ت

سلامخواهرم 26 ساله و متاهل است نزدیک 2 ماهه است که...

سلام خواهرم 26 ساله و متاهل است نزدیک 2 ماهه است که از بیماری و مرگ میترسد و در مورد جسم خود دچار وسواس شدید شده است به نحوی که چندین بار به پزشک مراجعه کرده و آزمایش کامل هم داده است و هیچ مشکلی نداشته اما بازهم میترسد . بسیار در جمع ساکت شده و خیلی زود کلافه میشود.اشتهایش را از دست داده و در همین مدت کم وزن هم کم کرده است.می به خطر اطلاعاتی که داشتم بسیار باهاش صحبت میکنم و کارهایی که فکر میکنم حال روحیش بهتر میکنه بهش میگم ولی متاسفانه فقط چند ساعت حالش عالی میشه و دوباره مثل قبل میشه. لطفا راهنماییم کنید که برخورد من و خانواده ام با او چگونه باید باشد؟
دوشنبه، 16 دی 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ت

سلامخواهرم 26 ساله و متاهل است نزدیک 2 ماهه است که...

ت ( تحصیلات : لیسانس ، 22 ساله )

سلام
خواهرم 26 ساله و متاهل است نزدیک 2 ماهه است که از بیماری و مرگ میترسد و در مورد جسم خود دچار وسواس شدید شده است به نحوی که چندین بار به پزشک مراجعه کرده و آزمایش کامل هم داده است و هیچ مشکلی نداشته اما بازهم میترسد .
بسیار در جمع ساکت شده و خیلی زود کلافه میشود.اشتهایش را از دست داده و در همین مدت کم وزن هم کم کرده است.می به خطر اطلاعاتی که داشتم بسیار باهاش صحبت میکنم و کارهایی که فکر میکنم حال روحیش بهتر میکنه بهش میگم ولی متاسفانه فقط چند ساعت حالش عالی میشه و دوباره مثل قبل میشه.
لطفا راهنماییم کنید که برخورد من و خانواده ام با او چگونه باید باشد؟


مشاور: سیدحبیب الله احمدی

باسلام. البته بدون یک سنجش بالینی جامع نمی توان قضاوت قطعی کرد ولی به احتمال زیاد،‌ خواهر شما به یک حالت تعریف شده ی روانشناختی مبتلا شده است که مشخصه ی اصلی آن اضطراب های شدید در مورد بیمار شدن است که روی روال زندگی روزمره نیز تأثیر قابل توجهی می گذارد. در چنین حالتی اطمینان دادن های پزشکان مبنی بر اینکه هیچ بیماری ای وجود ندارد نیز کفایت نمی کند بلکه لازم است که این مسئله تحت نظارت یک روانشناس بالینی درمان شود. البته چون فرد مبتلا به این حالت، به هیچ وجه به مشکل خود بینش ندارد و قبول نمی کند که مسئله ی وی جسمی نیست بلکه روانشناختی است، بهتر است که این ارجاع توسط پزشک صورت گیرد. معمولاً می توان به این بهانه این افراد را به روانشناس ارجاع داد که برای کاهش استرس ها و اضطراب های خود مراجعه نمایند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما