سید محمد

با سلام دررابطه با ازمایش اسپرم با عنایت به اینکه...

با سلام دررابطه با ازمایش اسپرم با عنایت به اینکه مرد باید خود بادست منی خود را بیرون بیاورد تا برای ازمایش استفاده گردد ایا اشکال دارد یا خیر؟ ودیگر اینکه برای عملهای جراحی(زوجهای نابارور) مربوط به انتقال جنین به رحم مادر باعنایت به این مهم که ترس از تلف شدن نفس در میان نیست بلکه برای شانس بچه دارشدن زوجهای نابارور انجام میگرد د ایا اگر پزشک حاذق زن وجود نداشت مراجعه به پزشک مرد اشکالی دارد ویا خیر؟ باعلم به این مطلب که در طول عمل فوق الذکر چند پزشک مرد مرتبط مشغول انجام امور مربوط به انتقال جنین به رحم مادر هستند.
سه‌شنبه، 1 مرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

سید محمد

با سلام دررابطه با ازمایش اسپرم با عنایت به اینکه...

سید محمد ( تحصیلات : کم سواد ، 29 ساله )

با سلام دررابطه با ازمایش اسپرم با عنایت به اینکه مرد باید خود بادست منی خود را بیرون بیاورد تا برای ازمایش استفاده گردد ایا اشکال دارد یا خیر؟
ودیگر اینکه برای عملهای جراحی(زوجهای نابارور) مربوط به انتقال جنین به رحم مادر باعنایت به این مهم که ترس از تلف شدن نفس در میان نیست بلکه برای شانس بچه دارشدن زوجهای نابارور انجام میگرد د ایا اگر پزشک حاذق زن وجود نداشت مراجعه به پزشک مرد اشکالی دارد ویا خیر؟ باعلم به این مطلب که در طول عمل فوق الذکر چند پزشک مرد مرتبط مشغول انجام امور مربوط به انتقال جنین به رحم مادر هستند.


مشاور: حجة الاسلام منتظمی

1-سوال: بعضی از مراکز پزشکی برای انجام آزمایشهای پزشکی بر روی منی از انسان می خواهند که استمناء کند تا معلوم شود که وی قادر بر بچه دار شدن هست یا خیر، آیا این استمناء برای او جایز است؟ جواب : همه مراجع: خیر، این كار جایز نیست ؛ مگر آنكه ضرورتى ایجاب كند. تبصره. چنانچه در موردى، ضرورت ایجاب نماید كه شخص استمنا كند ؛ در صورتى كه همسر دارد، واجب است این عمل را به وسیله او انجام دهد (نه با اعضا و جوارح خود ). پی نوشت ها : استفتاءات آیت الله خامنه ای س 790، استفتاءات امام س 96، 2- حکم شرعي مراجعه بيمار به پزشک غيرهم جنس خراسان - مورخ دوشنبه 1391/01/28 شماره انتشار 18095 رضواني نيا - حجت الاسلام حسيني داريني از پاسخگويان سوالات شرعي حرم مطهر رضوي در گفت وگو با خراسان حکم شرعي مراجعه بيمار به پزشک از جنس مخالف و همچنين حکم شرعي لمس کردن بدن بيمار زن توسط پزشک مرد و نگاه کردن به بدن زن را بيان کرد. مراجعه بيمار به پزشک از جنس مخالف حجت الاسلام حسيني داريني درباره مراجعه بيمار به پزشک از جنس مخالف (مثل مراجعه زنان بيمار به پزشکان مرد) گفت: اگر مراجعه به پزشک از جنس مخالف مستلزم نظر يا لمس حرام باشد طبق نظر همه فقها جايز نيست مگر در وقت ضرورت. معناي ضرورت از ديدگاه مقام معظم رهبري وي در پاسخ به اين سوال که معناي ضرورت چيست، گفت: مقام معظم رهبري در پاسخ به اين استفتا که ضرورت چيست، فرموده اند: مراد از ضرورت در فرض سوال اين است که تشخيص بيماري و درمان آن متوقف بر لمس و نظر باشد و هيچ دکتر جنس موافقي(هم جنس بيمار) وجود نداشته باشد و حدود ضرورت هم بستگي به مقدار نياز دارد. اين پاسخگوي سوالات شرعي حرم مطهر رضوي ادامه داد: اين که مقام معظم رهبري تاکيد مي کنند زن بيمار جز در وقت ضرورت نمي تواند به جنس مخالف مراجعه کند به اين معناست که درمان اين زن بيمار متوقف بر آن باشد که فقط يک مرد پزشک بتواند او را معالجه کند و اين زن هيچ راه ديگري نداشته باشد. معناي نظر (نگاه) حرام وي در توضيح نظر(نگاه) حرام، گفت: پوشاندن گردي صورت و دست تا مچ براي خانم ها لازم نيست و مردان بدون قصد لذت مي توانند به اين اعضاي بدن خانم ها نگاه کنند که اين نگاه حلال است اما نگاه مردان به غير از صورت و دست تا مچ خانم ها، حرام محسوب مي شود ولو اين که قصد لذت هم نداشته باشند و نگاه به اين اعضا به طور مطلق براي همه مردان از جمله پزشک معالج حرام است. لمس کردن بدن بيمار زن توسط پزشک مرد وي درباره حکم لمس کردن بدن بيمار زن توسط پزشک مرد اظهار کرد: همه فقها معتقدند لمس کردن چه با لذت و چه بدون لذت حرام است حتي تفاوتي در شيعه يا سني، مسلمان يا کافر، جوان يا پير بودن زن نيست و مرد مسلمان به طور مطلق نمي تواند بدن زن نامحرم را لمس کند. البته فقها معتقدند اگر لمس کردن از روي لباس يادست زدن با دستکش و صرف لمس کردن باشد، اين لمس اشکالي ندارد. من الله توفیق



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.