رها

با سلام و عرض ادب چند ماهی است که پدرم را از ست داده ام چند تا خواهر و یک برادریم از همان روز های...

با سلام و عرض ادب چند ماهی است که پدرم را از ست داده ام چند تا خواهر و یک برادریم از همان روز های اول دعوا می کنند من و مادرم خیلی ناراحتیم است تور را به خدا چه دعایی یا ذکری جهت مهر ومحبت ااین ها بخوانم ؟
شنبه، 26 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

رها

با سلام و عرض ادب چند ماهی است که پدرم را از ست داده ام چند تا خواهر و یک برادریم از همان روز های...

رها ( تحصیلات : لیسانس ، 25 ساله )

با سلام و عرض ادب چند ماهی است که پدرم را از ست داده ام چند تا خواهر و یک برادریم از همان روز های اول دعوا می کنند من و مادرم خیلی ناراحتیم است تور را به خدا چه دعایی یا ذکری جهت مهر ومحبت ااین ها بخوانم ؟


مشاور: hassan najafi

خواهر گرامی متاسفیم به خاطر از دست دادن پدرتان و به شما تسلیت عرض میکنیم امیدواریم خداوند ایشان را رحمت کند و به بازماندگان ایشان صبر و اجر عنایت فرماید . توصیه‌های لازم به داغدیدگان مرگ و از دست دادن عزیزان برای همه ما رخ می‌دهد و عبور از این شرایط سخت به آگاهی و مهارت‌هایی نیازمند است که اطلاع از آنها به ما کمک می‌کند تا این وضعیت دشوار سوگ را راحت تر تحمل کنیم و به سلامت از آن بگذریم. ممکن است هفته‌ها و ماه‌های بعد از مصیبت با مواردی از قبیل غمگینی، افسردگی، درماندگی و ناتوانی، علاقه نداشتن به کارهای سابق، بی تفاوتی و بی‌حوصلگی روبه‌رو شوید. توصیه‌های زیر می‌تواند در این مراحل سخت به شما کمک کند: 1. به خود حق بدهید که احساس عصبانیت، غمگینی، ناراحتی و بسیاری از احساسات ناراحت‌کننده دیگر دارید. 2. درخصوص احساسات خود با دیگران صحبت کنید. 3. احساسات و نگرانی خود را ابراز و هر وقت خواستید گریه کنید. 4. مراقب وضعیت جسمی‌خود باشید. وقتی فرصت پیدا کردید استراحت کنید و چیزی بخورید. 5. زمانی را برای کارهای شخصی مانند رسیدگی به بهداشت و مراقبت شخصی خود اختصاص دهید. 6. به خود سخت نگیرید و به دلیل عصبی و پرخاشگر‌‌بودن خود را سرزنش نکنید. 7. ارتباط خود را با اطرافیان حفظ کنید و با بستگان و کسانی که همدرد شما هستند، در تماس باشید. 8. احساسات و عواطف خود را از هر طریقی که می‌توانید ابراز کنید و اگر دوست دارید و می‌توانید بنویسید، نقاشی کنید، گریه کنید، دعا کنید، قران بخوانید، عصبانی شوید، داد بزنید و غم سنگین خود را بیرون بریزید. 9. لوازم شخصی و یادگاری‌هایی از فرد یا افراد از دست داده را نگه دارید و همراه خود داشته باشید. اگر باعث تسکین شما می‌شود می‌توانید با فرد از دست‌رفته صحبت کنید و برای وی نامه بنویسید یا برایش دعا کنید. 10. به یاد داشته باشید بهبود اثرات عاطفی حادثه، نیاز به زمان زیادی دارد انتظار نداشته باشید که سریعا به وضعیت سابق برمی‌گردید. 11. زندگی شما پس از این اتفاق تغییر خواهد کرد و ممکن است مجبور باشید دوباره و از صفر شروع کنید یا مجبور به انجام کارهایی باشید که تا به حال نکرده اید. از نظر روحی خود را برای این تغییر آماده کنید. 12. تا مدت‌ها شما در وضعیت بحرانی به سر خواهید برد. این بحران ممکن است عوارضی را در زندگی شما ایجاد کند؛ مثل مشکلات مالی و خانوادگی و... این عوارض و مشکلات ممکن است گذرا باشد و با تدبیر درست حل شود، بنابراین از گرفتن تصمیمات مهم برای آینده مانند رها کردن کار، انتخاب محل جدید زندگی و مهاجرت خودداری کنید. 13. حادثه تلخی که پشت سر گذاشته‌اید، ممکن است عوارض روانی و رفتاری خاصی را به دنبال داشته باشد لذا اگر احساس می‌کنید قادر به مقابله با این مشکلات نیستید، به متخصصانی از قبیل پزشک، مددکار، روان‌شناس، روانپزشک یا مشاور مراجعه کنید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما