چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

درخت سرو چه فوایدی دارد؟


پاسخ :
درختي است بلند در پاييز و زمستان خزان نمي کند و همچنان سبز است . در مزه اش تند و تيزي کم و تلخي بسيار هست و گس مزگي از تلخي بيشتر است .
مزاج :گرم و خشک است .
خاصيت :برگ و ثمر سرو قبض است و رطوبت ها را تحليل مي برد و در همه حالات ثمرش از برگش قوي تر است .چسبندگي دارد ، خون را بند مي آورد و ضد عفونت است .مي گويند ثمر ، شاخ و برگ سرو را بر آتش بگذارند پشه ها را مي گريزاند .
آرايش : با سرکه و لوبيا بپزند و ناخن را به آن بمالند لکه هاي ناخن
مي رود .برگ سرو بهک را از بين مي برد و مو را سياه مي گرداند .
زخم و قرحه :برگ ، شاخ و ثمر سرو تا نرم و ترند داروي زخم اندام هاي سخت است .برگ ، شاخ و ثمر سرو با آرد جو باشد مورچگي و باد سرخ را درمان مي کند .
مفاصل :ضماد برگ تر و ثمر سرو براي فتق داروي خوبي است .با آرد جو ضماد شود باد سرخ و همانند آن را علاج مي کند . تقويت اعصاب مي کند . آماس بيضه را فرو مي نشاند .سستي را از بين مي برد و محکم مي نمايد .
سر :ثمر سرو را بکوبند تا نرم بشود و با انجير فتيله سازند و در بيني بکشند گوشت زائد را از بين مي برد . با سرکه بپزند مسکن درد دندان است .
چشم : ضمادش در علاج ورم چشم مفيد است .
نفس کش :آب پزش يا ثمرش را با آب انگور کهنه بخورند براي علاج خون برآوردن ، دشواري نفس ، بلند نفسي و سرفه کهنه بسيار سودمند است .
برگ سرو را با آب انگور کهنه سياه بخورند داروي عسر بول است و مواد رطوبي ناساز را از رسيدن به مثانه باز مي دارد . در علاج قرحه روده مفيد است و شکم را از زائده هاي ناسازگار حفظ مي نمايد .


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.