ناشناس

دچار گمراهی و سردرگمی شده ام" چه کنم؟

بسم الله الرحمن الرحیم. با عرض سلام و ادب خدمت شما مردان خدا. بنده نزدیک به ۴ماه است که دچار شک و تردید شدم و بعضی موارد را درست تشخیص نمی دهم. مثلا در کتاب شریف و پاک مفاتیح الجنان دعای دفع ضرر جن و انس آمده ولی آن دعا پاک که شکی در آن ندارم که درست است آن را میخوانم ولی بازم مثلا شرشان به من میرسد و من با خود میگویم که بدن من نجس است اگر نجس نبود خب دعا اثر خود را خود را میکرد؛ لطفا راه حلی مناسب به من بدهید خدا خیرتان بدهد.
جمعه، 18 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدحسین خاتمی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

دچار گمراهی و سردرگمی شده ام" چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 18 ساله )

بسم الله الرحمن الرحیم.
با عرض سلام و ادب خدمت شما مردان خدا. بنده نزدیک به ۴ماه است که دچار شک و تردید شدم و بعضی موارد را درست تشخیص نمی دهم. مثلا در کتاب شریف و پاک مفاتیح الجنان دعای دفع ضرر جن و انس آمده ولی آن دعا پاک که شکی در آن ندارم که درست است آن را میخوانم ولی بازم مثلا شرشان به من میرسد و من با خود میگویم که بدن من نجس است اگر نجس نبود خب دعا اثر خود را خود را میکرد؛ لطفا راه حلی مناسب به من بدهید خدا خیرتان بدهد.


مشاور: سیدحسین خاتمی

سلام همراه گرامی
اینطور مسائل از القائات نفسانی یا شیطانی است. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد. ترک عبادت، ترک مناجات، ترک ارتباط با خداوند، عدم ارتباط محبتی با اهل بیت، گناه، وسواس و...
می تواند از دلایل این شک داشتن ها بشود. راحت ترین راه عدم توجه به وسوسه شیطان و ارتباط بیشتر با خداوند و اهل بیت و استغفار روزانه است. تاثیر گناه به فعل انسانها ربط دارد و اگر رفتار خوبی نداشته باشند دعای آنها مستجاب نمی شود. پس اول باید اعمال را درست کرد و بعد با دعا کسری ها را جبران نمود. برای دوری شیطان و اجنه همیشه قرآن یا آیت الکرسی همراه (در جیب لباس) داشته باشید و منزل خود را به نور قرآن مزین کنید. وجود سگ، مجسمه، آلات قمار، مال حرام، نبودن قرآن و کتب ادعیه، بلند نشدن صدای اذان در منزل می تواند به حضور شیاطین کمک کند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.