محمد نفیسی

باسلام خدمت مشاور محترم وارجمند... سوالی داشتم در مورد...

باسلام خدمت مشاور محترم وارجمند... سوالی داشتم در مورد بازاریابی شبکه ای.... بعضی از شرکت ها هستند که به صورت قانونی و با داشتن مجوز از وزارت صنعت و معدن و تجارت اقدام به فروش مواد غذایی به صورت اینترنتی می نمایند و به هر شخصی که در سایتشان ثبت نام کرده واقدام به خرید نماید (حداقل ماهیانه یکصد هزار تومان) 6 در صد تخفیف و مبلغی رانیز به عنوان پورسانت می دهد...چناچه این شخص نیز افرادی را جذب کرده و آنها را به واسطه خود وبا درج کدملی خود به عنوان معرف در سایت این شرکت ثبت نام کند وزیر مجموعه شخص اول گردددر صورت خرید این فرد نیز مبلغی به عنوان پورسانت خرید شخص معرفی شده به شخصی که ایشان را معرفی کرده است می دهد...و به همین صورت تا هفت لایه از افراد معرفی شده در صورت خرید پورسانت می دهد.....و یک مجموعه ای ساخته می شود آیا این پورسانت ها از نظر شرعی مشکلی ندارد؟ (مرجع تقلید بنده حضرت مکارم شیرازی)
سه‌شنبه، 27 فروردين 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

محمد نفیسی

باسلام خدمت مشاور محترم وارجمند... سوالی داشتم در مورد...

محمد نفیسی ( تحصیلات : لیسانس ، 29 ساله )

باسلام خدمت مشاور محترم وارجمند... سوالی داشتم در مورد بازاریابی شبکه ای....
بعضی از شرکت ها هستند که به صورت قانونی و با داشتن مجوز از وزارت صنعت و معدن و تجارت اقدام به فروش مواد غذایی به صورت اینترنتی می نمایند و به هر شخصی که در سایتشان ثبت نام کرده واقدام به خرید نماید (حداقل ماهیانه یکصد هزار تومان) 6 در صد تخفیف و مبلغی رانیز به عنوان پورسانت می دهد...چناچه این شخص نیز افرادی را جذب کرده و آنها را به واسطه خود وبا درج کدملی خود به عنوان معرف در سایت این شرکت ثبت نام کند وزیر مجموعه شخص اول گردددر صورت خرید این فرد نیز مبلغی به عنوان پورسانت خرید شخص معرفی شده به شخصی که ایشان را معرفی کرده است می دهد...و به همین صورت تا هفت لایه از افراد معرفی شده در صورت خرید پورسانت می دهد.....و یک مجموعه ای ساخته می شود آیا این پورسانت ها از نظر شرعی مشکلی ندارد؟ (مرجع تقلید بنده حضرت مکارم شیرازی)


مشاور: حجت الاسلام منتظمی

جواب: اصل این نوع خرید و فروش (6 در صد تخفیف و مبلغی رانیز به عنوان پورسانت)هیج اشکال شرعی ندارد . وآن مبلغی که به (عنوان پورسانت خرید) شخص معرفی شده به شخصی که ایشان را معرفی کرده است می دهد اگر با رضابت خربدار (شخص معرفی شده) باشد اشکال ندارد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.