ناشناس

چگونه با بدقولی و انتظارات بی جای مادرم کنار بیایم؟

مادرم همیشه به من قول هایی میدهد که هیچوقت به ان عمل نمیکند. او خییییلی دروغگو هست. قرار بود بیشتر از یک هفته برایش در خانه کار کنم و هر روز خانه را تمیز کنم. در عوض او به من قول داده بود که بعد از ان مدت همیشه کیف خواهیم کرد و هر روز بیرون میرویم. ولی... ان مدت که تمام شد مادرم به قول هایش عمل نکرد و هر روز سر من داد میزد و فحاشی می کرد که چرا مثلا اشپزخانه یا هر جای دیگر خانه کثیف است برو تمیز کن. خسته شدم از دروغ های مادرم و تمیز کردن خانه هر روز مثل یک کلفت.
شنبه، 19 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چگونه با بدقولی و انتظارات بی جای مادرم کنار بیایم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 16 ساله )

مادرم همیشه به من قول هایی میدهد که هیچوقت به ان عمل نمیکند. او خییییلی دروغگو هست. قرار بود بیشتر از یک هفته برایش در خانه کار کنم و هر روز خانه را تمیز کنم. در عوض او به من قول داده بود که بعد از ان مدت همیشه کیف خواهیم کرد و هر روز بیرون میرویم. ولی...
ان مدت که تمام شد مادرم به قول هایش عمل نکرد و هر روز سر من داد میزد و فحاشی می کرد که چرا مثلا اشپزخانه یا هر جای دیگر خانه کثیف است برو تمیز کن. خسته شدم از دروغ های مادرم و تمیز کردن خانه هر روز مثل یک کلفت.


مشاور: سیده نرجس رضایی

سلام همراه گرامی

پیامتان را با دقت خواندم و متوجه ناراحتی تان از بدقولی مادرتان شدم. نفرمودید فرزند چندم خانواده هستید و از پدرتان صحبتی نکردید.

با توجه به اینکه در سنین حساس نوجوانی هستید و دوست دارید همه چیز طبق میل تان پیش برود از شما می خواهم برای بهبود رابطه خصوصا با مادرتان به نکاتی که عرض می کنم دقت کنید:

- سعی کنید در براورده شدن قول و قرارها سفت و سخت نباشید و انعطاف داشته باشید.

- اگر انعطاف به خرج ندهید زمینه لج و لجبازی دیگران را فراهم خواهید ساخت.

- سعی کنید تابع شرایط باشید. خیلی وقت ها پیش می آید اوضاع بر وفق مراد پیش نمی رود و یا در لحظه آخر شرایط عوض می شود. این مورد برای همه ما در زندگی پیش می آید. پس چاره ای نداریم جز اینکه با ملایمت شرایط را تغییر دهیم نه با زور و اجبار و فشار. 

- ممکن است مادر شما از موضوعی ناراحت باشد و فشاری را تحمل می کتنند که نمی توانند تصمیم درستی بگیرند و یا ثبات رفتاری ندارند. بنابراین سعی کنید با ایجاد حس همدلی در خودتان به مادرتان نزدیک شوید و ایشان را همراهی کنید.

- فعلا مواردی که عرض کردم را عمل کنید تا ببینیم نتیجه چه می شود.

موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما