ناشناس

رمان زیاد میخونم و احساس می کنم شخصیتم بین شخصیت های رمان گم شده!

سلام بنده ۱۶ سالمه سه ساله رمان میخونم جدیدا فراموشکار شدم نمیتونم درس بخونم به قول دوستم شخصیتم بین شخصیت های محبوب رمان گم شده چیکار باید بکنم؟!
شنبه، 14 اسفند 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مهدیس حسینی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

رمان زیاد میخونم و احساس می کنم شخصیتم بین شخصیت های رمان گم شده!

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 16 ساله )

سلام بنده ۱۶ سالمه سه ساله رمان میخونم جدیدا فراموشکار شدم نمیتونم درس بخونم به قول دوستم شخصیتم بین شخصیت های محبوب رمان گم شده
چیکار باید بکنم؟!


مشاور: مهدیس حسینی

دوست عزیزم سلام

 تاثیری که خواندن یک کتاب می تواند و شخصیت، و روح و روان آدمی بگذارد شاید هیچ سخنران یا برنامه تلویزیونی قادر نباشد. شما وقتی کتاب می خوانید مخصوصاً رمان، خود را بخشی از داستان و در قالب یکی از شخصیت ها تصور می کنید به گونه‌ای که ماجرای کتاب انگار برای شما اتفاق می‌افتد. دوست خوب من خواندن داستان و رمان فی نفسه بد نیست اما نباید فراموش کنید که خواندن رمان های عاشقانه که تعریف تخیلی از عشق دارد و در دنیای واقعی اصلا  بدینگونه نیست بیشتر از آنکه برای شما مفید باشد مضر است.
 

 تاثیراتی که چنین کتاب هایی بر ذهن شما می گذارد ممکن است شما را مجبور کند تا سبک زندگی تان را عوض کنید. این گونه رمان ها با ایجاد ذهنیت غیر واقعی نسبت به عشق حقیقی می تواند شما را در آینده از باور و درک کانون عشق خانواده به کلی دور کند. یکی دیگر از آسیب هایی که خواندن این گونه داستان ها به شما وارد می کند این است که در آینده زمانی که قصد ازدواج داشته باشید نگاهتان به شخص مقابل تصویری از شخصیت های کتاب‌هایی است که خوانده اید و در شخص مقابل کسی را جستجو می کنید که در واقعیت قطعاً وجود ندارد.

همچنین که اینگونه رمان های عاشقانه انگیزه شما را نسبت به جنس مخالف تحریک کرده عشق فیزیولوژیک را در شما بیدار می‌کند و موجب می‌شود که شما همه چیز را بر اساس روابط جنسی و نه عقل و درایت برنامه ریزی کنید.

در خصوص فراموشی تان باید بگویم وقتی سرتان  پر از افکار بهم ریخته و متعدد باشد بدون اینکه آنها را دسته بندی کرده باشید به مرور زمان طبیعی است که دچار  فراموشی شوید.این به این دلیل است که وقتی موضوعی اتفاق می‌افتد شما توجه و تمرکز کافی را برای آن موضوع نداشتید. همینطور که ممکن است در سرتان اطلاعات بسیار زیادی داشته باشید به همین دلیل برای یادآوری بعضی از موارد دچار فراموشی می شوید .
 

دوست عزیزم فراموش نکنید که کتاب ها می توانند راهنمای خوبی هم باشند، آنها به دنیای نوجوان ها سرک می کشند حرف هایشان را می فهمند و به آنها کمک می کنند تا انتخاب های درستی در زندگی داشته باشند. 
 

پیشنهاد می کنم سعی کنید کتاب هایی را بخوانید که آگاه کننده و پندآموز هستند. مطالبی که بعضاً در واقعیت اتفاق افتاده اند یا سرگذشت واقعی افراد  هستند. شاید بد نباشد تا کتاب آنه فرانک خاطرات یک دختر جوان را مطالعه کنید.اگر به داستان های پریان علاقه دارید کتاب آشیانه افسانه اثر براندون مول را بخوانید،اگر داستان های طنز می تواند روحیه تان را تغییر دهد مجموعه آبنبات های آقای مهرداد صدقی پیشنهاد خوبی برای شماست. اگر در مورد پذیرش خودتان اینکه شخص کامل یا کافی هستید مشکل دارید کتاب اعجوبه اثر آر.جی.پالاسیو گزینه خوبی برای شماست.
 

اگر احساس می‌کنید که هنوز هم با فراموشی خود نتوانستید کنار بیایید سعی کنید برای مدتی کتاب خواندن را کنار بگذارید.
 

 در قدم بعدی پیشنهادی برایتان دارم

نمی دانم چه هدف هایی در زندگی دارید دوست دارید در ۱۰ سال  آینده در چه نقطه ایستاده باشید اما می‌توانید این هدف را برای مدتی انتخاب کنید
 

 در کلاس نویسندگی ثبت نام کنید و ذهن شلوغ و درهم و برهم خود را با نوشتن سر و سامان ببخشید. شاید با شرکت در این کلاس‌ها متوجه شوید که در این زمینه استعداد دارید.حتی می توانید دفتری تهیه کنید و آنچه را که در ذهن تان پرواز میکند را همچو خاطرات هر روز روی کاغذ بیاورید تا ذهن تان را مرتب کنید. شما  با نوشتن می توانید شخصیت تان را بهبود ببخشید، با نوشتن می توانید بهتر ببینید در همه چیز عمیق شوید، همچنین نوشتن به شما کمک می کند تا با انتخاب کلمات مناسب توانایی ارتباط کلامی تان را نیز رشد دهید. 



موفق باشید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما