محمدعلی

نوجوانم، نحوه برخورد با افراد پررو چگونه است؟

سلام و خسته نباشید به تیم راسخون من محمدعلی هستم، ۱۷ سالمه، دبیرستانی‌ام و درسمم خوبه، کلا آدم ساکت و درونگرایی هستم و در مدرسه فقط یه دونه دوست دارم،در بحثا شرکت نمی‌کنم و سرم تو لاک خودمه و...(خیلی راضیم از شرایط) ولی... احساس میکنم که بعضیا از آرام بودن من سوء استفاده میکنن مثلا تقلب میخوان یا درس خوندنم رو مسخره میکنن و کلا اگه یه موضوعی بر سر چیزی پیش بیاد با گستاخی تمام با من بحث میکنن و من هم سعی میکنم درگیر نشم(قبلا "در مدرسه دیگه" خیلی زودجوش بودم دعوا میگرفتم ولی الان دیگه نمیدونم چرا دیگه زیاد عصبی نمیشم) الان سوالم اینه‌ که با این اندک افراد گستاخ(که تعدادشون هم شاید بیشتر شه)چطور برخورد کنم؟ ممنون که نظرات کاربران رو میخونید و راهکار میدید❤🌹
جمعه، 13 اسفند 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سادات زاهدی
موارد بیشتر برای شما

محمدعلی

نوجوانم، نحوه برخورد با افراد پررو چگونه است؟

محمدعلی ( تحصیلات : دبیرستان ، 17 ساله )

سلام و خسته نباشید به تیم راسخون
من محمدعلی هستم، ۱۷ سالمه، دبیرستانی‌ام و درسمم خوبه، کلا آدم ساکت و درونگرایی هستم و در مدرسه فقط یه دونه دوست دارم،در بحثا شرکت نمی‌کنم و سرم تو لاک خودمه و...(خیلی راضیم از شرایط)
ولی...
احساس میکنم که بعضیا از آرام بودن من سوء استفاده میکنن مثلا تقلب میخوان یا درس خوندنم رو مسخره میکنن و کلا اگه یه موضوعی بر سر چیزی پیش بیاد با گستاخی تمام با من بحث میکنن و من هم سعی میکنم درگیر نشم(قبلا "در مدرسه دیگه" خیلی زودجوش بودم دعوا میگرفتم ولی الان دیگه نمیدونم چرا دیگه زیاد عصبی نمیشم)
الان سوالم اینه‌ که با این اندک افراد گستاخ(که تعدادشون هم شاید بیشتر شه)چطور برخورد کنم؟

ممنون که نظرات کاربران رو میخونید و راهکار میدید❤🌹


مشاور: فاطمه سادات زاهدی

با سلام و وقت بخیر خدمت شما همراه گرامی راسخون
 

خوشحالم که در این مسیر کنار شما هستم
 

محمد علی جان لازم است در این مواردی که مطرح کردید کمی مهارت جرات ورزی و ابراز وجود خودتان را بالا ببرید .
 

 تا حالا شده این سؤالات را از خودتان بپرسید که چرا دیگران از این ویژگی من سوء استفاده می کنند ؟! یا رفتار و واکنش من در برابر این سوء استفاده دیگران چگونه است ؟!
 

اولین کاری که باید انجام دهید این است که در این میان شما مرزها و خطوط قرمز خودتان را در ارتباط با دیگران مشخص کنید . آیا تقلب رساندن برای محمد علی یک خط قرمز است یا خیر ؟ اگر خط قرمز محمد علی است پس باید دقیقاً همانطور که با یک فردی که خط قرمز های قانونی را رعایت نمی کند برخورد کنید .

فرض کنید راننده ی متخلفی از چراغ قرمز عبور کرده است ، نحوه ی برخورد قانونی با او چگونه است ؟! قطعاً جریمه و تنبیه در انتظاراین فرد است . پس اگر کسی هم به خطور قرمز محمد علی ورود پیدا کرد شما باید ابتدا این خطوط قرمز را با او مشخص کنید و بعد بر اساس حفظ حریم خصوصی  وا حترام با او برخورد کنید .
 

حتی می توانید برای دوستانی که از شما درخواست و انتظار تقلب رساندن دارند بیایید و راه های جایگزین پیشنهاد دهید ، یکی از این راه های جایگزین این است که به آنها بگویید به جای اینکه از من انتظار تقلب رساندن داشته باشید من می توانم در مشکلات درسی شما به شما کمک کنم و یا می توانم شیوه های اینکه چطور برنامه ریزی می کنم که در درس هایم موفق هستم را به شما آموزش دهم .

از این طریق هم خط قرمزهای خودتان ( تقلب رساندن ) را به آنها گوشزد کرده اید و هم یگ راه جایگزین به آنها پیشنهاد داده اید که اگر بعداً هم به آنها تقلب نرساندید دیگر جایی برای اعتراض و رفتار تند با شما باقی نمانده باشد .

 

امیدوارم که در مسیر دوستی ها بهترین ها در انتظار شما باشد .



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما