ناشناس

با عرض سلام خدمت مشاور محترم. من حدود دو نیم سالی...

با عرض سلام خدمت مشاور محترم. من حدود دو نیم سالی هست که ازدواج کرده ام و سعی کرده ام با فردی که ازدواج میکنم سطح معیشتی زندگی اش پائین تر از خانواده من باشد .شخص مورد نظرم رو پیدا کردم و ازدواج کردم خدا رو شکر خانوداه ی سالمی دارن و محجبه هست و همدیگر رو خیلی دوس داریم مشکلی که داشتم در مورد برگزاری مراسم عروسی مون هست. از لحاظ مادی الحمدالله مشکلی نیست ولی خانمم با اینکه سطح زندگی آنچنانی ندارن ولی خیلی آرزو داره که جشن مجلل بگیریم مثل کرایه یک لباس عروس که یک شبش 700 هزار تومن هست،بهترین تالار عروسی شهر،آرایش عروس و مراسم حنان بندان و... البته باید بگم نه اونطور مجلل و افراتی ولی من به این جور مسائل معتقد نیستم دوس دارم مراسم ازدواجم به ساده ترین نفع انجام بگیره و الولیت برام رضای خداوند هست نه رضایت مردم و اطرافیان با خانمم هم مطرح میکنم میگن فقط یک شبه طوری که برآورد کردم حدودا 7 یا 8 میلیون هزینه میشه واسه یک شب شاید پدرم واسش خرج این مبلغ مشکل نباشه ولی من باطنا مشکل دارم با این چیزا و وقتی بحثش رو میکشم وسط احساس میکنم که خانمم ناراحت میشه و به دل میگیره چون خیلی حساس و زود رنج هست.به نظر شما من چی کار میتونم بکنم؟ طرف خانمم دوس دارن جشن ایده ال بگیرن که به قول خودشون دور اطرافشون بگن عجب جشنی در حالی که معتقدم اینا خوشبختی نمیاره حاظرم همون هزینه رو بکنم و بریم یه سفر زیارتی . لطفا راهنمایی کنید چطور میتونم خانمم رو راضی کنم یا مجبورم به خاطر جلوگیری از مشکل و بگو مگو کوتاه بیام؟ با شکر
سه‌شنبه، 4 تير 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با عرض سلام خدمت مشاور محترم. من حدود دو نیم سالی...

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 26 ساله )

با عرض سلام خدمت مشاور محترم.
من حدود دو نیم سالی هست که ازدواج کرده ام و سعی کرده ام با فردی که ازدواج میکنم سطح معیشتی زندگی اش پائین تر از خانواده من باشد .شخص مورد نظرم رو پیدا کردم و ازدواج کردم خدا رو شکر خانوداه ی سالمی دارن و محجبه هست و همدیگر رو خیلی دوس داریم مشکلی که داشتم در مورد برگزاری مراسم عروسی مون هست.
از لحاظ مادی الحمدالله مشکلی نیست ولی خانمم با اینکه سطح زندگی آنچنانی ندارن ولی خیلی آرزو داره که جشن مجلل بگیریم مثل کرایه یک لباس عروس که یک شبش 700 هزار تومن هست،بهترین تالار عروسی شهر،آرایش عروس و مراسم حنان بندان و... البته باید بگم نه اونطور مجلل و افراتی ولی من به این جور مسائل معتقد نیستم دوس دارم مراسم ازدواجم به ساده ترین نفع انجام بگیره و الولیت برام رضای خداوند هست نه رضایت مردم و اطرافیان با خانمم هم مطرح میکنم میگن فقط یک شبه طوری که برآورد کردم حدودا 7 یا 8 میلیون هزینه میشه واسه یک شب شاید پدرم واسش خرج این مبلغ مشکل نباشه ولی من باطنا مشکل دارم با این چیزا و وقتی بحثش رو میکشم وسط احساس میکنم که خانمم ناراحت میشه و به دل میگیره چون خیلی حساس و زود رنج هست.به نظر شما من چی کار میتونم بکنم؟
طرف خانمم دوس دارن جشن ایده ال بگیرن که به قول خودشون دور اطرافشون بگن عجب جشنی در حالی که معتقدم اینا خوشبختی نمیاره حاظرم همون هزینه رو بکنم و بریم یه سفر زیارتی .
لطفا راهنمایی کنید چطور میتونم خانمم رو راضی کنم یا مجبورم به خاطر جلوگیری از مشکل و بگو مگو کوتاه بیام؟ با شکر


