با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما. 2 سؤال از خدمتتون داشتم. ممنون میشم اگه بهشون جواب بدین. 1- جکم...

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما. 2 سؤال از خدمتتون داشتم. ممنون میشم اگه بهشون جواب بدین. 1- جکم روزه فردی که متوجه خونریزی از لثه دندانش نبوده، و بعد از متوجه شدن، خون را بیرون انداخته چیه؟ (روزه قضای واجب بوده) 2- آیا امکان داره کسی که در قید حیات هست اما نمی تونه روزه های قضاش رو ادا بکنه، به شخص دیگری واگذار کنه تا بجاش روزه بگیره؟ مرجع تقلید من مقام معظم رهبری است. با نهایت تشکر از پاسخگویی شما.
پنجشنبه، 17 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما. 2 سؤال از خدمتتون داشتم. ممنون میشم اگه بهشون جواب بدین. 1- جکم...

( تحصیلات : لیسانس ، 27 ساله )

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما.
2 سؤال از خدمتتون داشتم. ممنون میشم اگه بهشون جواب بدین.
1- جکم روزه فردی که متوجه خونریزی از لثه دندانش نبوده، و بعد از متوجه شدن، خون را بیرون انداخته چیه؟ (روزه قضای واجب بوده)
2- آیا امکان داره کسی که در قید حیات هست اما نمی تونه روزه های قضاش رو ادا بکنه، به شخص دیگری واگذار کنه تا بجاش روزه بگیره؟
مرجع تقلید من مقام معظم رهبری است.
با نهایت تشکر از پاسخگویی شما.


مشاور: hasan najafi

جواب سوال یک : اشکال ندارد و نباید خون در دهان را فرو برد بلکه باید بیرون بریزد و روزه او صحیح است . جواب سوال دو : نه نمی تواند . انسان تا زمانی که در قید حیات است باید به واجبات خود در حد وسع عمل کند اگر مقدور نیست مثلا مریض است و نمی تواند روزه بگیرد باید کفاره بدهد و طبق حکم شرعی ان عمل کند و چیزی بر او نیست . اگر به هر حال تا زمانی که در قید حیات است نتوانست واجبات خود را کامل انجام دهد میتواند وصیت کند که بعد از مرگ برای او قضا کنند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.