بنده خدا

سلام بر شما. من در يك شركت نيمه خصوصي كار مي كنم.اين شركت حقوق ما را طبق حق نمي دهد و با اينكه مي داند...

سلام بر شما. من در يك شركت نيمه خصوصي كار مي كنم.اين شركت حقوق ما را طبق حق نمي دهد و با اينكه مي داند كارمندان به اين كار نياز وري دارند از آنها سوء استفاده مي كنند.وظيفه ما چيست؟بايد سكوت كنيم يا نه اعتراض كنيم.آنها ما را تهديد به اخراج مي كنند. در راس شركت ما يك روحاني است و يك مكان مذهبي. خواهشن كمك كنيد
چهارشنبه، 28 بهمن 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

بنده خدا

سلام بر شما. من در يك شركت نيمه خصوصي كار مي كنم.اين شركت حقوق ما را طبق حق نمي دهد و با اينكه مي داند...

بنده خدا ( تحصیلات : لیسانس ، 27 ساله )

سلام بر شما.
من در يك شركت نيمه خصوصي كار مي كنم.اين شركت حقوق ما را طبق حق نمي دهد و با اينكه مي داند كارمندان به اين كار نياز وري دارند از آنها سوء استفاده مي كنند.وظيفه ما چيست؟بايد سكوت كنيم يا نه اعتراض كنيم.آنها ما را تهديد به اخراج مي كنند.
در راس شركت ما يك روحاني است و يك مكان مذهبي.
خواهشن كمك كنيد


مشاور: hassan najafi

بسم الله الرحمن الرحیم با توجه به آنچه که از سؤال شما بر می آید کارفرمای شما، کارگرانش را بیمه نکرده است؛ لذا توصیه می شود ابتدا شما اسنادی را برای مدت زمان اشتغالتان در شرکت مثل دفتر حضور و غیاب کارکنان و هر چیز دیگری که وجود دارد فراهم کنید تا کارفرما بعداً ادعای آزمایشی بودن شما را نکند و بعد بازرس اداره کار را به شرکت دعوت کنید تا رابطه ی کارگری و کارفرمایی برای اداره ی کار احراز شود. در این صورت دو اتفاق محتمل الوقوع است: 1. کارفرما مجبور می شود حقوق قانونی شما را برقرار کند، علاوه بر این طبق رأی دیوان عدالت اداری اگر بعد از این کارفرما حق بیمه ی شما را پرداخت نکند همچنان اداره ی بیمه موظف است بیمه ی شما را برقرار کند و عدم انجام وظیفه ی کارفرما خللی در حقوق شما ایجاد نمی کند. علاوه بر این شما می توانید بیمه های معوقه تان را هم مطالبه کنید. البته آنچه که عملاً الان اجرا می شود این است که رأی دیوان عدالت اداری اجرا نمی شود کارفرما صرفاً محکوم پرداخت جریمه در حق بیمه و در حق کارگر اتفاقی نمی افتد. حالت دومی که محتمل الوقوع است این است که کارفرما شما را اخراج کند. با توجه به اینکه سابقه ی کاری شما کم است، مزایای قابل توجهی هم نصیب شما نمی شود. احتمال اخراج بسیار بالاست، لذا در صورتی که شرایطتان غیرقابل تحمل است و یا موقعیت کاری بهتر و یا مشابه دیگری دارید گزینه ی یک را انتخاب کنید چون احتمال دارد که حقوق قانونی خودتان را احیا کنید، علاوه بر این کار شما موجب فرهنگ سازی در مورد کارتان می شود و سایر همکارانتان هم نسبت به این ظلمی که در حق شان می شود ساکت نمی مانند. اما در غیر اینصورت، در صورتی که شما به کارتان واقعاً نیاز دارید توصیه می کنیم شرایط را تحمل کنید. موفق باشید. این سوال توسط فرهنگسرای پرسش پاسخ داده شده است .



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.