چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

به تازگی یک دوربین دیجیتال با کیفیت خریداری کرده ام و بسیار مایل هستم تا عکس هایی را که می گیرم، به اسلایدشو تبدیل کنم؛ البته با افکت و موزیک. برنامه ای که همراه دوربین به من دادند این کار را انجام می دهد، ولی امکانات کمی دارد.لطفاً یک نرم افزار خوب در این رابطه معرفی کنید.


پاسخ :
تصور می کنم نرم افزار ProShow در این برنامه حرف اول را می زند. در واقع پس از نصب برنامه، در قسمت General می توانید نامی برای پروژه خود انتخاب کنید. سپس می توانید به قسمت Sound Track رفته و با استفاده از کلید Add یک فایل Mp3 را باز کنید. در صورتی که تعداد عکس های شما خیلی زیاد و بیشتر از مدت زمان پخش یک موزیک بود، می توانید چند Track را انتخاب کنید و با استفاده از کلیدهای تنظیم، شروع و پایان هر آهنگ را به سلیقه خود تنظیم کنید. بعد از هر بار تغییر در کار، سعی کنید پیش نمایش آن را نگاه کنید تا به تغییرات کنترل کافی داشته باشید. چون یکی از اشکالات برنامه، نداشتن کلید Undo است. همانطور که می دانید، در زمانی که اشتباهی انجام شود و یا مایل باشید به چند مرحله قبل تر برگردید، این کلید می تواند به شما کمک فوق العاده ای بکند. اما متاسفانه این برنامه از داشتن این کلید محروم است. بنابراین در حین کار دقت کافی کنید.
ضمناً برای استفاده از امکانات افکت، چندین راه وجود دارد و می توانید در قسمت Slide Show کلید راست موس را زده و select All را انتخاب کنید تا همگی انتخاب شوند. سپس از toolbar بالا، گزینه Slide را انتخاب کرده و بعداً
Randomaize Transitions را انتخاب کنید. در این حالت می بینید که در کنار هر تصویر در قسمت Slide Show، افکت مخصوص به خودش نمایش داده می شود. این کار برای وقتی که تعداد تصاویرتان زیاد است، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از اتمام کار، شما باید خروجی خود را مشخص کنید. برنامه مذکور می تواند خروجی های زیر را به شما بدهد:
Screen Saver ,Video ,Executable ,VCD
در حالت اول یعنی VCD می توانید خروجی را به صورتCVD،XSVCD ،XVCD،SVCD داشته باشید که هر کدام از اینها، دو حالت PAL و NTSC دارند. خروجی Video File هم به صورت Mpeg و MpegII در این برنامه قابل دسترسی است. یکی از خروجی های مورد علاقه من در این برنامه، حالت Executable است. در این حالت برنامه از پروژه شما یک فایل به صورت EXE درست می کند و شما این فایل را در هر کامپیوتری می توانید با کیفیت صدا و تصویر بسیار عالی مشاهده کنید. خروجی دیگر برنامه، حالت Screen Saver است با پسوند SCR و پس ساخت و تست از شما در مورد نصب در دایرکتوری windows سؤال می کند. همچنین در صورتی که تمایل دارید پروژه شما در کامپیوتری که سیستم عامل windows در آن نصب است به صورت اتوماتیک اجرا شود،
می توانید از گزینه Autorun CD استفاده کنید. در این حالت پس از اینکهCD را در داخل درایو گذاشتید، برنامه بدون دخالت کاربر اجرا می شود. حال می رسیم به زمانی که می خواهیم یک فایل از پروژه خود را به صورت VCD داشته باشیم. در حالت اول می توانید بر روی گزینه Video در toolbar کلیک کنید تا پنجره مربوط به آن باز شود. سپس در قسمت Video format نوع فایل خروجی خود را مشخص کنید. در عمومی ترین حالت می توانید VCD را در حالت PAL انتخاب کنید که بیشترین کاربرد را دارد. در حالت های پیشنهادی برنامه، قسمت Format Setting غیرقابل دسترسی است و در صورتی که در قسمت Video format گزینه Custom را مشخص کنید، این قسمت قابل دسترس می شود. سپس نام و مسیری برای فایل خود انتخاب کرده و Create را کلیک می کنید. در این حالت فایل ایجاد شده را با برنامه های عمومی پخش VCD در کامپیوتر می توانید مشاهده کنید و در صورتی که دستگاه CD Writer دارید، آن را به صورت یک VCD رایت کنید.
روش دیگر، انتخاب گزینه Video CD است که در این حالت پنجره ای باز می شود. در گزینه Menu می توانید از میان themeهای مختلف، یکی را انتخاب کرده و در قسمت Titel اسمی برای صفحه اول پروژه خود انتخاب کنید. در قسمت Outpot مانند قسمت Video نیز یک فرمت را انتخاب کنید. معمولاً همان VCD به صورت PAL عمومی تر است. سپس بعد از زدن Create در صورتی که رایتر داشته باشید، می توانید فایل خود را به صورت VCD کپی کنید. حالا شما قادر خواهید بود تصاویر خود را به صورت آلبوم های VCD درآورید و از مشاهده آنها در TV لذت ببرید. یک نسخه رایگان از این نرم افزار را که مخصوص ویندوز XP و ویستا می باشد، می توانید از نشانی زیر دانلود کنید: (نسخه Proshow Gold 3.2 حجم حدود 16 مگابایت)
http://www.toggle.com/lv/group/
view/kl34698/ProShow_Gold.htm
نشانی دیگر دانلود: (نسخه ProShow Gold 4.0.2549 با حجم 17 مگابایت)
http://www.brothersoft.com/proshow-gold-17980.html


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.