سیدعرفان موسوی

در فضای مجازی با کسی آشنا شدم، چطور با خانواده مطرح کنم؟

باعرض سلام و خداقوت اگر خانواده به طریقه آشنایی من (درفضای مجازی )اعتقادنداشته باشند ودر بعضی مواقع زیر سوال میرود.شخص مدنظرم با روحیات من همخوانی دارد روشی برای آشنایی خانواده بااین شخص معرفی کیند؟ از طرفی هرچه خانواده می گویندبه دیده منت میگذارم(مثل ارشدوازاین دست مسایل )و مجالی برای پیدانمودن کار مناسب داده نمیشود راه کار شما چیست؟
پنجشنبه، 16 دی 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

سیدعرفان موسوی

در فضای مجازی با کسی آشنا شدم، چطور با خانواده مطرح کنم؟

سیدعرفان موسوی ( تحصیلات : لیسانس ، 25 ساله )

باعرض سلام و خداقوت
اگر خانواده به طریقه آشنایی من (درفضای مجازی )اعتقادنداشته باشند ودر بعضی مواقع زیر سوال میرود.شخص مدنظرم با روحیات من همخوانی دارد روشی برای آشنایی خانواده بااین شخص معرفی کیند؟
از طرفی هرچه خانواده می گویندبه دیده منت میگذارم(مثل ارشدوازاین دست مسایل )و مجالی برای پیدانمودن کار مناسب داده نمیشود راه کار شما چیست؟


مشاور: الهه سادات صالحی

سلام خدمت شما دوست و همراه گرامی
دوست عزیز متوجه حال شما هستم .این دلبستگی ها و شیفتگی ها خاص نوجوانی و جوانی ست و یقینا این تنها شما نیستید که تحت چنین شرایطی قرار گرفته اید .خداوند متعال در درون انسانها یک نظام تشخیص گر ماهر درونی، قرار داده است که نام ان عقل طبیعی ست .شما خودتان با مدد گرفتن از این نظام می توانید به پاسخ خود برسید .انچه اهمیت دارد ، فعال شدن این نظام در شماست. کافی ست کمی هیجانات تان را مدیریت نمایید . هر کدام از مشکلات و مسائل تان را بی طرفانه و به این صورت که گویی ، این مسئله ، و مشکل، برای دوست شماست و گویی اوست که در این شرایط قرار گرفته است و حالا از شما نظر خواهی می کند و مشورت می گیرد .مسئله را مورد بررسی منطقی و  عقلی خود قرار دهید ، ( بدون سوگیری) به او چه خواهید گفت .اورا چگونه راهنمایی خواهید کرد ؟!

کمی بی طرفانه به مسائل بنگرید ! اشنایی شما در فضای مجازی صورت پذیرفته است که این مسئله  می تواند برای اینده ی زندگی شما ، چالش برانگیز و مشکل زا باشد .درواقع دلیل این مسئله  عدم شناسایی درست و واقع بینانه افراد از یکدیگر ، در فضای مجازی می باشد .

ان هم هنگامی که در دو شهر و مکان متفاوت باشند ، دیداری هم اتفاق نمی افتد و حتی در صورتی که ملاقاتی میسر شود ، مدت زمانش اندک خواهد بود و این خودش  مانع از شناسایی درست و واقعی می شود ‌.

پیشنهاد روانشناسان درباره ی روابط پیش از ازدواج و به جهت اشنایی به این منظور ، این است که تعداد ملاقات ها بسیار باشد ولی ساعات ان کم و  کوتاه باشد .مثلا به سفرهای یک روزه بروید که از صبح تا غروب باشد .در این حالت احتمال شناخت  بهتر و دقیق تر بیشتر است .به منزل همدیگر بروید ولیکن در جمع خانواده باشید و شب در کنار هم نمانید ،

گفتگو کنید .مثلا  خواسته ها و انتظارات تان را بیان کنید . همچنین درباره ی ... اهداف و ارزش های تان ،خط قرمز هایتان ‌و مرزهایتان گفتگو کنید .هم کف بودن و سنخیت مذهبی خانواده ها و عدم تفاوت فرهنگی نقش قابل توجهی در ازدواج موفق ایفا می کند .

اشنایی و شناختی که در فضای مجازی ، رخ می دهد معمولا فاقد اعتبار و اصالت است .لذا قابل اعتماد و اتکا نمی باشد .

در مشاوره ی پیش از ازدواج این مسئله بسیار حائز اهمیت است و موجب طولانی تر شدن این فرایند می شود .یعنی در چنین شرایطی ، حداقل شش ماه وقت نیاز است که صرف می کنند تا افراد بتوانند  به آشنایی و جمع بندی صحیح و مناسب برسند.

معمولا بسیاری از افراد که احساس دلبستگی و به اصطلاح عاشقی ، می کنند ، دچار شیفتگی در رابطه شده اند .شیفتگی به این معناست که ویژگی خاصی از طرف مقابلشان باعث شیفتگی و دلبستگی فرد شده و دیگر مسائل واقعی را مورد توجه قرار نمی دهد. معمولا پس از گذر شش ماه از ان التهاب کاسته می شود و نظام تشخیص گر درون به کار می افتد .

مسئله ی دیگر که به نوبه ی خود اهمیت بالایی دارد ، عدم امادگی شما برای ازدواج می باشد .ازشرایط اصلی  امادگی پیش از ازدواج ، استقلال مالی و ثبات شغلی می باشد .که در حال حاضر شما به لحاظ تحصیلی ، شغلی و استقلال مالی شرایط امادگی برای  ازدواج را ندارید و صرفا به جهت دلباختگی قصد ازدواج کرده اید .و پس از فرو کش کردن هیجانات اولیه ، تازه متوجه کاستی ها و مشکلات خواهید شد و پشیمان می شوید که ان زمان پشیمانی. برای شما سودمند که نیست ، مشکل افرین هم خواهد شد .

لذا توجه داشته باشید که  مخالفت خانواده ی شما در این باره ، عجیب به نظر نمی رسد و مسائلی که مطرح نموده اند منطقی و به جا به نظر می رسند . انها حق دارند ، نگران اینده ی شما باشند و به راحتی موافقت ننمایند .

برای اشنا کردن دختر خانم با خانواده تان راهکارهایی وجود دارد ولیکن ایا این ازدواج ان هم در این زمان و با این شرایط فعلی ، به صلاح شما خواهد بود ؟!

پیشنهاد می کنم کمی صبر کنید و مسائل را بیشتر مورد بررسی قرار دهید .

اگر دختر خانم برای شما و به ثبات رسیدن شرایط تان صبر می کنند ، به صلاح است به خودتان زمان بدهید ، و با چشمان بسته و از روی احساسات به سرعت به سمت ازدواج نروید .ضمن اینکه پذیرش خانواده ی شما و همراه بودنشان بسیار مهم است .

ضمنا ، مشاوره ی پیش از ازدواج را فراموش نکنید .حتما از کمک روانشناسان حرفه ای مدد بجویید .با مشاوره ی پیش از ازدواج ، دیگر ازدواج هندوانه ی در بسته نیست و می توان بسیاری از مشکلات احتمالی اینده را پیش بینی نمود و با گرفتن آموزش های لازم از بروز اختلافات جلوگیری کرد .

ان شاء الله انچه بیان گردید تا حدی ذهن شما را روشن نموده باشد و کارکرد مثبتی برای شما داشته باشد .با ارزوی خوشبختی و عاقبت بخیری برای شما

در پناه خدای مهربان باشید .



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.