ناشناس

سلام علیکم.با توجه به گناه بزرگ غیبت، میخواستم بدانم...

سلام علیکم. با توجه به گناه بزرگ غیبت، میخواستم بدانم آیا موردی که عرض میکنم هم غیبت محسوب میشود یا نه؟ اگر انسان بدون غرضی خاص و بدون تمسخر و بدون تحقیر فردی در مورد کسی حرف بزند،، و به نیت اینکه از اشتباهات آن شخص پند بگیرد و بر تجربیات خویش و یا دیگران بیفزاید، آیا غیبت محسوب میشود؟ مثلا دختری در اقوام در ازدواج شکست خورده، طوریکه خود آن دختر باعث نابودی زندگیش شده و این مورد را هم یک جورهایی قبول دارد، ایا بنده یا هر شخص دیگری میتوانیم اشتباهات آن دختر شکست خورده را ( در صورت لزوم و برای اینکه زندگی دیگری از هم نپاشد) متذکر شویم؟ البته طوریکه اگر خود دختر فهمید یا خیلی ناراحت نشود و یا اصلا ناراحت نگردد سپاس
پنجشنبه، 31 مرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

سلام علیکم.با توجه به گناه بزرگ غیبت، میخواستم بدانم...

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 31 ساله )

سلام علیکم.
با توجه به گناه بزرگ غیبت، میخواستم بدانم آیا موردی که عرض میکنم هم غیبت محسوب میشود یا نه؟
اگر انسان بدون غرضی خاص و بدون تمسخر و بدون تحقیر فردی در مورد کسی حرف بزند،، و به نیت اینکه از اشتباهات آن شخص پند بگیرد و بر تجربیات خویش و یا دیگران بیفزاید، آیا غیبت محسوب میشود؟
مثلا دختری در اقوام در ازدواج شکست خورده، طوریکه خود آن دختر باعث نابودی زندگیش شده و این مورد را هم یک جورهایی قبول دارد، ایا بنده یا هر شخص دیگری میتوانیم اشتباهات آن دختر شکست خورده را ( در صورت لزوم و برای اینکه زندگی دیگری از هم نپاشد) متذکر شویم؟
البته طوریکه اگر خود دختر فهمید یا خیلی ناراحت نشود و یا اصلا ناراحت نگردد
سپاس


مشاور: حجة الاسلام منتظمی

سلام علیکم.کاربر ارجمند از اینکه به ما اعتماد کرده و «راسخون» را به عنوان منبع پاسخگویی به سؤالات خود برگزیدید، سپاسگزاریم. بنابر فرض سوال غیبت حساب نمی شود.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.