محمد حسین

آیا از لحاظ اخلاقی (نه شرعی) درست است که ما در مراسمات عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت بگوییم: "ما سگ اهل...

آیا از لحاظ اخلاقی (نه شرعی) درست است که ما در مراسمات عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت بگوییم: "ما سگ اهل بیت هستیم" ؟ آیا روایتی که از کلیب صیداوی نقل می کنند که به امام صادق (ع) گفت : "من سگ شما هستم" و امام صادق (ع) هم در جوابش برای او طلب خیر کرد صحت دارد ؟ (به من گفتند در کتاب رجال کشی این روایت را دیده اند )
دوشنبه، 3 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

محمد حسین

آیا از لحاظ اخلاقی (نه شرعی) درست است که ما در مراسمات عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت بگوییم: "ما سگ اهل...

محمد حسین ( تحصیلات : دیپلم ، 18 ساله )

آیا از لحاظ اخلاقی (نه شرعی) درست است که ما در مراسمات عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت بگوییم: "ما سگ اهل بیت هستیم" ؟
آیا روایتی که از کلیب صیداوی نقل می کنند که به امام صادق (ع) گفت : "من سگ شما هستم" و امام صادق (ع) هم در جوابش برای او طلب خیر کرد صحت دارد ؟ (به من گفتند در کتاب رجال کشی این روایت را دیده اند )


مشاور: sayed mojtaba navab

با عرض سلام و با آرزوی سعادت و سلامت برای برادر گرامی! با توجه به اینکه حقیر لوازم لازم برای جستجوی کامل روایت را نداشتم آن را نیافتم تا دقیق بررسی نمایم امات آنچه برداشت حقیر است اینست که بالا تر از اینکه ما از یک روایت که باید سند آن و قرائن آن که در چه حالی و جایگاه تقیه و ... بوده یا نه بررسی شود بخواهیم به فقط یک روایت بسنده کنیم ما باید از مجموع رفتار و اعمال و گفتار پیامبر نور و رحمت صلی الله و اهعل بیت طاهرینش ، یک سلوک و سیره را استخراج نماییم و آنچه ما تاکنون از سیره عملی محمد و علی علیهم صلوات الله و اولادشان داریم فقط عزت نفس مومنین و حتی انسان هاست که حتی اجازه نمی داده اند به یک فرد مسیحی هم بی احترامی مثلا زنازاده داده شود یا یکبار مولی علی ع به شهری وارد و در هنگام خروج دیدند که مردم به دنبال اسب ایشان می دوند . اشان ایستادند و علت را ج.میا شدند و مردم گفتند رسم ما اینست که بزرگانمان را اینچنین بدرقه و احترام می کنیم ایشان به شدت ناراحت شده و فرمودند با اینگونه رفتارتان هم خودتان را تحقیر نموده اید و هم با احترام نابجا به طرف مقابلتان ممکن است موجب گمراهی و غرور و تکبر ایشان شوید. از مجموع رفتار اهل بیت ع و سفارشات قرآن عزت نفس مومن مد نظر است نه بی حرمتی و بی لیاقتی و سبک شدن شان و منزلت الهی و روح الهی انسان اتزعم انک جرم صغیر – وفیک انطوت عالم الاکبروووووووووووووو موفق ، موید و پیروز و سربلند باشید!



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.