 ساله )

سلام. پدر و مادرم الان 27ساله ازدواج کردن. خانواده پدریم
کلا نسبت به همسراشون شکاک هستن. الان دو ساله که با بالا
رفتن سن، شکاکیت پدرم بیشتر شده و فکر میکنه همه مردهای اطراف به مادرم نظر دارن و مادرم باهاشون در ارتباطه. چه جوری میشه این مشکل رو حل کرد. به حدی که الان کارشون به طلاق کشیده


مشاور: سیده نرجس رضایی

سلام همراه گرامی

با توجه به موضوعی که فرمودید باید خدمت شما عرض کنم که: هدف از ازدواج رسیدن به آرامش وسکون هست و این هدف زمانی تحقق پیدا میکند که در زندگی مشترک اعتماد وجود داشته باشد و بتوان صمیمیت رابطه زناشویی را حفظ کرد. بنابراین وجود اعتماد و اطمینان بین اعضای خانواده و در زندگی خانوادگی نقش مهمی را ایفا میکند. پس پایه واساس رابطه اعتماد است. زمانی که اعتماد متقابل وجود نداشته باشد رابطه آسیب پذیر خواهد شد. نبود اعتماد در زندگی زناشویی موجب ایجاد یاس و ناامیدی، خشم و اضطراب و افسردگی می شود. بعضی از زن و مردهایی که اختلالات روانی مثل پارانوئیدی هستند، به صورت افراطی شک و بدبینی دارند و از با معیار شک، رفتار و عملکرد همسرشان را ارزیابی می کنند. پارانوئیدها مدام به همسرشان شک دارند و نمی توانند به او اعتماد کنند و هیچ دلیل منطقی برای شک خود ندارند. قسمتی شک آنها بدلیل خطاهای شناختی هسست که دارند و یکی از دلایل دیگری هم که ممکن است دخیل باشد حسادتشان است. از نشانه های فرد حسود عزت نفس پایین و احساس ناامنی اوست. بخاطر همین ناامنی و رها شدگی مدام دست به کنترل طرف مقابل می برند. شک به شریک زندگی باعث میشود که بطور پیوسته رفتارهای او تغییر کرده و در نتیجه اعتماد کاهش پیدا کند و وارد چرخه ی معیوب شده و در ادامه ی آن سوء ظن و شک ها پایدارتر می‌شوند. در نتیجه خانواده ای که در آن والدین شکاک و بدبین وجود دارد چه خواسته و چه ناخواسته به فرزندان خود حس بدبینی و ناامنی را منتقل می کنند و در آینده موجب این می شود که با همسران خود به همین منوال رفتار کنند.
نکته: برای داشتن یک ازدواج موفق هر چقدر زنان و مردان پیش از ازدواج اطلاعات صحیح تر و دقیق تری نسبت به یکدیگر داشته باشند .پیش‌بینی کننده بهتری برای موفقیت یا شکست در زندگی زناشویی خواهد بود.
بنابراین با داشتن فاکتورهایی که بیان کردید شما نمی توانید پدرتان را تغییر دهید و تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که ایشان را راضی کنید که حتما به یک درمانگر مجرب بصورت حضوری مراجعه کنند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.