مشاور: خانم مریم مردانی

با سلام و عرض ادب خواسته هایی از این دست در دختران جامعه ما کم نیست و معمولاً ارتباطی با سطح اقتصادی خانواده دختر ندارد. یعنی این مسئله که دختر انتظار جشنی مفصل و مجلل را از همسر خود دارد هم در خانواده های مرفه و هم در خانواده هایی با سطح اقتصادی متوسط یا پایین دیده می شود و بیش از اینکه به سطح اقتصادی بستگی داشته باشد به تربیت ناصحیح و فرهنگ و رقابت نادرستی که در این زمینه ایجاد شده بستگی دارد. ضمناً در اسلام نیز ولیمه دادن در شب عروسی توصیه شده است. اما این مهمانی باید متعارف و در حد شأن دو خانواده و به دور از هرگونه تجمل باشد. اما با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه های رایج در جامعه ایران و در سال 92 هزینه 7 یا 8 میلیون برای یک عروسی با توجه به مخارج مختلفی که دارد خیلی زیاد نیست اگرچه کم هم نیست. پس نمی توان به این عروسی به دید یک مراسم خیلی مجلل نگریست در عین حال که خیلی ساده هم نیست. پس بهتر است در این زمینه با همسر خود به توافق برسید و در هزینه های خود حد میانگین و متناسب با شأن خانوادگیتان را در نظر بگیرید. یعنی مراسم نه به سادگی مورد نظر شما و نه به مجلل بودن مورد نظر همسرتان باشد. مثلا به جای کرایه یک لباس با هزینه شبی 700 هزار تومان که مد نظر همسرتان است یا لباسی با کرایه 150 هزار که مد نظر شماست لباسی با قیمت 300 یا 400 هزار انتخاب کنید تا به این وسیله خواسته هر دو شما مدنظر باشد. در سایر مسایل نیز به همین نحو می توانید عمل کنید . روش دیگر این است که در یکی از مخارج به گونه ای که همسرتان می خواهد عمل کنید و در موردی دیگر مطابق با خواسته خودتان. مثلاً در انتخاب لباس عروس یا آرایشگاه به خواسته همسرتان عمل کنید و در مورد مسایلی چون نوع شام یا تالار به خواسته شما. البته در نظر داشته باشید که گذشت در هریک از این موارد بسیار شایسته است در عین حال که رعایت سادگی و رعایت حال افرادی با سطح درآمد پایین نیز وظیفه ماست. در عین حال که خانواده ای با سطح اقتصادی بالا موظف است در برگزاری مراسم خود به گونه ای عمل کند که باعث رنجش و ناراحتی فرد فقیر نشود، آن فرد فقیر نیز باید بپذیرد که حداقلی از مراسم، با توجه به شأن یک خانواده غنی لازم و عادی است. در نهایت بهتر است با همسر خود در مورد محاسن و پیامدهای مثبتی که یک مراسم ساده برای زندگی آینده شما دارد چه از نظر مادی و چه از نظر اقتصادی، صحبت کنید. از رضای خدا در این تصمیمات صحبت کنید و برای او از پیامد های منفی مراسم های مجلل و فخرفروشانه بگویید. در این صحبتها از حسن خلق و کلام مهربان استفاده و تلاش خود را برای راضی کردن ایشان بنمایید. اما در نهایت در صورت عدم رضایت از سوی ایشان سعی کنید در موضوعات مختلف با انعطاف به خرج دادن با یکدیگر به توافق برسید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.