ناشناس

راه های متفقاعد سازی والدین برای خرید تلفن همراه مدل خاص

چیکار کنم پدر و مادرم برام گوشی سامسونگ اخرین مدل بخرند ؟
پنجشنبه، 13 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سادات زاهدی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

راه های متفقاعد سازی والدین برای خرید تلفن همراه مدل خاص

ناشناس ( تحصیلات : ابتدایی ، 11 ساله )

چیکار کنم پدر و مادرم برام گوشی سامسونگ اخرین مدل بخرند ؟


مشاور: فاطمه سادات زاهدی

با سلام و وقت بخیر خدمت شما مخاطب گرامی سایت راسخون

خوشحالم از اینکه در این مسیر کنار شما هستم  .

دختر گلم هدفت از داشتن گوشی مدل بالا سامسونگ چی هست ؟ آیا برای برگزاری کلاس های مجازیت به مشکل برخوردی ؟! گاهی  اوقات به این دلیل از دیگران مخصوصاً والدین نه می‌شنویم که آنها صلاح نمی دانند و در جواب خواسته ی ما می‌گویند: مثلاً هنوز سن تو به گوشی نرسیده است  یا برایت زود است !!! اگر موضوع را از نگاه والدین ببینیم و خودمان را جای آنها بگذاریم شاید پاسخ ما هم همین باشد ؛ اما اگر خواسته را از دید و نگاه خودمان ببینیم به خودمان حق می‌دهیم که باید به آن خواسته برسیم . برای همین بهت پیشنهاد می کنم در مورد مسائلی همچون این مورد گاهی خودت را جای والدینت قرار بده و از دید آنها نگاه کن .
 

از نگاه یک مشاوری که این روزها خیلی با مراجعین دانش آموزی مثل شما در ارتباط هست ، می خواهم موضوع مهم و جدی را به تو و همه ی دوستان هم سن و سال‌هایت بگویم . یکی از آسیب های برگزاری کلاس های مجازی این روزها ، اعتیاد دانش آموزان و درگیر شدن در حواشی فضای مجازی از جمله سوء استفاده های افراد سود جو از بچه ها و این فرصت طلایی آموزش می‌باشد که در خیلی از مراجعات دانش آموزان ، خود بچه ها از اینکه در این دو سال کرونایی افت تحصیلی پیدا کرده اند ، نگرانند و دنبال راه حلی می گردند و گاهی خودشان از والدینشان درخواست می کنند که از گوشی مشترک والدین  استفاده کنند تا کمتر در معرض این خطرات باشند و بتوانند به اهداف بلند مدت که موفقیت تحصیلی است برسند . برای همین  یک توصیه مادرانه از طرف من به شما دختران و پسران گلم این هست که صبر کنید و اجازه بدید  کمی بزرگتر شوید  ؛ با فضای مجازی و آسیب های احتمالی آن آشنا بشوید و در زمان مناسب که والدین صلاح دیدند به خواسته فعلی‌تان برسید ولی اگر از نظر اطرافیان ( والدین و خواهر و برادر بزرگتر از خود ) شما به اندازه ی کافی با این فضا آشنا هستید بهتر است برای ابراز درخواست خود به روش جرأتمندانه استفاده کنید . بدین منظور می‌توانید دلایل خود را روی کاغذ برای انجام کار بنویسید. موضوع نوشته شده روی کاغذ از اصلی ترین نکته می باشد. سپس بیش از همیشه فکر کنید و مثال ها و نمونه های خوبی را روی کاغذ  برای والدینتان بیاورید و این کاغذ را با دلایل منطقی خودتان در زمان مناسب به والدین بدهید و از آنها هم  بخواهید دلایل خود را بر روی کاغذ بنویسند  . حتی می‌توانید به جای نوشتن دلایل روی کاغذ و دادن آن به والدین ؛ در زمانی مناسب و در نهایت متانت و آرامش خواسته ی خود را به والدین بگویید و با آرامش و صبوری شنوای دلایل آنها نیز باشید .
 

یادتان باشد  اگر پدر تازه از سرکار برگشته و مادر هم خسته از کار روزانه هستن ، زمان مناسبی برای ابراز درخواست نیست !!! پس لطفا موقعیت شناس باشید .
 

ابتدا اجازه دهید  خستگی والدین به در شود و بعد با آرامش خواسته خود را مطرح کنیدخواسته‌هایتان را متوقعانه بیان نکنید. برای بیان خواسته‌هایتان جملاتتان را با ضمیر «من» شروع کنید و در ادامه درخواست خودتان را بگویید. جملاتی که با «تو» شروع می‌شوند به صورت نا خوشایندی برداشت می‌شوند.
 

اگر با این روش ها توانستی  پدر و مادر را راضی کنی این نکته را هم فراموش نکن که باید به خودت و آنها قول بدی که این گوشی تأثیر منفی در درس و زندگی تو نخواهد گذاشت ، تایم محدودی از گوشی استفاده خواهی کرد و اگر قرار بر نصب اپلیکیشین های خاص بود حتما حتما حتما باید زیر نظر بزرگترها باشد و آنها در جریان اتفاقات احتمالی در این فضا باشند تا خدایی نکرده در معرض آسیب های فضای مجازی قرار نگیری .
 

به امید روزهای پراز موفقیت برای همه ی دانش آموزان ایران زمین



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.