ناشناس

سلام.با عرض خسته نباشید . من پسری 15 ساله هستم واز...

سلام.با عرض خسته نباشید . من پسری 15 ساله هستم واز تنهایی وتاریکی واجنه و ارواح وشیاطین میترسم.ووقتی به فکر این چیز ها می افتم بسبار میترسم.تا انجا که شب به کنار پدرم میروم یا در جمعی شلوغ میروم و میخوابم وتا انجا که شب ها وقتی کسی دستشویی میرود من پشتش میدوم ومن هم به دستشویی میروم .وبسیار از تاریکی وتنهایی میترسم ویا وقتی شب پایین جلوی تلوزیون میخوابم وبلند میشوم میبینم کسی نیست میدوم ودر جمع میخوابم.دنیا برایم تیره و تار شده.وبسیاری عادت های بد دیگر نیز دارم.خواهش میکنم من را راهنمایی کنید.چون کل خانواده نیز از این عادت بد من خبر دار نیز هستند.خواهش میکنم ...خواهش میکنم ....خواهش میکنم من را کمک کنید تا یک کم شجاع شوم.
پنجشنبه، 15 فروردين 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

سلام.با عرض خسته نباشید . من پسری 15 ساله هستم واز...

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 15 ساله )

سلام.با عرض خسته نباشید .
من پسری 15 ساله هستم واز تنهایی وتاریکی واجنه و ارواح وشیاطین میترسم.ووقتی به فکر این چیز ها می افتم بسبار میترسم.تا انجا که شب به کنار پدرم میروم یا در جمعی شلوغ میروم و میخوابم وتا انجا که شب ها وقتی کسی دستشویی میرود من پشتش میدوم ومن هم به دستشویی میروم .وبسیار از تاریکی وتنهایی میترسم ویا وقتی شب پایین جلوی تلوزیون میخوابم وبلند میشوم میبینم کسی نیست میدوم ودر جمع میخوابم.دنیا برایم تیره و تار شده.وبسیاری عادت های بد دیگر نیز دارم.خواهش میکنم من را راهنمایی کنید.چون کل خانواده نیز از این عادت بد من خبر دار نیز هستند.خواهش میکنم ...خواهش میکنم ....خواهش میکنم من را کمک کنید تا یک کم شجاع شوم.


مشاور: سید حبیب الله احمدی

باسلام. شما در حال حاضر در واقع با دو مسئله رو به رو هستید: یکی ترس های افراطی و غیرمنطقی و دیگری وسواس. به نظر من حالت دوم، بسیار جدی تر از حالت اول تلقی می شود و می تواند تا حد زیادی زندگی روزمره ی شما را مختل نماید. آنچه که شما از آن به عنوان «عادت های بد» یاد می کنید، درواقع در اصطلاح علمی، تحت مقوله ی وسواس قرار می گیرد و حتماً نیاز به درمان، تحت نظر یک روانشناس و یا حتی روانپزشک دارد. مخصوصاً در مردان، نوجوانی یکی از سنین شایع بروز رفتارهای وسواسی است. این اختلال را باید کاملاً جدی بگیرید زیرا فقط یک اختلال رفتاری یا یک عادت غلط محض نیست، بلکه حتی منشأ زیستی دارد. حالت های وسواسی، مخصوصاً وقتی که به حالت مزمن در می آیند (یعنی چندسال از تداوم آن ها می گذرد) با یکسری بی نظمی ها در تنظیمات بیوشیمیایی بدن همراه می شوند که برای تنظیم مجدد این فرآیندها دارودرمانی تحت نظر یک روانپزشک، ضرورت می یابد. البته همیشه نیاز به دارو نیست و گاهی مخصوصاً اگر شدت این وسواس ها هنوز خیلی بالا نرفته باشد، می توان با روان درمانی تحت نظر یک روانشناس نیز به بهبود آن پرداخت. ترس های شما هم نیاز به مداخله ی درمانی تحت نظر یک روانشناس دارد. اگرچه من بیشتر در مورد وسواس های شما صحبت کردم اما به این معنی نیست که ترس های شما خودبه خود خوب خواهد شد. این ترس ها نیز مشکل جدی، محسوب می شوند که با چندتوصیه و حرف های شعار گونه مثل اینکه «اراده ی خود را قوی کنید و به افکار منفیتان اعتنایی نکنید و ...» حل نخواهد شد. بلکه شما نیاز دارید که تحت درمان های تخصصی روانشناسی تحت نظر یک روانشناس بالینی قرار بگیرید تا هم وسواس ها و هم ترس هایتان مورد مداخله ی درمانی حرفه ای قرار گرفته و انشاءالله قبل از اینکه جزئی از سبک زندگی شما در بزرگسالی شوند، بهبود یابند.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.