يکشنبه، 24 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

وظايف مادر شوهرهاي صالح و مهربان نسبت به عروس خانم ها چيست؟


پاسخ :
1-مادرشوهر موفق و توانا همواره با پندار و رفتار عاقلانه و مخلصانه و فداکارانه ي خويش زمينه ي دوستي، مودّت و محبت ميان پسر خود و عروس خانم را بيشتر مي کند و با محبتي که به عروسش ابراز مي نمايد کانون وجود او را سرشار از آرامش مي سازد تا توان آرامشگري او نيز افزون تر گردد.
2-عروس خانم براي مادرشوهر مهربان و فهيم همچون دختري عزيز و دوست داشتني است.مادرشوهرهاي وارسته و دورانديش، همسر پسرشان را فرزندي دلبند مي پندارند و آرامش و راحتي او را آرزوي قلبي خود مي دانند وخداي ناکرده او را به عنوان رقيب کشمکش هاي عاطفي و خواسته هاي رواني خود نمي بينند.
3-مادرشوهرهاي دورانديش و با بصيرت نيک مي دانند که آرامش واقعي خانواده ها و زوج هاي جوان و راحتي خيال و سلامت پسرشان در گرو نشاط درون، نگرش مثبت و انگيزه ي غني حياتي عروسشان استوار است.از اين رو حمايت هاي فکري و عاطفي عروس خانم و احترام عملي به استقلال فکري و سليقه هاي شخصي ايشان، برنامه ي اصلي مادرشوهرها در تنظيم روابط و تعامل با عروس عزيزشان خواهد بود.
4-مادرشوهرهاي کريم و با صلابت به درستي مي دانند که محبت به معناي گذشت، ايثار، صبوري و احسان، جان مايه ي حيات پربرکت، آرامش روان و نشاط و سرزندگي است.
5-مادرشوهرهاي صالح، متعهد و آينده نگر به نيکي واقفند و باور دارند که شايسته آن است که به جاي زبان انتقاد، کلام گله آميز، رفتار دخالتگرانه و تحقيرآميز، از کلام تأييد و تشويق، سخن محبت آميز، رفتار حمايتي و هدايتي همراه با تکريم شخصيت زوج هاي جوان بهره گرفت.
6-مادرشوهرهاي بلند انديش به خوبي مي دانند که بخشي از شخصيت عروس خانم جوانشان، در زندگي مشترک با پسرشانتکوين مي يابد.لذا سعي مي کند مستعدترين بستر را براي تکوين مطلوب شخصيت فردي و اجتماعي عروس و داماد فراهم آورند.
7-مادرشوهرهاي بصير و متعهّد همواره فرزندشان را به حمايت همه جانبه از همسر تشويق نموده و از ايشان مي خواهند که همسرشان را همراز خود دانسته و او را شريک واقعي زندگي دنيوي و همسفر اخروي بدانند.
8-مادرشوهرهاي مهربان و صبور، عروس خانم را صميمي ترين يار، با محبت ترين دوست و با وفاترين فرزند براي خود مي دانند و سعي مي کنند براي هميشه مادري مهربان، دلسوز و پرعطوفت براي عروس خانم هاي فهيم و قدرشناس خود باشند.
منبع:سایت انوار طاها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.