rasool

بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام و خسته نباشید هر از چند گاهی کلیپ هایی در فضای اینترنت و بلوتوث...

بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام و خسته نباشید هر از چند گاهی کلیپ هایی در فضای اینترنت و بلوتوث منتشر می شود که مثلاً خانم یا آقایی با ارتکاب فلان معصیت یا گناه کبیره مسخ شده است. یکی تبدیل به روباه، یکی تبدیل به خوک و امثال ذلک می شود. میخواستم بپرسم آیا این اتفاقات صحت دارد یا ساختگی است؟ یا حدیثی از قول پیامبرعظیم الشان اسلام(ص) مبنی بر اینکه مسخ تا قیامت از بشریت برداشته شده است، وجود دارد؟ با تشکر و سپاس
شنبه، 16 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

rasool

بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام و خسته نباشید هر از چند گاهی کلیپ هایی در فضای اینترنت و بلوتوث...

rasool ( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و خسته نباشید
هر از چند گاهی کلیپ هایی در فضای اینترنت و بلوتوث منتشر می شود که مثلاً خانم یا آقایی با ارتکاب فلان معصیت یا گناه کبیره مسخ شده است. یکی تبدیل به روباه، یکی تبدیل به خوک و امثال ذلک می شود. میخواستم بپرسم آیا این اتفاقات صحت دارد یا ساختگی است؟
یا حدیثی از قول پیامبرعظیم الشان اسلام(ص) مبنی بر اینکه مسخ تا قیامت از بشریت برداشته شده است، وجود دارد؟
با تشکر و سپاس


مشاور: hasan najafi

آنچه که در تفاسیر ذکر شده و شما می توانید نیز به تفاسیری مانند المیزان ج 12 مراجعه کنید این است که این عذاب برای امت های گذشته بوده و معمولا این امت بعد از نزول عذاب چند روزی بیشتر باقی نمی ماندند . اما طبق روایتی که رسول خدا فرمودند که مسخ از امت ایشان برداشته شده است و لذا نمی تواند این مساله صحت تام داشته باشد مگر مواردی خاص که تنها معصومین قادر به شناسایی هستند . در کتاب 320 داستان از معجزات و كرامات امام على (ع ) نوشته عباس عزیزی به نقل از مناقب اهل بيت ، ص 189 و 190این نقل را آورده است : بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ از عمار ياسر نقل است كه گفت ، در مقابل على (ع ) بودم ناگاه بر آن حضرت مردى وارد شد و گفت : يا اءميرالمؤ منين من پناهنده هستم به شما و شكايت دارم از مصيبتى كه بر من وارد شده و مرا مريض كرده است . آن حضرت فرمود: قصه تو چيست ؟ عرض كرد: فلان شخص زن مرا گرفته و تفرقه انداخته است ، بين من و زوجه من جدايى انداخته است حال آنكه من شيعه شما هستم . آن حضرت فرمان داد كه آن فاسق فاجر را نزد من بياور. آن مرد شاكى به طلب آن مرد فاسق روانه شد او را در بازار بنى الحاضر ملاقات كرد و به او گفت : اميرالمؤ منين تو را مى خواهد و او را به حضور آن حضرت آورد. عمار ياسر مى گويد: ديدم به دست على (ع ) چوب دستى ، وقتى مرد خيانتكار مقابل على (ع ) قرار گرفت ، آن حضرت فرمود: يا لعين بن العين الزنيم آيا ندانسته اى كه من آگاه هستم به چشم خيانتكار و چيزهائى كه در سينه پنهان است و نمى دانى كه من حجت خدا در زمين هستم . به حرم مؤ منين تجاوز مى كنى ؟ آيا از عقوبت من و از عقوبت خداوند ايمن شده اى ؟ سپس فرمود: اى عمار لباسهايش را بيرون آور عمار مى گويد: لباسهايش را بيرون آرودم . بعد فرمود: قسم به آن كسى كه حبه را مى شكافد و خلقت نموده خلق را، قصاص مؤ من را غير از من نمى گيرد. پس با چوب دستى كه در دست آن جناب بود به پهلوى آن مرد زد و فرمود: بنشين خداى تو را لعنت كند، عمار ياسر گفت : به ذات حضرت حق قسم است كه ديدم آن لعين را كه خداوند به صورت لاك پشت او را مسخ كرده بود. سپس آن حضرت فرمود: خداوند روزى كرد تو را در هر چهل روز يك آب آشاميدن و مسكن تو صحراى خشك و بى آب و علف است . پس آن حضرت اين آيه را تلاوت فرمود: (و لقد علمتم الذين اعتدوا فى السبت و قلنا لهم كونوا قردة خاسئين ) اين آيه راجع به مسخ شدن يهود به صورت ميمون است و به نقل از اثبات الهداة ، ج 4، ص 572 و 573 : جمعى در كوفه خدمت على (ع ) رسيده گفتند: يا اميرالمؤ منين اين ماهى جرى را در بازارها مى فروشند. گفت : پس على (ع ) تبسم كرد و فرمود: برخيزيد تا چيز عجيبى به شما بنمايم ، و درباره وصى (پيغمبر(ص )) خود چيزى جز خير و خوبى نگوييد. برخاستند و همراهش كنار فرات رفتند، و آب دهان در فرات انداخت و كلماتى فرمود، ناگهان يك ماهى جرى با دهان باز سر از آب بيرون كرد، اميرالمؤ منين (ع ) فرمود: واى بر تو و قومت تو كيستى ؟ گفت : ما اهل قريه اى نزديك دريا بوديم ، كه خدا در كتاب خود مى فرمايد: ((چون ماهيانشان روز شنبه كنار دريا مى آمدند. اعراف /64)) پس خدا ولايت و دوستى تو را بر ما عرضه كرد، و ما نپذيرفتيم ، و مسخمان كرد، و بعضى در خشكى هستيم و بعضى در دريا، اما اهل دريا پس ما جرى هاييم ، و اما اهل خشكى سوسمار و موش صحرايى است ، آن گاه اميرالمؤ منين (ع ) به ما نگاه كرد و فرمود: گفتار او را شنيدند؟ گفتيم : آرى . فرمود: به آن كسى كه محمد را به پيغمبرى برانگيخت اينها مانند زنان شما حيض مى شوند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما