ناشناس

سلام میخواستم بپرسم چرا خود ارضایی گناه است؟ آیا دلیلش...

سلام میخواستم بپرسم چرا خود ارضایی گناه است؟ آیا دلیلش فقط اینست که انسان به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک و ادامه نسل تشویق شود؟ من 4 ساله ازدواج کردم. با اینکه در میان اطرافیان مهربانی و زیبایی ام زبانزد است اما همسرم 1 سالیست هیچ میل و رغبتی به من ندارد. گاهی تا یک ماه هیچ رابطه جنسی بین ما برقرار نمیشود. ما علیرغم درمانهای گوناگون بچه دار هم نمی شویم. همسرم خود را غرق کار کرده و کوچکترین اهمیتی به من نمی دهد.من باید چکار کنم؟ من همیشه آرایش کرده و مرتبم. دیگر نمیدانم چگونه همسرم را ترغیب کنم. میدانم گناهکارم و قصد توجیه ندارم اما چاره چیست؟ حتی وقتی علنا به همسرم میگویم یا سر درد دارد یا فکرش مشغول است یا خوابش میاید یا خسته است. یکبار هم که با جدیت به او اعتراض کردم طوری با من برخورد کرد که انگار من حق ندارم از او تقاضای رابطه کنم و با من مثل زنان هرزه رفتار کرد! ما نسبت به زوجهای جوان اطرافمان وضع مالی خوبی داریم. خانه و ماشین و شرکتی کوچک برای خودمان. اما همسرم فقط کار میکند و کار. همه فکر میکنند ما خیلی خوشبختیم اما واقعیت چیز دیگریست. نمی دانم راجع به من چه فکری میکنید وقتی خودم هم از خودم بیزار شدم اما باور کنید اگر هنوز کمی ایمان به خدا در من نبود شاید شخص سومی را وارد زندگیم میکردم. شما بگویید من چه کنم. همسرم را دوست دارم و قصد جدایی ندارم اما ادامه این زندگی ممکن است پشیمانی به بار بیاورد.
سه‌شنبه، 20 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

سلام میخواستم بپرسم چرا خود ارضایی گناه است؟ آیا دلیلش...

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 26 ساله )

سلام میخواستم بپرسم چرا خود ارضایی گناه است؟ آیا دلیلش فقط اینست که انسان به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک و ادامه نسل تشویق شود؟
من 4 ساله ازدواج کردم. با اینکه در میان اطرافیان مهربانی و زیبایی ام زبانزد است اما همسرم 1 سالیست هیچ میل و رغبتی به من ندارد. گاهی تا یک ماه هیچ رابطه جنسی بین ما برقرار نمیشود. ما علیرغم درمانهای گوناگون بچه دار هم نمی شویم. همسرم خود را غرق کار کرده و کوچکترین اهمیتی به من نمی دهد.من باید چکار کنم؟ من همیشه آرایش کرده و مرتبم. دیگر نمیدانم چگونه همسرم را ترغیب کنم. میدانم گناهکارم و قصد توجیه ندارم اما چاره چیست؟ حتی وقتی علنا به همسرم میگویم یا سر درد دارد یا فکرش مشغول است یا خوابش میاید یا خسته است. یکبار هم که با جدیت به او اعتراض کردم طوری با من برخورد کرد که انگار من حق ندارم از او تقاضای رابطه کنم و با من مثل زنان هرزه رفتار کرد! ما نسبت به زوجهای جوان اطرافمان وضع مالی خوبی داریم. خانه و ماشین و شرکتی کوچک برای خودمان. اما همسرم فقط کار میکند و کار. همه فکر میکنند ما خیلی خوشبختیم اما واقعیت چیز دیگریست. نمی دانم راجع به من چه فکری میکنید وقتی خودم هم از خودم بیزار شدم اما باور کنید اگر هنوز کمی ایمان به خدا در من نبود شاید شخص سومی را وارد زندگیم میکردم. شما بگویید من چه کنم. همسرم را دوست دارم و قصد جدایی ندارم اما ادامه این زندگی ممکن است پشیمانی به بار بیاورد.


مشاور: خانم سعیده صفری

با سلام خواهر عزیزم کم شدن میل جنسی همسرتان می تواند دلایل متعددی داشته باشد که از یک سو به خود ایشان و از سوی دیگر به کیفیت رابطه تان بستگی دارد. آنچه به خود ایشان مربوط می شود ممکن است به بیماری ای جسمی یا حتی روانی مربوط شود که میزان میل ایشان را به شدت کاهش داده و از طرفی ممکن است علی رغم تلاش شما قادر به تامین نیازهای همسرتان مطابق نظر ایشان نبوده اید. ای کاش بیشتر در مورد کیفیت رابطه خصوصی تان چه جنسی و چه غیر جنسی در طول این یکسال و قبل از آن توضیح داده بودید ولی از آنجا که این موضوع یکی از مسائل مهم در زندگی مشترک است و هر کس دیگری نیز جای شما بود نمی توانست این موضوع را نادیده بگیرد و مطمئناً تاثیر زیادی روی آن می گذاشت، پیشنهاد می دهم همسرتان را راضی کنید و همراه با هم به یک مشاور خانواده مراجعه کنید زیرا تا زمانی که علت رفتار همسرتان مشخص نشود نمی توان کار بخصوصی در جهت بهبود وضعیت تان انجام داد. البته مورد دیگری نیز که لازم است بررسی شود و به دلیل صداقت کاری ام لازم می دانم به آن اشاره کنم این است که آیا همسرتان واقعا نسبت به نیاز جنسی بی میل شده اند یا اینکه از طریق شخص دیگری نیاز خود را برآورده می کنند، این مورد زمانی اهمیت زیادی پیدا می کند که شما به یکباره شاهد تغییر زیادی در همسرتان بوده اید و از این لحاظ در چند سال اول زندگیتان مشکلی نداشته اید. البته لازم نیست تشویش و نگرانی زیادی به خود راه دهید تنها این مورد را مطرح کردم که متوجه شوید لازم است هر چه سریع تر برای رابطه تان کاری انجام دهید و انشاءلله با پیگیری جلسات مشاوره به نتیجه ی دلخواهتان دست یابید. اما در مورد دانستن دلیل اینکه چرا خود ارضایی حرام است بهتر است با بخش دینی همین سایت مکاتبه کنید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.