جمعه، 12 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

شیوع کرونا و ترویج فتوای ساختگی

پرسش :

آیت‌ الله مکارم شیرازی فتوا داده است که اگر اسرائیل هم داروی کرونا را کشف کرد، خرید آن از اسراییل مانعی ندارد. چشم انتظارید کفار براتون کاری کنند!


پاسخ :
1. مطلبی که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده و مضمون آن پاسخ به یک استفتاء از سوی آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی (دام ظله)، مبنی بر جواز خرید داروی کرونا از اسراییل است، دروغ محض است. دفتر حضرت آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی در اطلاعیه‌ای با اشاره به این مطلب اعلام کرد: «به اطلاع می‌رساند این مطلب دروغ محض بوده و هیچ‌گاه سؤال و جوابی در این زمینه از محضر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی مطرح نشده است.»

2. امروز خوشبختانه به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، کشور ما از جایگاه کشوری وابسته به غرب در علوم، فنون و محصولات مرتبط با حوزه بهداشت و درمان، به قطب بزرگ علم و صنعت در این زمینه تبدیل شده است؛ به طوری که طبق آخرین اطلاعات، ایران توان تولید 99 درصد داروهای مورد نیاز خود را دارد و یک درصد باقی مانده هم یا از نظر اقتصادی تولید آن به صرفه نیست و یا اینکه به تازگی وارد فهرست دارویی دنیا شده است.[1]

با توجه به تجربه متخصصان و دانشمندان ایرانی در زمینه کشف و تولید انواع داروهای بیماری‌های سخت و صعب العلاج، به ویژه بیماری‌های همه‌گیر، این امیدواری وجود دارد که کشور ما بدون نیاز به هرکشور دیگری (از جمله دشمنانی که یا حاضر به کمک نیستند و یا کمک‌های خود را مشروط و با نیات نامشروع انجام می‌دهند) بتواند دارویی برای مقابله با بیماری کرونا تولید نماید؛ چنان‌که قدم‌های خوبی نیز در این راستا برداشته شده است.

پی‌نوشت: 
[1]. رک: گزارش معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو، خبرگزاری ایرنا؛ https://www.irna.ir/news/83544636

منبع: اندیشه قم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.