ناشناس

از آینده و تردید شغلی که دارم، میترسم! راهکارتان چیست؟

سلام من ۲۹ ساله هستم و بیکارم هیچ سابقه ی کاری ندارم و در شهر خودم شغل مورد علاقه م رو پیدا نکردم چون استقلال مالی ندارم نمیخوام ازدواج کنم و حس خوبی به ازدواج ندارم. احساس میکنم اگر سرکار نرم و ازدواج کنم و در شهر خودم بمانم با توجه به اینکه مطمئنم موقعیت کاری نداره شکست خوردم تصمیم گرفتم برم تهران و اونجا دنبال کار بگردم و ساکن بشم. خانواده م همه جوره از من حمایت میکنن البته به اینکه من در رنج و سختی باشم راضی نیستن اما اینروزها بخاطر بیکاری انقدر گریه میکنم که فقط میخوان من به خواسته هام برسم از طرفی خودم انقدر استرس دارم و نگرانم که نمیدونم چیکار کنم. نمیتونم خودم رو با همکلاسی و فامیل که سرکار هستن مقایسه نکنم. گاهی حس میکنم عرضه ی انجام هیچ کاری رو ندارم ولی باز هم فکر میکنم من توانایی های زیادی دارم که فرصتی برای نشون دادنش نداشتم. واقعا سردرگمم و نگرانم از اینکه آینده م پوچ تر از امروزم باشه و به هیچ چیز نرسم. نمیدونم کار درست چیه میترسم سنم همینطور بره بالا و هنوز نفهمم کار و مسیر درست برای من چیه از بی پولی هم خسته شدم
شنبه، 1 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مهدیس حسینی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

از آینده و تردید شغلی که دارم، میترسم! راهکارتان چیست؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 29 ساله )

سلام من ۲۹ ساله هستم و بیکارم هیچ سابقه ی کاری ندارم و در شهر خودم شغل مورد علاقه م رو پیدا نکردم چون استقلال مالی ندارم نمیخوام ازدواج کنم و حس خوبی به ازدواج ندارم.

احساس میکنم اگر سرکار نرم و ازدواج کنم و در شهر خودم بمانم با توجه به اینکه مطمئنم موقعیت کاری نداره شکست خوردم تصمیم گرفتم برم تهران و اونجا دنبال کار بگردم و ساکن بشم.

خانواده م همه جوره از من حمایت میکنن البته به اینکه من در رنج و سختی باشم راضی نیستن اما اینروزها بخاطر بیکاری انقدر گریه میکنم که فقط میخوان من به خواسته هام برسم از طرفی خودم انقدر استرس دارم و نگرانم که نمیدونم چیکار کنم.

نمیتونم خودم رو با همکلاسی و فامیل که سرکار هستن مقایسه نکنم. گاهی حس میکنم عرضه ی انجام هیچ کاری رو ندارم ولی باز هم فکر میکنم من توانایی های زیادی دارم که فرصتی برای نشون دادنش نداشتم. واقعا سردرگمم و نگرانم از اینکه آینده م پوچ تر از امروزم باشه و به هیچ چیز نرسم.

نمیدونم کار درست چیه میترسم سنم همینطور بره بالا و هنوز نفهمم کار و مسیر درست برای من چیه از بی پولی هم خسته شدم


مشاور: مهدیس حسینی

با سلام خدمت شما کاربر گرامی

امروزه یافتن شغل برای یک جوان بی کار به یکی از بزرگترین معضلات زندگی اکثر جوانان تبدیل شده است. در اولین قدم پیشنهاد می کنم تمام افکار منفی خود را فراموش کنید اگر بخواهید با خودتان مدام تکرار کنید که چرا من بیکار هستم و یا چرا هنوز نتوانسته ام شغل مناسبم را پیدا کنم، مطمئن باشید رسیدن به هیچ شغلی برایتان ممکن نیست.

پس در قدم اول امید و انگیزه داشته باشید. واقعیت این است که فرایند جستجوی شغل با دشواری های زیادی همراه است . قبل از هر چیز بپذیرید که احساس نگرانی شما طبیعی است . همه ی انسان هایی که در موقعیت شما قرار دارند دارای احساسات مشابهی چون شما هستند . به یاد داشته باشید که این دوره می تواند زمانی برای رشد فردی و حرفه ای شما باشد.

مرحله بعدی این است که بر مبنای نوع همکاری که به دنبال آن هستید برنامه ریزی داشته باشید و با نقشه جلو بروید. اگر ده نفر از اطرافیانتان بخواهند 5 کاری که دوست دارند انجام دهند را نام ببرند قطعا نوشتن رزومه کاری اصلا در انتخاب های آنها وجود ندارد .

این فرایند آنقدر دشوار نیست اما بسیار مهم است. سعی کنید کوتاه و مختصر بنویسید . واضح و خوانا باشد . مخاطبان هدف تان را پیدا کنید . اگر در شغل مورد نظر مهارت دارید حتما بیان کنید اما اگر مهارتش را ندارید توصیه می کنم با گذراندن دوره های مهارت آموزی فنی حرفه ای و یادگیری مهارت های مورد علاقه کاری را با شرایط ساده و حتی حقوق کم شروع کنید تا به مرور زمان و با افزایش تجربه و مهارت جایگاه خود را در بازار کار پیدا کنید.

سعی کنید هر جا در مورد کار صحبت می شود حتما شما هم از توانایی ها و علاقمندی هایتان صحبت کنید. به روز باشید و از مهارت هایتان با همه حرف بزنید. نکته آخر اینکه اگر قصد مهاجرت به شهرهای بزرگتر مثل تهران را دارید چون ممکن است پیشنهاد های شغلی در این شهر بیشتر از شهرهای کوچک باشد ،شاید درست باشد اما این نکته را هم مد نظر داشته باشید که هزینه های زندگی در شهرهای بزرگتر کاملا متفاوت از شهرهای کوچک است.باید ببینید که از پس هزینه ها بر خواهید آمد یا خیر.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.