حسین

سلام. دوسال پیش با یه دختری رابطه دوستی برقرار کردم....

سلام. دوسال پیش با یه دختری رابطه دوستی برقرار کردم. بعد از چند ماه اون دختر بهم گفت که میخاد ازدواج کنه و رابطمون رو قطع کرد. اما اکنون بعداز گذشت مدتها هنوز یاد اون از دلم بیرون نمیره و احساس علاقم بهش هنوز پابرجاست. با اینکه از ازدواجش مطمئنم و حتی او رو باشوهرش هم دیدم. اما با تمام این احوال بازم به یادش میفتم. دیگه خسته شدم و میخام ازتون خواهش کنم بهم بگین چطور میتونم این احساس علاقه و یاد او رو فراموش کنم. درضمن من 23 ساله هستم و دانشجو. ممنون میشم سریع جوابمو بدین.
شنبه، 7 ارديبهشت 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

حسین

سلام. دوسال پیش با یه دختری رابطه دوستی برقرار کردم....

حسین ( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

سلام. دوسال پیش با یه دختری رابطه دوستی برقرار کردم. بعد از چند ماه اون دختر بهم گفت که میخاد ازدواج کنه و رابطمون رو قطع کرد. اما اکنون بعداز گذشت مدتها هنوز یاد اون از دلم بیرون نمیره و احساس علاقم بهش هنوز پابرجاست. با اینکه از ازدواجش مطمئنم و حتی او رو باشوهرش هم دیدم. اما با تمام این احوال بازم به یادش میفتم. دیگه خسته شدم و میخام ازتون خواهش کنم بهم بگین چطور میتونم این احساس علاقه و یاد او رو فراموش کنم. درضمن من 23 ساله هستم و دانشجو.
ممنون میشم سریع جوابمو بدین.


مشاور: خانم مریم مردانی

با سلام و عرض ادب علت پابرجا ماندن این علاقه، پابرجابودن فکر آن است. یعنی اگر می خواهید علاقه قبلی از بین برود باید خاطرات گذشته را در زندگی خود کم رنگ کنید. تا زمانی که گذشته را مرور می کنید تغییری در احساستان ایجاد نخواهد شد و حتی احساس و عواطف منفی دیگری چون غم واندوه و حسرت را به آن اضافه خواهد کرد. پس همانطور که این رابطه در دنیای واقعی به اتمام رسیده آن را در فکر خود نیز به اتمام رسانید. مطمئناً در ابتدا کاری دشوار خواهد بود و وقتی تصمیم به فراموشی گذشته می گیرید، خاطرات بیشتر از قبل به ذهنتان فشار خواهد آورد. اما نا امید نشده و به راهکارهای مؤثر در این زمینه ادامه دهید. از جمله این راه ها این است که تا حد امکان از هر آنچه خاطره ایشان را برای شما تداعی می کند دوری کنید. از مکانهای که قبلاً همدیگر را در آنجا می دید، از کادو هایی که به یکدیگر داده اید، حتی از عطر و لباسی که موقع ملاقات همدیگر استفاده می کردید دوری کنید چراکه شما نسبت به همه این عوامل شرطی شده اید و هنگام مواجهه با آنها به طور ناخودآگاه گذشته برای شما تداعی خواهد شد. هرگاه خاطرات به ذهنتان تداعی شد فکر دیگری را جایگزین آن کنید. اگر کارساز نبود موقعیتتان را تغییر داده و با اشتغال به کاری دیگر، فکرتان را منحرف کنید. اوقات روزانه خود را با فعالیتهای مفید، متنوع و مورد علاقه تان پر کنید تا ذهنتان فرصتی برای پرداختن به آن گذشته خاص را نداشته باشد و خلاء ناشی از آن پر شود. رمز موفقیت در این مسیر تداوم و پشتکار است.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.