سلام من 2 ساله ازدواج كردم شوهرم از همه جهت خوبه ولي از كارش متنفره اول اينطوري نبود ولي از وقتي كه...

سلام من 2 ساله ازدواج كردم شوهرم از همه جهت خوبه ولي از كارش متنفره اول اينطوري نبود ولي از وقتي كه از ناچاري راننده تاكسي شده افسرده است و احساس بيچارگي ميكنه روزهاي تعطيل خوبه .جوري شده كه بعضي وقتها واسه مخارج زندگيمون به زور ميفرستمش سر كار! واسه همين ميترسم از من زده بشه و فكر كنه اگه مجرد بود بهتر بود .در ضمن من خيلي كم خرجم و تو اين 2سال يه لباسم نخريدم هر چي رو از قبل ذارم ميپوشم .اصرارم واسه زياد كار كردنش فقط واسه پرداخت قسطامونه.لطفا راهنماييم كنين كه چيكار كنم كه با كارش كنار بيادوروحيش بهتر بشه؟
شنبه، 15 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

سلام من 2 ساله ازدواج كردم شوهرم از همه جهت خوبه ولي از كارش متنفره اول اينطوري نبود ولي از وقتي كه...

( تحصیلات : دیپلم ، 22 ساله )

سلام
من 2 ساله ازدواج كردم شوهرم از همه جهت خوبه ولي از كارش متنفره اول اينطوري نبود ولي از وقتي كه از ناچاري راننده تاكسي شده افسرده است و احساس بيچارگي ميكنه روزهاي تعطيل خوبه .جوري شده كه بعضي وقتها واسه مخارج زندگيمون به زور ميفرستمش سر كار! واسه همين ميترسم از من زده بشه و فكر كنه اگه مجرد بود بهتر بود .در ضمن من خيلي كم خرجم و تو اين 2سال يه لباسم نخريدم هر چي رو از قبل ذارم ميپوشم .اصرارم واسه زياد كار كردنش فقط واسه پرداخت قسطامونه.لطفا راهنماييم كنين كه چيكار كنم كه با كارش كنار بيادوروحيش بهتر بشه؟


مشاور: hassan najafi

دوست عزیز، رضایت شغلی یکی از نکات اساسی در لذت بردن از شغل و انجام آن به نحو احسن می باشد. وقتی فردی به هر دلیلی از این رضایت شغلی بی بهره است، رضایت کلی او از زندگی نیز کاهش می یابد. اما این یک واقعیت است که افراد بسیاری در هر جامعه ای مشاغلی که دارند راضی نیستند ولی این عدم رضایت دلیل نمی شود که فرد بنشیند و مدام غصه بخورد و خودش را آزار بدهد. شما یک عامل تعیین کننده برای همسرتان هستید. باید برایش توضیح دهید که اگرچه شغلش را دوست ندارد ولی می تواند سرگرمی های دیگری در زندگی اش درست کند که به امید رسیدگی به آنها، سختی کارش را تحمل کند. مثلاً سعی کند به کلاس های ورزشی برود و وقت بیشتری را به رفت و آمد با فامیل بگذراند یا به اموری که دوست دارد رسیدگی کند. زندگی سختی های زیادی دارد و این هم یکی از سختی های آن است که باید آن را به امید پیدا کردن شغلی مناسب تر و بهتر تحمل کند و حتی شاکر هم باشد که چرا به واسطه وجود همین شغل به ظاهر دوست نداشتنی شما می توانید نیازهای زندگی تان را رفع کنید. پس در هر چیزی حتی اگر بد هم باشد می توان چیزهای خوب هم پیدا کرد. در عین حال همسرتان باید همچنان به دنبال شغل بهتری باشد و دست از جستجو و تلاش برای پیدا کردن شغلی بهتر بر ندارد. چرا که قرار نیست تا آخر عمرش راننده ی تاکسی بماند. امید یکی از اجزای جدا نشدنی زندگی موفق است و شما باید این امید به زندگی و آینده بهتر را در همسرتان بیدار کنید. با قناعت و حمایت های عاطفی و روانی از همسرتان، آرام بخش خستگی های او شوید. کاری کنید که او به امید یک همسر مهربان و فهمیده کارش را تمام کند و همواره بداند که شرایطش را درک می کنید و نگران او هستید. حتی اگر صبح ها با محبت و آرامش او را از خواب بیدار کردید یک صبحانه عالی برای او فراهم کنید و با مهربانی او را بدرقه کنید. آنگاه با رغبت بیشتری سر کار رفته و عصر هم با امید بیشتری به خانه بر می گردد. اوایل زندگی همه زوج های جوان مشکلات متعددی وجود دارد که با خرد و اندیشه هر دو نفر آنها حل می شود. این سوال توسط فرهنگسرای پرسش پاسخ داده شده است .



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.