ناشناس

با سلام همسر جوان من بسیار حساس است. و سر مسائل بی...

با سلام همسر جوان من بسیار حساس است. و سر مسائل بی مورد به شدت عصبانی می شود و گاهی به من پرخاشگری می کند.به نقل از مادرمحترمشان در دوران کودکی نیز این چنین واکنش بیش از حدی به خصوص به کم توجهی را نشان می داده اند . در این گونه موارئ چونه رفتاری داشته باشم تا به ایشان کمک می کنم؟ تا پرخاشگری ایشان کمتر شود؟ با تشکر
شنبه، 18 شهريور 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با سلام همسر جوان من بسیار حساس است. و سر مسائل بی...

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 25 ساله )

با سلام همسر جوان من بسیار حساس است. و سر مسائل بی مورد به شدت عصبانی می شود و گاهی به من پرخاشگری می کند.به نقل از مادرمحترمشان در دوران کودکی نیز این چنین واکنش بیش از حدی به خصوص به کم توجهی را نشان می داده اند .
در این گونه موارئ چونه رفتاری داشته باشم تا به ایشان کمک می کنم؟ تا پرخاشگری ایشان کمتر شود؟
با تشکر


مشاور: سید حبیب الله احمدی

باسلام. به نظر مي رسد پرخاشگري هاي ايشان ريشه در زودرنجي داشته باشد. در واقع شما مي توانيد با رعايت نكاتي، از بروز بعضي از پرخاشگري هاي ايشان جلوگيري كنيد ولي مسئله ي اساسي به خود همسرتان مربوط مي شود. يعني ايشان بايد خودشان در جهت پايين آوردن آستانه ي حساسيت و زودرنجيشان، كوشش كنند و به دنبال ايجاد تغييراتي مطلوب باشند. چون هرچقدر هم كه شما در رابطه ي با ايشان ملاحظه كنيد و محافظه كارانه عمل كنيد، سرانجام ايشان با افرادي به غيراز شما هم وارد تعاملات اجتماعي خواهند شد، مثل دوستان، آشنايان، فاميل، همكاران و ... . اگر همسرتان نتوانند مهارت هاي لازم را جهت پايين آوردن حساسيت و زودرنجي در خودشان ايجاد كنند، مشكلات زيادي در روابط بين فردي خواهند يافت. اين مشكلات لزوماً به صورت پرخاشگري نيست. پرخاشگري هنگامي اتفاق مي افتد كه تحمل فرد، ديگر لبريز شده است. مطمئناً اگر همسرتان كمي در حالات خود بررسي كنند متوجه خواهند شد كه در بسياري از موارد، در روابط بين فردي با شما يا با ديگران، دچار احساسات منفي هستند كه در بعضي از موارد، اين احساسات منفي، خود را به صورت انفجار خشم نشان مي دهد. ايشان لازم است كه روي مؤلفه هاي پيشگيري از خشم در روابط بين فردي و نيز كنترل خشم به هنگام بروز آن، كار كنند. در اين زمينه، كتابي را به شما معرفي مي كنم كه به طور جامع و علمي و درعين حال، به زباني خيلي ساده، به آموزش اين مهارت ها پرداخته است: [هيچ چيز نمي تواند ناراحتم كند. تأليف دكتر آلبرت اليس]. پيشنهاد مي كنم به همسرتان مطالب فوق را منتقل كنيد. البته حتماً به ايشان تأكيد كنيد كه مطالب فوق، به هيچ وجه نشانه ي اين نيست كه ايشان مشكل رواني يا شخصيتي دارند. موضوع كنترل خشم و مهارت هاي زيربنايي آن، جزء مباحث بهداشت رواني محسوب مي شوند. يعني براي افراد سالمي مطرح است كه مي خواهند به كمال سلامت رفتاري و رواني دست يافته و احساس شادكامي و رضايت از زندگي و رضايت از روابط بين فردي خود را افزايش دهند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.